مجازی

کارشناسی بدون کنکور مجازی 98

کارشناسی بدون کنکور مجازی 98

کارشناسی بدون کنکور مجازی 98

در سال های اخیر به لطف پیشرفت تکنولوژی امکان تحصیل مجازی از طریق اینترنت در سراسر جهان و ایران فراهم شده و بسیاری از علاقه مندان ادامه تحصیل که امکان حضور در کلاس های درس دانشگاه ها را به دلایل مختلف ندارند، از این امکان بهره می برند. در سال جاری ایران داوطلبان تحصیل مجازی می توانند در دوره کارشناسی بدون کنکور مجازی 98 شرکت کنند. در این مطلب به بررسی شرایط و ضوابط پذیرش بدون آزمون در دوره های مجازی می پردازیم.   

دوره های مجازی چگونه دانشجو جذب می کنند؟

پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد بدون کنکور مجازی 98 ، مانند دوره های بدون کنکور دیگر است و براساس سوابق تحصیلی انجام می شود. لذا برای پذیرش و ثبت نام در این دوره دیپلم چهار سال دبیرستان نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید و یا کاردانی پیوسته(برای داوطلبانی که در دبیرستان های فنی و حرفه ای و یا کاردانش تحصیل کرده اند) لازم است.

فراخوان پذیرش دانشجو کارشناسی بدون کنکور مجازی 98 چه زمانی اعلام می شود؟

مراحل پذیرش کارشناسی بدون کنکور مجازی 98 مشابه تمام دوره های بدون کنکور است، یعنی دو مرحله ای است، مرحله اول برای ورودی های مهر و مرحله دوم برای ورودی های بهمن. برای مهر در ماه مرداد دفترچه پذیرش براساس سوابق تحصیلی منتشر می شود. در این دفترچه تمام رشته ها در دوره های روزانه، شبانه(نوبت دوم)، غیر انتفاعی و پیام نور لیست شده اند و در جدول در کنار نام رشته به دوره اشاره شده است. اگر متقاضی ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور مجازی 98 هستید، گوش به زنگ زمان انتشار دفترچه باشید که حول و حوش زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری است. ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بدون کنکور را باید یکجا انجام دهید. در زمان معین شده دفترچه را از سایت سازمان سنجش دریافت کنید. کارت اعتباری بخرید و شماره سریال کارت اعتباری را دریافت کنید. توجه کنید که با کارت اعتباری که خریده اید در یکی از گروه های آزمایشی اصلی می توانید انتخاب رشته کنید. اما برای انتخاب رشته از گروه زبان و هنر محدویتی ندارید. ولی برای هر کدام باید کارت اعتباری جدا بخرید. اگر در کنکور سراسری 98 ثبت نام کرده ولی در جلسه آزمون غایب بوده اید لازم نیست دوباره ثبت نام کنید، در غیر این صورت ثبت نام لازم است. در کل می توانید 150 کد رشته محل را انتخاب کنید. اگر اولویت شما رشته های مجازی هستند، این رشته ها را در بالای فرم انتخاب رشته قرار دهید. اصولا اولویت بندی رشته ها براساس علاقه مهمترین نکته مربوط به انتخاب رشته است. مراحل ثبت نام و انتخاب رشته را که طی کردید، کد پیگیری و کد ثبت نام را دربافت می کنید و مرحله بعد اعلام نتایج است. فقط فراموش نکنید که از فرم انتخاب رشته و کدهایی که دریافت می کنید، یک نسخه هم برای خودتان تهیه کنید. هر سوالی هم که از پرستاری بدون کنکور دارید میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل در مقطع کارشناسی بدون کنکور مجازی چه شرایطی دارد؟

اگر دانشجوی دوره کارشناسی مجازی باشید نمی توانید تغییر رشته بدهید و یا به دانشگاه دیگری منتقل شوید. کلاس های درس به صورت آنلاین بر گزار می شود و در ساعت مشخص باید در کلاس درس مجازی شرکت کنید و فقط امکان 3 جلسه غیبت دارید. در هر ترم موظف هستید در 12 تا 16 جلسه درس شرکت کنید. امتحانات پایان ترم تان به صورت حضوری برگزار می شود. به این نکته مهم هم دقت کنید که نمی توانید به طور همزمان در دو رشته مجازی و یا یک رشته مجازی و یک رشته حضوری تحصیل کنید.

کدام دانشگاه ها  و در چه رشته هایی دانشجوی مجازی می پذیرند؟

دانشگاه  شیراز در رشته های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و جهانگردی، دانشگاه صنعتی سهند تبریز در رشته های مهندسی پزشکی و مهندسی مواد و متالورژی و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در رشته های معارف اسلامی، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و علوم تربیتی و معارف اسلامی و ادیان به صورت مجازی دانشجو می پذیرند.
برای آگاهی از شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور ، سری هم به مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98 بزنید.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه کارشناسی بدون کنکور مجازی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *