آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم کامپیوتر 98
انتخاب رشته دکتری, علوم کامپیوتر

کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم کامپیوتر 98

کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم کامپیوتر 98

رشته علوم کامپیوتر از رشته های گروه علوم پایه می باشد. علوم کامپیوتر در گرایش های، نظریه محاسبه – نظریه سیستم ها، محاسبات نرم افزار و هوش مصنوعی در دانشگاه های سراسری روزانه در سال 98 ارائه شده است. هدف از این رشته شناسایی ماهیت مشکل ها است و متخصصان این رشته در حل مشکلات به زبان ریاضی و محاسبات هستند. یافتن الگوریتم های مناسب حل مسئله در کمترین زمان و کمترین خطا از وظایف دیگر فارغ التحصیلان این رشته می باشد.
با توجه به اعلام نتایج دکتری علوم کامپیوتر 98، در این مقاله به تحلیل و بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم کامپیوتر 98 می پردازیم.  و علاوه بر این موضوع مسائل تأثیرگذار در انتخاب رشته پرداخته می شود. مسائل تأثیرگذار گفته شده شامل ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارائه دهنده دکتری علوم پایه و رتبه و تراز قبولی دانشگاه ها می باشد. داوطلبان عزیز لازم است قبل از انتخاب رشته، با بررسی ظرفیت دانشگاه های ارائه دهنده این رشته و تراز قبولی، انتخاب درستی داشته باشند.


ظرفیت دانشگاه های پذیرنده دکتری علوم کامپیوتر

با توجه به اینکه هنوز ظرفیت دانشگاه های پذیرنده دکتری علوم کامپیوتر 98 اعلام شده است، در این مقاله به بررسی ظرفیت ها در سال 96 می پردازیم. در سال 96، 22 ظرفیت در دانشگاه های سراسری و دوره های مختلف روزانه – نوبت دوم – مشترک و بورس اعزام به خارج از کشور، برای داوطلبان رشته دکتری علوم کامپیوتر وجود داشت. در صورتی که تنها یک واحد دانشگاه آزاد (واحد اراک)، رشته دکتری علوم کامپیوتر ارائه داده است. با توجه به ظرفیت های گفته شده داوطلبان، انتخاب های منطقی راجع به دانشگاه ها داشته باشند. و با ظرفیت کمی که وجود دارد، رقابت برای داوطلبان دکتری علوم کامپیوتر، سخت می باشد. از این رو قبول شدن و کسب تراز قابل قبول دانشگاه ها نیازمند تلاش و جدیت داوطلبان دکتری علوم کامپیوتر می باشد.

رتبه و تراز قابل قبول دانشگاه های پذیرنده دکتری علوم کامپیوتر

همانطور که گفته شد، یکی از موارد تأثیرگذار بر انتخاب رشته، بررسی و تحلیل رتبه و تراز کسب شده داوطلبان است. با توجه به این موضوع لازم می دانیم در ابتدا، تعریف مختصری راجع به رتبه و تراز داشته باشیم تا میزان تأثیرگذاری و تفاوت این دو را بهتر درک کنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات لازم شما را در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری رشته علوم کامپیوتر در اختیار شما دوستان گرامی قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

رتبه چیست؟

رتبه نشان دهنده جایگاه کسب شده داوطلب در بین تمامی شرکت کنندگان دکتری علوم کامپیوتر می باشد.

تراز چیست؟

هر چه نمره کل (تراز) داوطلب بیشتر باشد، نشان دهنده سطح علمی بالای داوطلب است. بنابراین ملاک پذیرش دانشگاه ها، تراز داوطلب می باشد و نه رتبه ی کسب کرده در آزمون کتبی دکتری . تراز دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است و تراز در هر سال با توجه به سطح علمی داوطلبان شرکت کرده در آزمون متفاوت می شود. دانشگاه ها برای انتخاب داوطلبان، بازه ای از تراز را مشخص می کنند. بنابراین داوطلبانی که تراز کمتری نسبت به آنچه مشخص شده داشته باشند، فرصت پذیرش در دانشگاه را نخواهند داشت.

کارنامه داوطلبان دکتری علوم کامپیوتر

با توجه به این نکهته که هنوز کارنامه داوطلبان دکتری علوم کامپیوتر در دسترس نمی باشد، با بررسی و تحلیل کارنامه داوطلبان دکتری علوم کامپیوتر سال 96 در خدمت شما عزیزان هستیم.

نمونه کارنامه 1

اولین کارنامه مربوط به داوطلب دکتری علوم کامپیوتر با رتبه 148 می باشد. به جزئیات کارنامه داوطلب دقت کنید.

ردیف

نام درس

نمره به درصد

1مجموعه دروس تخصصی، کارشناسی و کارشناسی ارشد13.33
2استعداد تحصیلی26.67
3زبان انگلیسی6.67

شماره داوطلب

گروه آزمایشیکد رشته امتحانی

نام رشته امتحانی

علوم پایه2247

علوم کامپیوتر

با توجه به درصد زده شده دروس کنکور دکتری، داوطلب تراز (نمره کل) 2100 را کسب کرده است. دوره های مجاز شده  برای داوطلب:
  • دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور
  • سایر دوره ها (نوبت دوم – پردیس خودگردان – دانشگاه پیام نور- غیر انتفاعی، آزاد)
آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور 165 و آخرین رتبه مجاز شده سایر دوره ها (نوبت دوم – پردیس خودگردان – دانشگاه آزاد – پیام نور– غیر اتفاعی)، 313 می باشد. لازم به ذکر است، تعداد شرکت کنندگان آزمون دکتری علوم کامپیوتر در همان سال 322 نفر اعلام شد.

نمونه کارنامه 2

نمونه کارنامه 2 مربوط به داوطلب دکتری علوم کامپیوتر با رتبه 42 می باشد. این داوطلب تراز 3837 را بدست آورده است و در دوره های روزانه و بورس اعزام به خارج و سایر دوره ها مجاز می باشد.
ردیفنام درسنمره به درصد
1مجموعه دروس تخصصی، کارشناسی و کارشناسی ارشد27.41
2استعداد تحصیلی12.22
3زبان انگلیسی47.78

 

 دانشگاه های پذیرنده دکتری علوم کامپیوتر

موضوعی که پیش از انتخاب رشته دکتری علوم کامپییوتر بسیار حائز اهمیت به نظر می رسد شناخت دانشگاه های پذیرنده دکتری علوم کامپیوتر است. اطلاع از این موضوع و بالاخص اطلاع از بهترین دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی می تواند نقشی تعیین کننده در آینده تحصیلی شما داشته باشد. در صورت مصمم بودن به انتخاب رشته علوم کامپیوتر در دوره دکتری و عدم اطلاع از دانشگاه های پذیرنده این رشته می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم کامپیوتر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله گرایش های دکتری علوم کامپیوتر بزنید.

اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری علوم کامپیوتر ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *