انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی اتاق عمل آزاد

رتبه قبولی اتاق عمل

اطلاع از رتبه قبولی داوطلبان سال های گذشته در رشته های مختلف برای داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که شرکت کنندگان به دنبال ارزیابی محدوده رتبه های قبولی هستند تا بتوانند با اطمینان بیشتر انتخاب رشته کنند. این موضوع برای رشته هایی که متقاضی زیادی دارند مانند رشته اتاق عمل، پررنگ تر است. اختصاص مطلبی به کارنامه و رتبه قبولی اتاق عمل آزاد دقیقا به همین دلیل است. پیش از پرداختن بهکارنامه و رتبه قبولی اتاق عمل آزاد ، اشاره به این موضوع لازم است که در دانشگاه آزاد فقط در مقطع کارشناسی از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد. اتاق عمل یکی از رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی و به همین دلیل زیر مجموعه زیر گروه یک است. در زیر گروه یک، بالاترین ضریب متعلق به درس زیست شناسی است با ضریب 4 و رتبه بعد از آن شیمی است با ضریب 3 و ضریب درس های فیزیک و ریاضی هم 2 است و درس زمین شناسی برای قبولی در رشته های زیرگروه یک تأثیر چندانی ندارد چون ضریبش 0 است. داوطلبان عزیز اگر هدفشان قبولی در رشته های زیر گروه یک است، به این نکته دقت کنند.


برای قبولی در رشته اتاق عمل دانشگاه آزاد کسب چه ترازی لازم است؟

در دانشگاه آزاد معیاری که براساس آن پذیرش انجام می شود، تراز در هر زیر گروه است؛ یعنی برعکس دانشگاه سراسری، رتبه در سهمیه منطقه وجود ندارد و محاسبه نمی شود چون در دانشگاه آزاد سهمیه بندی مناطق انجام نمی شود و همه داوطلبان جزو سهمیه عادی هستند، البته همه به جز، داوطلبانی که از یکی از سه نوع سهمیه ای که دانشگاه آزاد در نظر گرفته یعنی بسیج فعال و رزمندگان و ایثارگران، بهره می برند. بنابراین داوطلبان کنکور سراسری برای انتخاب رشته به ترازی که در هر زیرگروه به دست آورده اند، توجه کنند و رشته های مورد نظر خود را براساس ترازهای زیر گروه ها اولویت بندی کنند. برای مثال حداقل تراز برای قبولی در رشته اتاق عمل در واحدهای دانشگاه آزاد 7000 است. یعنی اگر داوطلبی بخواهد در این رشته پذیرفته شود، باید ترازی بالاتر از حداقل تراز لازم کسب کند. اما برای قبولی در این رشته در واحد پزشکی تهران تراز داوطلب باید بالای 8000 باشد.
برای اطلاع از حداقل رتبه و تراز قبولی اتاق عمل هر یک از واحد های دانشگاه آزاد میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
حداقل رتبه کشوری برای قبولی رشته اتاق عمل در دانشگاه آزاد
براساس رتبه های قبولی سال های گذشته، می توان گفت محدوده منطقی رتبه های پذیرفته شده در این رشته بین 28000 تا 58000 کشوری است.

برای قبولی رشته اتاق عمل حداقل درصدها چقدر است؟

بعد از بررسی رتبه و تراز لازم برای قبولی، در این بخش از مقاله کارنامه و رتبه قبولی اتاق عمل آزاد حداقل درصدهای لازم برای قبول شدن در این رشته را بررسی می کنیم. گفتیم که حداقل تراز قبولی رشته اتاق عمل 7000 است. برای به دست آوردن این تراز، تمام یا بیشتر درصدهای داوطلب باید بالای 20 درصد باشد. در جدول زیر نمونه کارنامه و درصدهای داوطلبی که این تراز را در زیر گروه یک کنکور تجربی به دست آورده است، قابل مشاهده است:

عنواندرصد
ادبیات فارسی20.5
عربی10.09
دین و زندگی11.06
انگلیسی17
زیست شناسی27
شیمی21
فیزیک20
ریاضی14.06

 چه واحدهایی از دانشگاه آزاد رشته کارشناسی اتاق عمل را ارائه می دهند؟

واحدهای سراب، تبریز، ارومیه، نجف آباد، پزشکی تهران، مشهد، الیگودرز، قزوین، علی آباد کتول،  یزد و ارسنجان این رشته را در مقطع کارشناسی در برنامه خود دارند. داوطلبان عزیز که مایلند در رشته اتاق عمل تحصیل کنند، در زمینه دانشگاه های پذیرنده، آخرین رتبه قبولی، محدوده قبولی و حداقل درصد دروس و نیز معرفی کلی این رشته و کاربردهای آن می توانند علاوه بر رتبه قبولی اتاق عمل آزاد ، اطلاعاتی کاربردی را از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی اتاق عمل آزاد  و محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده اتاق عمل آزاد به دست آورند.
قطعا انتخاب رشته اتاق عمل متناسب با رتبه و تراز قبولی با احتمال قبولی بالا کاری دشوار و نیازمند تخصص و تجربه است. شما میتوانید انتخاب رشته اتاق عمل خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.

1 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی اتاق عمل آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *