طلاق

راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق






 

پیشگیری از طلاق

اگر چه همه می دانند که ازدواج بالا و پایین های خودش را دارد و می تواند به خطر بی افتد اما معمولاً هر زوجی هر کاری می کند تا از جدایی پیشگیری کند. وقتی دو نفر ازدواج می کنند، به هیچ عنوان به طلاق فکر نمی کنند و قصد دارند که در کنار هم مسیر زندگی را طی کنند و با ارضای سالم نیازهای جنسی و روانی فراز و نشیب های زندگی مشترک را پشت سر بگذارند اما گاهی اوقات طلاق اجتناب ناپذیر می شود.

البته هر زندگی زناشویی ای سالم نیست و هیچ انسانی مجبور نیست در کنار کسی که خشونت می کند، وفادار نیست یا معتاد است و قصد ترک هم ندارد باقی بماند. اما در بعضی شرایط اگر همسران مهارت های زندگی را بلد باشند و بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند و مشکلاتشان را حل و فصل کنند، جلوگیری از طلاق ممکن است.

در این مقاله تلاش کرده ایم که به راهکارهایی برای پیشگیری از طلاق بپردازیم:

برای حفظ زندگی مشترک تلاش کنید

اگر در شرف طلاق هستید اما خودتان و همسرتان برای حفظ زندگی مشترک اشتیاق دارید، آشفتگی ها و خشم ها را کنار بگذارید و با تمام وجود تلاش کنید. این را بدانید که عمل کردن از حرف زدن صرف اهمیت خیلی بیشتری دارد. هر دو شما باید با همکاری هم برای جلوگیری از طلاق برنامه ریزی کنید و بر اساس برنامه قدم بردارید.

چنانچه تصمیم جدی دارید که با هم بمانید، شماتت کردن همدیگر، بازی تکراری دیگری را مقصر دانستن و جنگ و دعوا را کنار بگذارید و با ایجاد تغییرات اساسی مانع طلاق شوید.

پاسخگو و مسئولیت پذیر باشید

وقتی به همراه همسرتان تصمیم می گیرید که از جدایی جلوگیری کنید، به خاطر داشته باشید که مسئول هر معضلی در زندگی زناشویی هر دو نفر هستند و این طور نیست که فقط یک نفر مقصر باشد.

به جای این که مدام انگشت اشاره را به جهت دیگری بگیرید و او را شماتت کنید، مسئولیت پذیر باشید و اعمال و رفتار خودتان را هم بررسی کنید. برای این که بتوانید به نتیجه برسید و تغییراتی اساسی ایجاد کنید باید هر دو تغییر کنید، نه فقط یک نفر.

ارتباط برقرار کنید

یکی از شایع ترین علل طلاق، فقر در مهارت های ارتباطی است. همسران نمی توانند ارتباط مؤثر برقرار کنند و به جایش بر سر هم فریاد می کشند و دعوا می کنند. یاد بگیرید که به صحبت های همدیگر گوش بدهید، خودتان را به جای دیگری بگذارید، مشکلاتتان را بیان کنید، همدیگر را از انتظاراتتان با خبر کنید و با همکاری هم تصمیم بگیرید و حل مسئله انجام دهید.

گذشته را رها کنید

اگر واقعاً به از نو ساختن زندگی مشترک فکر می کنید، باید همسرتان را ببخشید و گذشته را پشت سر بگذارید. احساساتی مثل کینه و نفرت سد راه شما برای جلوگیری از طلاق هستند. پس مطمئن باشید که گرفتار چنین احساساتی نیستید.

از یک مشاور خانواده کمک بگیرید

یک فرد سوم می تواند از منظر متفاوتی به زندگی شما نگاه کند و بی طرفانه راهنمایی تان کند. اما متخصص بودن این فرد سوم اهمیت خیلی زیادی دارد چون می تواند مشاوره ای به شما بدهد که بر اساس علم و تجربه باشد. مشاور خانواده چنین شخصیتی است و این قابلیت را دارد که مسیر پیشگیری از طلاق را هموارتر کند.

در ادامه مطالعه مقاله مشاوره طلاق را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه راهکارهای پیشگیری از طلاق می توانید با مشاوران خانواده آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *