مشکلات جنسی، مسائل عاطفی و ارتباطی

چگونه درباره رابطه جنسی از همسرم انتقاد کنم؟

چگونه در رابطه جنسی از همسرم انتقاد کنم؟

اگر رابطه جنسی مهم‌ترین بخش زندگی مشترک نباشد، قطعاً یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است و نارضایتی جنسی می‌تواند تأثیری عمیقاً منفی بر رابطه بگذارد. به همین دلیل در صورت وجود نارضایتی جنسی در زندگی زناشویی شما باید حتماً در مورد آن با همسرتان صحبت کنید و درصدد رفع مشکل بربیایید.

 

 

مسلماً مکالمه درباره‌ی نارضایتی جنسی با کسی که دوستش دارید، کار ساده‌ای نیست اما اگر یاد بگیریم که چطور این موضوع را مطرح کنیم، هم زندگی مشترکمان را نجات می‌دهیم و هم اینکه احساسات همسرمان جریحه دار نمی‌شود.

در این مقاله‌ به روش‌هایی مناسب برای صحبت کردن در مورد نارضایتی جنسی با همسر می‌پردازیم:

بدون شکایت کردن به او بگویید که خواستار تغییر هستید

اگر برای انتقاد کردن از همسرتان در مورد رابطه جنسی، موضوع را این طور مطرح کنید که انگار کار اشتباهی انجام داده است، احتمالاً همسرتان تجربه‌ی احساسی ناخوشایندی خواهد داشت. ممکن است او شرمنده بشود و احساس بی‌کفایتی کند.

به جای اینکه مستقیماً به او انتقاد کنید، در خلال صحبت‌هایی در مورد تصورات، خیال پردازی‌ها و ترجیحات جنسی‌تان به همسرتان بگویید که دوست دارید او در رابطه جنسی چه رفتاری داشته باشد.

مسئولیت رضایت جنسی خودتان را به عهده بگیرید

صحبت کردن در مورد رابطه جنسی برای بسیاری از همسران کار دشواری است. اما شما می‌توانید با صحبت کردن در مورد احساساتی که در رابطه ی جنسی تجربه می‌کنید، راحت‌تر وارد این مکالمه بشوید. مثلاً به جای اینکه بگویید: «من این کار را در رابطه جنسی دوست ندارم»، بگویید: «من فکر می‌کنم که اگر از این روش استفاده کنیم بهتر باشد.»

وقتی در مورد ترجیحات و علائق خودتان صحبت کنید، به شریک زندگی‌تان کمک می‌کنید که به درک عمیق‌تری از نیازهای شما برسد. نباید منفعل باشید و انتظار داشته باشید که همسرتان ذهن‌خوانی کند.

در مورد ترجیحات جنسی همسرتان صحبت کنید

مسلماً شما می‌خواهید که همسرتان هم از رابطه جنسی لذت ببرد. پس در مکالمه در مورد رابطه جنسی از او بخواهید که در مورد ترجیحات و نیازهایش صحبت کند.

از او بپرسید که دلش می‌خواهد چه چیز یا چیزهایی در رابطه جنسی شما تغییر بکند. وقتی این پیام را به همسرتان بدهید که رضایتش اهمیت دارد و به دنبال رابطه جنسی‌ای هستید که هر دو از آن لذت ببرید، او احساس راحتی بیشتری خواهد کرد و با شما همراه خواهد شد.

می‌توانید لیستی از ترجیحات جنسی خودتان تهیه کنید و از همسرتان تقاضا کنید که او هم این کار را انجام بدهد. بعد لیست‌ها را در کنار هم قرار بدهید و ببینید که چه لذت‌های مشترکی دارید و چه تغییراتی کیفیت رابطه جنسی شما را افزایش خواهند داد.

فضای عاشقانه ایجاد کنید

گاهی اوقات شما از رابطه جنسی به این دلیل ناراضی هستید که احساس می‌کنید همه چیز ملال‌آور و تکراری  شده است و دیگر مثل روزهای اول ازدواج عاشق نیستید. برای از بین بردن این حالت به همسرتان پیشنهاد بدهید که هر دو مثل دوران نامزدی یا اولین روزهای زندگی مشترک قرارهای عاشقانه بگذارید، لباس‌های جذاب بپوشید، عطرهای خوش‌بو بزنید و فضای خانه را با انجام کارهایی مثل پخش یک موسیقی آرامش بخش یا روشن کردن شمع عاشقانه کنید.

در واقع شاید مشکل اصلی شما دوری از همدیگر باشد و با نزدیکی دوباره، نارضایتی جنسی از بین برود.

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل برای برقراری و حفظ یک رابطه سالم، رضایت جنسی است. همسران باید به محض مشاهده‌ی علائمی از کاهش کیفیت رابطه جنسی و عدم رضایت از نزدیکی جنسی در این مورد با هم صحبت کنند. اما آنچه بسیار اهمیت دارد، این است که این مکالمه باید با مهارت انجام شود و انتقاد از همسر به معنای شکستن غرور او و جریحه‌دار کردن احساساتش نباشد.

 

 

در ادامه مطالعه‌ی مقاله‌ی «نارضایتی جنسی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *