مهاجرت به آلمان

کارآفرینی در آلمان






 


کار آفرینی در آلمان

میزان مهاجرت به آلمان هر روز بیشتر از دیروز می شود. در حال حاضر این کشور بعد از آمریکا بیشترین مهاجران را از سراسر دنیا به خود راه داده است. قوی ترین و پررونق  ترین اقتصاد در اروپا متعلق به آلمان است و انواع مختلف ویزاها را در صورت برخورداری از شرایط مناسب، در اختیار اتباع خارجی قرار می دهد. حتی اخذ اقامت دائم آلمان هم بعد از پشت سرگذاشتن مراحلی امکان پذیر است.

یکی از انواع ویزاهای این کشور، ویزای کارآفرینی در آلمان است که سرمایه های اتباع خارجی را برای به وجود آوردن فرصت های شغلی جذب می کند. دولت آلمان برای تشویق افراد بومی و خارجی به سرمایه گذاری و کارآفرینی در آلمان، فعالیت های زیادی انجام می دهد.

اگر کسی متقاضی سرمایه گذاری در آلمان باشد، برای دریافت کمک هزینه، کاهش مالیاتی که می پردازد و دریافت وام های خاصی که به کسب و کارش کمک می کنند واجد شرایط می شود.

ویزای کار آفرینی در آلمان ، در واقع برای کمک به چرخه اقتصادی این کشور و هر چه پویاتر شدن آن ایجاد شده است. بعد از اصلاحاتی که در سال 2012 در شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی انجام شد، حداقل سرمایه ای برای این کار مورد نیاز نیست اما پیشنهاد می شود که فرد متقاضی حداقل ۲۵۰/۰۰۰ یورو سرمایه داشته باشد. ویزای کارآفرینی آلمان اجازه ای یک اقامت سه ساله را به فرد می دهد و می تواند به اقامت دائم و در نهایت شهروندی آلمان ختم شود.

مزایای کارآفرینی در آلمان

کارآفرینی در آلمان دارای مزایای زیر است:

  • به اتباع خارجی این امکان را می دهد که کسب و کار خودشان را راه بی اندازند و خود اشتغال شوند.
  • حداقلی برای سرمایه گذاری وجود ندارد اما پیشنهاد می شود که متقاضی حداقل 250000 یورو برای کارآفرینی داشته باشد.
  • الزامی برای تجربه کاری وجود ندارد اما یک برنامه و طرح مشخص مورد نیاز است.
  • افراد خانواده فرد متقاضی هم می توانند ویزا دریافت کنند.
  • با دریافت ویزای کار آفرینی در آلمان، متقاضی می تواند سه سال در این کشور زندگی کند و در نهایت اقامت دائم آلمان را دریافت کند.
  • بعد از پنج سال اقامت دائم در آلمان می توان شهروند این کشور شد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی در آلمان

کارآفرین باید یک برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی مشخص داشته باشد. او باید طرح کسب و کار، ایده تأمین مالی کسب و کار، گواهی بیمه خدمات درمانی، مدرک تحصیلی، رزومه کاری و فرم های مربوط به درخواست اقامت و… را پر کنند.

بعد از بررسی مدارک متقاضی، اگر طرح توجیهی اقتصادی او مورد تأیید قرار بگیرد، به سفارت آلمان مراجعه و ویزایش را دریافت می کند. بعد از ورود به آلمان، فرد می تواند در این کشور یک اقامت موقت داشته باشد.

بعد از سه سال در حالتی که کسب و کار پر سود و به نفع اقتصاد آلمان باشد می توان برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کرد.

در صورتی که فرد کارآفرین دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی به بالا باشد، برای کار آفرینی در آلمان به معلومات زبان آلمانی نیاز ندارد اما در صورتی که تحصیلاتش کمتر از کارشناسی باشد باید به زبان آلمانی مسلط باشد.

اگر متقاضی سنش بالای 45 سال باشد، باید حقوق بازنشستگی، دارایی یا سپرده بانکی زیادی داشته باشد تا ثابت کند از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

در این مقاله به بررسی موضوع کارآفرینی در آلمان پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «کار در آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک مورد نیاز برای کارآفرینی در آلمان و نحوه ارسال این مدارک، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *