انتخاب رشته دکتری, مهندسی عمران-زلزله

کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – زلزله 98






کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – زلزله 98

هدف از ارائه رشته دکتری عمران – زلزله، تربیت متخصصان جهت تحلیل و طراحی و نظارت بر تأسیسات و سازه ها در مقاله تأثیرات زلزله می باشد و از این جهت نیاز به متخصصان و مهندسان عمران – زلزله رو به افزایش می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – زلزله 98 و مسائل پیرامون آن بپردازیم. با توجه به این موضوع که ظرفیت دانشگاه و کارنامه داوطلبان در سال 98 در دسترس نمی باشد، مطالب این مقاله با بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – زلزله سال های گذشته پرداختیم. ظرفیت دانشگاه ها در سال 96، در رشته دکتری مهندسی عمران – زلزله، 98 نفر در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان اعلام شد.

تفاوت رتبه و تراز قبولی چیست؟

لازم است قبل از هر موضوعی به توضیح مختصری از رتبه و تراز بپردازیم تا تفاوت این دو را به خوبی درک کنید.
مشاوران آیدانیتو پاسخگوی تمامی سؤال های شما در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی دکتری رشته عمران-زلزله هستند. پس با آن ها تماس بگیرید.

رتبه چیست؟

رتبه در واقع نشان دهنده جایگاه فرد در بین تمام شرکت کنندگان گروه خود است.

تراز چیست؟

تراز به سطح علمی داوطلب گفته می شود. بنابراین دانشگاه ها با مقایسه سطح علمی داوطلبان، دعوت به مصاحبه را انجام می دهند. نکته ی مهمی که تمامی داوطلبان دکتری عمران – زلزله باید توجه کنند، تراز سال های مختلف با یکدیگر متفاوت است و تراز گفته شده به معنای تراز  قابل قبول در سال 98 نمی باشد. تراز دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است، بنابراین لازم است داوطلبان تراز دانشگاه های مختلف را مورد بررسی قرار دهند و سپس تصمیم به انتخاب رشته بگیرند.

بررسی کارنامه یکی از داوطلبان قبول شده دکتری مهندسی عمران- زلزله

قصد داریم به بررسی کارنامه و رتبه یکی از داوطلبان قبول شده دکتری عمران زلزله 96 بپردازیم. هدف از این بررسی، شناخت بر روی تراز قابل قبول دانشگاه ها و حدس کلی راجع به تراز کسب شده داوطلب می باشد. لازم است داوطلبان با بررسی آخرین نفر قبول شده در سال قبل، میزان تراز دانشگاه مورد نظر را حدس بزنند. آنالیز و بررسی تراز و مشخص نمودن دانشگاه های پذیرنده این تراز کار راحتی نمی باشد. از این رو بهتر است این امر به متخصصان و مشاوران سپرده شود. در ادامه، کارنامه ی یکی از داوطلبان قبول شده دکتری مهندسی عمران – زلزله در سال 96 را مشاهده می کنید. اطلاعات رشته آزمون و درصدهای زده شده:
نام درسنمره به درصد
مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد46.21
استعداد تحصیلی15.56
زبان انگلیسیسفید

 

شماره داوطلبگروه آزمایشیکد رشته امتحانینام رشته
 فنی و مهندسی2308مهندسی عمران – زلزله
با توجه به اطلاعات داوطلب، لازم است رتبه و دوره های مجاز شده را شرح دهیم: داوطلب در سال 96، رتبه 20 را در بین 691 داوطلب کسب کرده است. نمره کل یا تراز این داوطلب 5469 است.
دوره های مجاز شده داوطلب عبارتند از:
  • دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور
  • سایر دوره ها (دانشگاه آزاد، پیام نور، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی)
  1.  آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور 369 می باشد.
  2. آخرین رتبه مجاز شده در سایر دوره ها (دانشگاه آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، نوبت دوم) 618 بوده است.
به عبارتی می توان گفت 73 داوطلب دکتری مهندسی عمران – زلزله موفق به کسب تراز قبولی در هیچ دانشگاهی نشده اند.

آیا اطلاعی از دانشگاه های پذیرنده دکتری عمران-زلزله دارید؟

به طور مسلم اطلاع از دانشگاه های پذیرنده دکتری رشته عمران- زلزله قبل از هر گونه اقدامی برای جذب و پذیرش در این رشته تحصیلی ضروری است. در صورت عدم اطلاع از لیست دقیق و کامل دانشگاه های پذیرنده دوره دکتری عمران-زلزله می توانید با تماس با مشاوران آیدانیتو به این مهم دست یابید. 
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – زلزله پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله دانشگاه های پذیرنده دکتری عمران زلزله بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – زلزله ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *