انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد معماری

کارنامه و رتبه قبولی ارشد معماری


کارنامه و رتبه قبولی ارشد معماری

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی ارشد معماری خواهیم پرداخت. رشته مهندسی معماری از رشته های مجموعه معماری و در گروه هنر می باشد. رشته معماری در 5 گرایش در دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه شده است، که در ادامه خواهید دید.

  1. معماری آموزشی و فرهنگی
  2. فضاهای درمانی و بهداشتی
  3. مسکن
  4. پایداری
  5. فناوری

کد ضریب و کد رشته هم در انتخاب رشته درج خواهد شد. بنابراین به دو کد دقت کافی داشته باشید. رشته مهندسی معماری با کد رشته 1352 و کد ضریب تمامی گرایش های رشته معماری، 1 می باشد. انتخاب رشته ارشد معماری 99 از مراحل مهم می باشد که توجه و شرایط خاص را در بر دارد. قبل از انتخاب رشته ارشد معماری 99، دفترچه انتخاب رشته ارشد 99 را به طور کامل مطالعه کرده و از قوانین و ضوابط و … مندرج در دفترچه مطلع شوید. یکی از عوامل مؤثر در انتخاب رشته، کارنامه و رتبه قبولی ارشد معماری می باشد. ، در این مقاله به تحلیل کارنامه ارشد معماری سال های گذشته و همچنین رتبه های قبولی ارشد معماری و تراز قبولی ارشد پرداخته ایم. کارشناسی ارشد بدون کنکور برای دانشجویانی است که در دوره کارشناسی معدل بالا گرفته اند و حالا میتوانند بدون دادن آزمون وارد دانشگاه شوند.

اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی ارشد معماری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
رتبه و تراز قبولی ارشد معماری
لازم است تعریف مختصری از رتبه و تراز ارشد ارائه کنیم تا از تفاوت ان ها مطلع شوید. تراز نشان دهنده ی سطح علمی داوطلب است و با توجه به پاسخ های صحیح و ضریب هر درسی است. بنابراین تراز علمی داوطلبان با هم متفاوت است و در سال های مختلف نیز متفاوت می باشد. رتبه جایگاهی که داوطلب در آزمون کتبی در بین شرکت کنندگان ارشد معماری به دست آورده است، گفته می شود و رتبه ی داوطلبان با توجه به تراز ها مشخص می شود. داوطلبانی که میخواهند پرستاری بدون کنکور را ثبت نام کنند روی لینک کلیک کنند. بنابراین در مقطع کارشناسی ارشد، رتبه کسب شده داوطلبان مورد بررسی خواهد گرفت و داوطلبانی که رتبه ی بهتری کسب کنند، موفق به ورود به دانشگاه خواهد شد.

تحلیل کارنامه ارشد معماری
تحلیل کارنامه ارشد معماری 99 که یکی از موارد مؤثر در انتخاب رشته موفق می باشد، در این مبحث مورد بررسی قرار می گیرد. داوطلبان عزیز می توانند با مقایسه رتبه خود و رتبه و کارنامه ارشد معماری سال های گذشته با توجه به تغییرات ایجاد شده در ظرفیت دانگاه ها، انتخاب مناسبی داشته باشد. لازم به ذکر است تحلیل کارنامه و مقایسه رتبه و انتخاب رشته کار ساده ای نمی باشد ، از این رو با کمک مشاوران تحصیلی با سابقه از این سد عبور کنید.
نمونه کارنامه

دروس و درصد زده شده:

نام درس

نمره به درصد
زبان عمومی و تخصصی

12.64

دروس فنی ساختمان

37.78
دروس تاریخی و مبانی نظری

47.78

تاریخ شهر در ایران

سفید
مبانی بازسازی پس از سانحه

سفید

پروژه عملی طراحی / اسکیس معماری

تشریحی
پروژه عملی طراحی / اسکیس معماری منظر

تشریحی

پروژه تشریحی مطالعات فرهنگ و معماری ایران

تشریحی
پروژه عملی طراحی /اسکیس معماری داخلی

تشریحی

درک عمومی معماری منظر

65.00
درک عمومی معماری منظر

31.67

در این جدول، عناوین دروس امتحانی آزمون ارشد و وضعیت پاسخگویی داوطلبان مشخص می شود. داوطلبی که درصدهای زده شده دروس مختلف معماری را در جدول فوق مشاهده می کنید. رتبه 1746 با سهمیه و تراز علمی 5563 را کسب کرده است. داوطلب رتبه ی 1746 با سهمیه و تراز علمی 5563 را کسب کرده است. داوطلب رتبه ی 1746 در کد ضریب 1 که مربوط به مهندسی معماری می باشد مجاز به دوره روزانه نشده است و تنها در دوره غیر روزانه انتخاب رشته خود را انجام خواهد داد. آخرین رتبه ی قبول شده در همان سال در دوره روزانه 1459 بوده است و آخرین رتبه قبول شده در همان سال در سایر دوره ها 9910 بوده است. در این مقاله، به بررسی کارنامه و رتبه قبولی ارشد معماری برای شما پرداختیم. پیشنهاد ما این است که در مورد انتخاب رشته ارشد معماری بیشتر مطالعه کنید.

اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی ارشد معماری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *