آیدانیتو > کارنامه سبز کنکور سراسری
نتایج کنکور

کارنامه سبز کنکور سراسری

کارنامه سبز کنکور سراسری

کارنامه سبز کنکور سراسری

یکی از پرسش های بسیار متداول داوطلبان کنکور سراسری درباره کارنامه سبز و کاربرد آن است. حتما اگر شما هم در آزمون سراسری شرکت کرده اید این سوال برایتان مطرح شده است که کارنامه سبز چیست؟ چه اهمیتی دارد و چگونه و چه زمانی می توانید آن را دریافت کنید. با توجه به اهمیت کارنامه سبز کنکور سراسری و ابهامات و سوال های زیادی که پیرامون آن وجود دارد، تصمیم گرفتیم مطلبی را به طور به موضوع کارنامه سبز کنکور سراسری اختصاص داده و به تمام سوألات داوطلبان کنکور درباره کارنامه سبز و کاربرد آن پاسخ دهیم. اگر داوطلب آزمون سراسری بوده اید و می خواهید بدانید چطور می توانید از کارنامه سبز کنکور سراسری استفاده کنید، با ما همراه باشید. اگر میخواهید که در کنکور شرکت نکنید ولی به دانشگاه بروید خوب لیست رشته های بدون کنکور هر دانشگاه را پیدا کنید و از آن طریق وارد دانشگاه شوید.

کارنامه سبز آزمون سراسری چیست

کارنامه سبز کنکور سراسری که به نام های کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه هم شناخته می شود و داوطلبان آزمون سراسری از طریق کارنامه سبز می توانند متوجه شوند در کدام انتخاب های پایین تر از انتخابی که در آن پذیرفته شده اند، امکان قبولی داشتند؛ به عبارت دقیق تر، امتیاز کافی و لازم برای قبولی در کدام رشته محل ها را کسب کرده بودند و اگر رشته محل های مذکور را در اولویت های بالاتر در فرم انتخاب رشته قرار می دادند، قبول می شدند.

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری

کارنامه سبز کنکور سراسری یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. بعد از ورود به دانشگاه و تمام شدن دوره کارشناسی اگر کارنامه ترم آخر شما با معدل بالا باشد میتوانید از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور در مقطع ارشد وارد شوید.

کاربرد کارنامه سبز

کارنامه سبز کنکور سراسری برای داوطلبانی که مردود شده اند هیچ کاربردی ندارد. اما داوطلبانی که از رشته و یا محل قبولی خود رضایت ندارند می توانند با استفاده از اطلاعات کارنامه سبز برای بررسی انتخاب های پایینی خود درخواست دهند و به یکی از انتخاب هایی که در اولویت پایین تر قرار دارند وامتیاز لازم برای قبولی در آن را کسب کرده اند، انتقالی بگیرند. همان طور که اطلاع دارید اگر داوطلبی در دوره روزانه پذیرفته شده و ثبت نام نکند از کنکور سال بعد محروم خواهد شد، بنابراین داوطلبانی که برای مثال از رشته قبولی خود رضایت ندارند می توانند از طریق کارنامه سبز کنکور سراسری برای انتقالی گرفتن استفاده کنند.

نحوه استفاده از کارنامه سبز

در آخرین بخش مقاله درباره نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری توضیح می دهیم. در کارنامه در برابر رشته ای که قبول شده اید علامت * وجود دارد. شما باید به کد رشته های بعد از آن توجه کنید. در کارنامه سبز که در دست دارید باید رتبه خود را با آخرین رتبه قبولی در هر رشته مقایسه کنید. اگر رتبه شما از رتبه آخرین فرد قبولی کمتر باشد قطعا شما امکان قبولی در آن رشته-محل را دارید. برای مثال شما در انتخاب 33 ام خودتان قبول شده اید چون رتبه آخرین فرد قبول شده 138 بوده و رتبه شما 133 بوده است. اما وقتی به انتخاب های 35 و 36 خود نگاه می کنید می بینید که در آنها هم امکان قبولی داشتید چون رتبه شما از رتبه آخرین فرد قبول شده کمتر است. پس به همین ترتیب می توانید کد رشته های بعد از رشته قبولی خود را بررسی کرده و اگر دیدید در رشته ای که برایتان مطلوب تر امکان قبولی دارید برای درخواست بررسی مجدد اقدام کنید.

نحوه استفاده از کارنامه سبز برای انتقالی

لازم به تذکر است که سازمان سنجش هیچ مسئولیتی برای انتقالی به انتخاب های پایین تر در قبال داوطلبان ندارد و دانشگاه های مبدأ و مقصد هستند که این باره تصمیم می گیرند و رأی می دهند. داوطلبان گرامی در همین زمینه می توانند مقاله اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97 را هم مطالعه کنند.
داوطلبان و شرکت کنندگان کنکور سراسری می توانند تمام سوالات خود را درباره کارنامه سبز و نحوه استفاده از آن از مشاوران مجرب و حرفه ای آیدانیتو بپرسند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *