انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری اقتصاد نفت و گاز

کارنامه و رتبه قبولی دکتری اقتصاد نفت و گاز 98






کارنامه و رتبه قبولی دکتری اقتصاد نفت و گاز 98

با توجه به اهمیت رشته های مربوط به حوزه نفت و گاز در سال های اخیر، در دانشگاه ها، رشته های بسیاری تحت عنوان نفت و گاز ارائه شده است و یکی از این رشته ها ، رشته ی اقتصاد نفت و گاز می باشد که در مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه شده است. با توجه به اینکه رشته اقتصاد نفت و گاز از رشته های نوپا می باشد، ظرفیت های زیادی در دانشگاه برای این رشته وجود ندارد. دکتری اقتصاد نفت و گاز در دو گرایش در دانشگاه ها در سال 98 ارائه شده است:
  • رشته اقتصاد نفت و گاز – گرایش حقوق و قراردادهای نفت و گاز
  • رشته اقتصاد نفت و گاز – گرایش بازارها و مالیه نفت و گاز
دانشجویان فارغ التحصیل شده در رشته های علوم اقتصاد و اقتصاد در تمامی گرایش ها، مدیریت قراردادهای بین الملی نفت و گاز، حقوق نفت و گاز می توانند در رشته دکتری اقتصاد نفت و گاز شرکت کنند. رشته اقتصاد در نفت و گاز و رشته قراردادهای بین المللی نفت و گاز شباهت های زیادی به هم دارند. با توجه به اعلام نتایج آزمون اولیه دکتری اقتصاد نفت و گاز، در این مقاله به بررسی و تحلیل کارنامه و رتبه قبولی دکتری اقتصاد نفت و گاز 98 خواهیم پرداخت. همان طور که می دانید اطلاع از ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها در رشته اقتصاد نفت و گاز می توانند در انتخاب رشته مناسب و انتخاب های منطقی بسیار تأثیرگذار باشد. ظرفیت رشته دکتری اقتصاد نفت و گاز در سال 96 بسیار پایین بود و دلیل این امر در مطالب فوق گفت شده است. تنها 5 ظرفیت در دانشگاه سراسری و دوره روزانه برای این رشته در نظر گرفت شد و تنها یک دانشگاه آن را ارائه داده است. در دانشگاه های آزاد 2 واحد دانشگاهی آن را ارائه کرده اند.

رتبه و تراز قبولی در دانشگاه های پذیرنده دکتری اقتصاد نفت و گاز

قصد داریم با تعریف مختصری از رتبه و تراز، با تفاوت این دو بیشتر آشنا شوید.
  • رتبه جایگاه داوطلب در بین تمامی شرکت کنندگان آزمون دکتری اقتصاد نفت و گاز را مشخص می کند.
  • با توجه به بار علمی مختلف بین داوطلبان، تفاوت تراز بین داوطلبان در سال های مختلف، بارز است.

برای اطلاع از رتبه و تراز قابل قبول دانشگاه ها لازم است داوطلبان با اطلاع از تراز خود و مقایسه ی آن با تراز قابل قبول دانشگاه ها، می توانند محدوده تراز خود را حدس بزنند.

البته باید توجه داشته باشید که تراز علمی سال 98 و سال 96 برابر نیستند.

محدوده تراز قبولی دکتری اقتصاد نفت و گاز 98 

ما در این مقاله با دسته بندی ترازها در سال های گذشته، 3 دسته تراز را مشخص نمودیم. تراز خوشبینانه تراز واقع گرایانه و تراز بدبینانه داوطلبان با قرار دادن تراز خود در دسته های گفته شده به حدسیات کلی راجع به دانشگاه های پذیرنده تراز کسب شده ی خود ، دست پیدا کنند.

دوره

تراز بدبینانهتراز واقع گرایانهتراز خوش بینانه
روزانه4225-48004225-5010

3100-4520

آزاد

2670-29992670-3750

2010-2620

  در دسته های گفته شده، شانس قبولی در دسته خوشبینانه ، کمتر خواهد بود. در دسته واقع گرایانه، داوطلبان سال های گذشته با ترازهای نام برده شده موفق به پذیرش شده اند. دسته بدبینانه به این معنا می باشد که باتوجه به ظرفیت های سال 98 ترازهای پایین تر از تراز های نام برده شد احتمال قبولی پایین خواهند داشت.

محدوده رتبه قبولی دکتری اقتصاد نفت و گاز 98

محدوده ای از رتبه قبولی دکتری اقتصاد نفت و گاز 98 نیز در سه دسته خوشبینانه ، بدبینانه و منطقی مشخص نموده ایم ، داوطلبان عزیز میتوانید با مقایسه رتبه ی کسب کرده و محدوده ی تراز های مشخص شده دوره ای که احتما قبولی در آن را دارید خود را حدس بزنید.

دوره

رتبه بدبینانهرتبه واقع گرایانهرتبه خوش بینانه
روزانه18-251-25

25-35

آزاد

40-5019-8050-110
با توجه به کاهش یا افزایش ظرفیت ها در سال 98 ، احتمال تغییر بازه های مشخص شده وجود دارد.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری اقتصاد نفت و گاز پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره اصول صحیح انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری اقتصاد نفت و گاز ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


1 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی دکتری اقتصاد نفت و گاز 98

  1. علی گفت:

    با سلام
    بنده رشته کارشناسی و ارشد مهندسی نفت را دارم
    ایا میتوانم در ازمون دکتری اقتصاد نفت و گاز شرکت کنم؟؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *