آیدانیتو > دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی عمران-زلزله

دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله 98






دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله 98

با توجه به نزدیک شدن به زمان اعلام نتایج کنکور دکتری مهندسی عمران – زلزله 98، انتخاب رشته از مباحث مهمی است که به داوطلبان دکتری کمک خواهد کرد. و از جمله عوامل مهم و تأثیرگذار در انتخاب رشته دکتری مهندسی عمران – زلزله 98 اطلاع از ظرفیت ها و دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران می باشد. از این جهت در این مقاله به معرفی دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله 98 می پردازیم.

تعداد شرکت کنندگان مقطع دکتری در سال 98

همان طور که اطلاع داریم، حدود 196 هزار نفر در آزمون دکتری شرکت کرده اند و از این بین تنها 26 هزار نفر در دانشگاه آزاد و سراسری در دوره های مختلف مشغول به تحصیل می شوند. در ادامه از ظرفیت دکتری مهندسی عمران – زلزله با خبر خواهید شد.

ظرفیت رشته دکتری مهندسی عمران – زلزله- آزاد

همانطور که اطلاع دارید و در مقالات پیشین اشاره شد، ظرفیت دانشگاه های آزاد کاهش چشمگیری داشته است و تنها مجاز به پذیرش 7 دانشجوی دکتری در هر رشته می باشد. از این رو رقابت در بین داوطلبان دکتری مهندسی عمران – زلزله – آزاد نیز سخت تر شده است.

دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران-زلزله آزاد 98

با توجه به این موضوع که هنوز ظرفیت ها و دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله 98 مشخص نمی باشد، مطالب مربوط به دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت های گفته شده بر اساس دفترچه انتخاب رشته 96 انجام شده است.

نام واحد دانشگاه آزاد پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله

واحد تهران جنوبواحد قزوین
واحد تهران مرکزیواحد مراغه
واحد شهر کردواحد نجف آباد
واحد علوم و تحقیقات
  همانطور که در جدول فوق مشاهده کردید 7 واحد دانشگاه آزاد در سراسر کشور پذیرش دانشجوی دکتری مهندسی عمران – زلزله انجام داده اند.

ظرفیت  و دانشگاه های پذیرنده رشته دکتری مهندسی عمران-زلزله سراسری 98

با توجه به این موضوع که هنوز اطلاعاتی راجع به ظرفیت های دکتری 98 و دانشگاه های پذیرنده 98 در دسترس نمی باشد، مطالب این قسمت طبق دفترچه انتخاب رشته دکتری 96 انجام شده است.
دورهنام دانشگاهرشتهگرایشظرفیت
روزانهدانشاگاه تبریزمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهدانشگاه تربیت مدرسمهندسی عمرانمهندسی زلزله4
روزانهدانشگاه تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله2
روزانهدانشگاه سمنانمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهدانشگاه شهید بهشتی – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله3
روزانهدانشگاه صنعتی امیر کبیر – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله2
روزانهدانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله5
روزانهدانشگاه صنعتی شریف تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله2
روزانهدانشگاه صننعتی شیرازمهندسی عمرانمهندسی زلزله4
روزانهدانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهدانشگاه علم و صنعت ایران – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهدانشگاه محقق اردبیلی – اردبیلمهندسی عمرانمهندسی زلزله1
روزانهپژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزلهمهندسی عمرانمهندسی زلزله14
نوبت دومدانشگاه تبریزمهندسی عمرانمهندسی زلزله 11
نوبت دومدانشگاه سمنانمهندسی عمرانمهندسی زلزله21
نوبت دومدانشگاه شهید بهشتی – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله31
نوبت دومدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی – تهرانمهندسی عمرانمهندسی زلزله41
نوبت دومدانشگاه محقق اردبیلیمهندسی عمرانمهندسی زلزله51
در سال 96 برای رشته دکتری مهندسی عمران – زلزله سراسری، 47 ظرفیت در دوراه های مختلف در نظر گرفته شده است که در جدول فوق  میتوانید دانشگاهای پذیرنده این رشته در نوبت دوم و روزانه را به طور دقیق تر مشاهده کنید. بیشترین ظرفیت پذیرش مربوط به پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با ظرفیت 14 نفر می باشد. 13 دانشگاه در رشته دکتری مهندسی عمران – زلزله، دانشجو جذب کردند.

شرایط و نکات قبولی در دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله

با توجه به ظرفیت کم دانشگاه ها در رشته دکتری مهندسی عمران – زلزله و علاقه مندی دانشجویان به این گرایش می توان گفت رقابت بین داوطلبان دکتری عمران – زلزله زیاد است. از این جهت باید مراحل مختلف ورود به دانشگاه ها را با موفقیت سپری کنند. مراحل گفته شده شامل: کنکور دکتری مهندسی عمران – زلزله 98، انتخاب رشته منطقی – مصاحبه دانشگاه های پذیرنده می باشد. که در این بین افزایش سطح رزومه علمی داوطلبان دکتری امری ضروری است. 
در این مقاله به بررسی دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری عمران بزنید.
اگر سوالی در زمینه دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی عمران – زلزله 98

  1. رضا مرشدی گفت:

    سلام از اینکه این اطلاعات را گذاشته اید تشکر میکنم من عمران زلزله ر وزانه قبول شدهام(مرحله اول)نمره ام باید چند باشد تا بتوانم پذیرفته شوم .
    با تشکر مرشدی

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای دعوت به مصاحبه نمره کل مهم است، چون هر دانشگاهی با توجه به نمره کل و معمولا 5 تا 6 برابر ظرفیت خود به مصاحبه دعوت می کند.

  2. قاسم گفت:

    سلام من منهدسی عمران – زلزله دانشگاه تبریز خودگردان دعوت شدم که بدلیل بستری شده مادرم در بیمارستان نتوانستم بروم مانده دانشگاه آزاد در تمام واحدهای که این رشته را دارند دعوت شده ام چقدر امکان دارد موفق بشوم در صد موفقیت چقدر هست با توجه به ریزش مصاحبه دولتی

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ درصد موفقیت شما بستگی به ملاک های اساتید حاضر در مصاحبه (سوابق آموزشی، پژوهشی، تسلط به زبان انگلیسی و سوابق کنفرانس ها و سمینارهای علمی) دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *