کارشناسی بدون کنکور پیام نور

کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98

کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98

دانشگاه پیام نور یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه های ایران بوده که تاریخ تأسیس آن به مهر سال 1367 هجری شمسی بر می گردد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این دانشگاه مطابق نظر پایگاه استفاده علوم جهان اسلام در ردیف ده دانشگاه سطح بالای ایران واقع شده است. علاوه بر این، دانشگاه پیام نور در سال 1393هجری شمسی رتبه یک را از نظر کیفیت آموزش از آن خود کرد. از آن جایی که، تحصیل در این دانشگاه به صورت نیمه حضوری و آموزش از راه دور است. افراد بسیاری مخصوصاً کارمندان و افراد پر مشغله تمایل به ادامه تحصیل در آن را دارند.

  در طی چند سال گذشته تا کنون دانشگاه پیام نور به گزینش دانشجو بدون برگزاری آزمون سراسری و مطابق با سوابق تحصیلی روی آورده است. بدین ترتیب امکان تحصیل در رشته های زیادی از این داشگاه همچون رشته های فنی و مهندسی، علوم پایه، گروه هنر و کشاورزی، گروه زبان های خارجه و علوم انسانی با شرکت در دوره های بدون آزمون وجود دارد. در این نوشته، سعی داریم به بیان نکات و توضیحات لازم در رابطه با کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور 98 برای شما داوطلبان متقاضی تحصیل در این دانشگاه بپردازیم.

شرایط لازم جهت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور

کلیه متقاضیان شرکت در دوره های کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98 باید بدانند که داشتن مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم جهت شرکت در دوره های کارشناسی بدون کنکور سال 98 ضروری است. خبر خوش این که در صورت عدم شرکت در کنکور سراسری، امکان تحصیل در دوره های کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98 برای شما وجود دارد.

تاریخ ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور 98

باید بگوییم که زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98 در اواخر مردادماه بوده و گزینش دانشجویان در دو ماه مهر و بهمن صورت می گیرد. تمامی داوطلبان باید از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور حداکثر 150 رشته را از میان رشته های موجود در این دانشگاه برگزینند.

توضیحاتی پیرامون تکمیل ظرفیت پیام نور 98

تمامی داوطلبان توجه کنید که تاریخ شرکت در دوره های تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور از 24 مهر الی 24 آبان (به مدت یک ماه) است. در صورت تمایل به شرکت در این دوره با مراجعه به دانشگاه اقدام به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت نمایید. جهت ثبت نام در این مرحله به مدارکی شامل رسید پستی تأییدیه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی و دیپلم، مدرک کاردانی، دیپلم یا پیش دانشگاهی، فتوکپی صفحات شناسنامه (کلیه صفحات)، مدارکی که وضعیت سربازی آقایان را مشخص کند، فتوکپی کارت ملی و 6 قطعه عکس 3X4 نیاز دارید. 
تمامی اطلاعات مربوط به پرستاری بدون کنکور را میتوانید از مشاوران آیدانیتو بخواهید.

نکات لازم پیرامون ثبت نام در دوره های کارشناسی بدون آزمون پیام نور

به خاطر داشته باشید که هر داوطلب در زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98 به غیر از گروه آزمایشی خود امکان انتخاب از میان رشته های گروه آزمایشی دیگری را نیز دارد. نکته ی دیگر اینکه، میزان شهریه در دوره های بدون آزمون هیچ تفاوتی با دوره با آزمون نداشته و کاملاً یکسان است.

نرخ شهریه دانشگاه پیام نور

لازم به ذکر است که نرخ شهریه در دانشگاه پیام نور به صورت سالیانه افزایش پیدا می کند. در حقیقت هر سال در حدود 15 درصد به شهریه اضافه می شود. نرخ شهریه درس های خودخوان مربوط به هر رشته برابر با نصف میزان شهریه متغیر دیگر دروس است. علاوه بر این، دانشجویان در صورت اخذ واحد درسی در تابستان، موظف به پرداخت 50 درصد از شهریه ثابت هستند. نکته مورد توجه این که، میزان پرداختی برای دروس نظری و عملی با یکدیگر تفاوت دارد. در این مطلب جامع، کلیه نکات لازم در رابطه با کارشناسی بدون کنکور پیام نور 98 را بیان کردیم. در صورت تمایل به شرکت در دوره های بدون آزمون دانشگاههای پیام نور می توانید به مقاله بدون کنکور پیام نور 98 را نیز ملاحظه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *