انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد

کارنامه و رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد

در این مقاله با بررسی کارنامه و رتبه قبولی زیست شناسی سلولی مولکولی آزاد به داوطلبان علاقه مند به رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد در انتخاب رشته خود کمک خواهیم کرد تا با اطلاع از رتبه قبولی و کارنامه آزاد انتخاب رشته منطقی و صحیح داشته باشند. همراه ما باشید.

رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی

رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی از رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی است که در زیرگروه 1 ارائه شده است، بنابراین دروس تخصصی این رشته مانند سایر رشته های زیرگروه 1، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی است که درس زیست شناسی با ضریب 4 مهم ترین و با ارزش ترین درس در کنکور محسوب می شود. همان طور که گفته شد درس زیست شناسی در این رشته اهمیت دارد و مهم ترین دروس دانشگاهی را تشکیل می دهد. داوطلبانی که قصد دارند در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد تحصیل کنند باید علاقه مند به زیست و شیمی باشند.

در ادامه مقاله کارنامه و رتبه قبولی زیست شناسی سلولی مولکولی آزاد به تحلیل کارنامه آزاد خواهیم پرداخت.

کارنامه آزاد زیست شناسی سلولی و مولکولی

همان طور که می دانید با ادغام آزمون سراسری و آزاد تغییراتی در سایر روند ورود به دانشگاه ایجاد شد، در حال حاضر داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته داشته باشند، باید توجه کنند که کارنامه آزاد و سراسری هماهنگ است و داوطلبان آزاد باید کارنامه ی خود را در سازمان سنجش مشاهده کنند. در کارنامه داوطلبان اطلاعات مختلفی درج می شود مانند: اطلاعات ثبت نامی، وضعیت اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگهای به صورت مجزا، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، تراز به ازای هر زیرگروه به صورت جداگانه و … اما داوطلبان گرامی که قصد دارند در انتخاب رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد شرکت کنند باید به رتبه کشوری و تراز در زیرگروه توجه کنند.

در واقع معیار پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد تراز کسب شده آنان می باشد. اما به این نکته نیز توجه کنید که تراز قبولی و یا رتبه قبولی در دانشگاه به عوامل مختلفی وابسته است. به طور مثال تعداد شرکت کنندگان رشته تجربی در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش داشته است، بنابراین تراز قبولی و رتبه قبولی نیز به نسبت بالا می رود. از دیگر عوامل تأثیرگذار در تراز قبولی دانشگاه آزاد تغییر ظرفیت دانشگاه است، اگر ظرفیت دانشگاه ها افزایش یابد مسلماً تعداد بیشتری از داوطلبان موفق به پذیرش خواهند شد. بنابراین به طور 100 درصد نمی توان رتبه و تراز قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد را ارائه کرد. ما سعی داریم با بیان محدوده قبولی رتبه زیست شناسی سلولی و مولکولی با توجه به سال های گذشته د اطولبان را در نحوه ی پذیرش و رتبه های قبولی آشنا کنیم. بهتر است برای انتخاب رشته تغییر ظرفیت دانشگاه و تعداد شرکت کنندگان را در نظر بگیرید.

نکته ی مهم دیگر رتبه بندی دانشگاه ها است، رتبه قبولی هر دانشگاه با توجه به سطح علمی، سابقه، مقاات و … متفاوت است. بنابراین ترجیح می دهیم رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی را در سطح های مختلف دانشگاه آزاد بیان کنیم. همراه ما باشید.

رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد

دانشگاهمحدوده قبولی رتبه کشوری
سطح 118123-25000
سطح 230000-80000
سطح 385000-128000
سطح 4120-180000

 

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه کارنامه و رتبه قبولی زیست شناسی سلولی مولکولی آزاد مقاله لیست رشته های بدون کنکور پیام نور 97 را نیز مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق که برای انتخاب رشته سال 97 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *