مهاجرت به انگلیس

پزشکی و پیراپزشکی انگلستان


پزشکی و پیراپزشکی انگلستان
تحصیل در کشور انگلستان به علت بالا بودن سطح کیفی دانشگاه ها همواره مورد توجه دانش آموزان و متقاضیان تحصیل در این کشور بوده و این سرزمین در زمینه تحصیلات دانشگاهی همیشه حرفی برای گفتن دارد در حقیقت، اعتبار دانشگاه های موجود در انگلیس موجب جذب هر چه بیشتر دانشجویان به این کشور جهت ارائه تحصیل می شود. از جمله رشته هایی که همواره مورد توجه اتباع خارجی انگلستان جهت ادامه تحصیل بوده رشته پزشکی و پیراپزشکی است. در این مقاله، به بحث در مورد پزشکی و پیراپزشکی انگلستان می پردازیم پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در رابطه با پزشکی بدون کنکور و پیراپزشکی انگلستان به دست آورید.
پزشکی و پیراپزشکی در انگلستان
رشته های پزشکی و پیراپزشکی از جمله بهترین رشته های موجود در دانشگاه های انگلستان بوده که هر ساله رقابت فشرده ای جهت ورود به آن در میان دانش آموزان بین المللی دیده می شود. در هر سال تحصیلی شاهد ورود عده زیادی از  دانش آموزان به دو رشته پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه های انگلستان هستیم. در صورتی که ریز نمرات شما در دوران دبیرستان بالا بوده و از طرف دیگر علاقه زیادی به تحصیل رشته پزشکی و پیرا پزشکی در یکی از دانشگاه های معتبر انگلستان دارید، پس وقت را هدر ندهید و اقدامات لازم را جهت اخذ پذیرش در این رشته انجام دهید.
باید بدانید که کسب نمره AAA در مقطع A-Level یا حتی نمره 7 در آیلس آکادمیک و یا نمره 38 در IB از ملزومات تحصیل در مقطع کارشناسی رشته پزشکی و پیراپزشکی انگلستان به شمار می روند. جهت ادامه تحصیل در مقطع تکمیلی پزشکی و پیراپزشکی انگلستان داشتن تجربه کاری حداقل به مدت یک روز در هفته در آزمایشگاه، بیمارستان و سایر مراکز درمانی و مراقبتی و گواهی نامه کارشناسی رشته پزشکی و پیراپزشکی مورد نیاز است. باید بگوییم که استانداردهای پذیرش دانشجو در تمامی مدارس پزشکی انگلستان بسیار سخت گیرانه و دقیق بوده و با مصاحبه دشواری همراه است. در این مصاحبه، از داوطلب تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی در مورد توانایی های فردی، سوابق کاری، انگیزه فرد از تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی و علاقه مندی های شخصی وی سؤالاتی پرسیده می شود. جهت پذیرش در برخی از مدارس پزشکی انگلستان گذراندن آزمون شایستگی کلینیکی UKCAT الزامی است. برای مشاوره از آیدانیتو در بحث ارشد بدون کنکور هم میتوانید پیگیری کنید.
شرایط پذیرش رشته پزشکی و پیراپزشکی انگلستان
در این قسمت، توضیحات لازم را در رابطه با شرایط پذیرش رشته پزشکی و پیراپزشکی انگلستان در مقاطع مختلف تحصیلی را خدمتتان ارائه می دهیم.
دوره کارشناسی در انگلستان
 در صورت داشتن تصمیم قطعی به تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی انگلستان هر دانش آموز باید به یک مدرسه پزشکی راه پیدا کند. این مدارس، معمولاً بخشی از یک دانشگاه محسوب شده اما ارتباط خوبی با نهادهای محلی و بیمارستان های محلی انگلیس دارند. کسب نمره AAA در دوره A-Level که به طور معمول دروسی همچون زیست شناسی و یا شیمی را در بر می گیرد جهت ورود به این دوره الزامی است.
دانشجویان بین اللملی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی و پیراپزشکی به کسب نمره 8 در آیلتس آکادمیک نیاز دارند. توجه کنید که نمره هیچ کدام از مهارت های مورد آزمون در آیلتس نباید از 65 کمتر باشد.
مقطع پایه در انگلستان
 پس از اتمام دوره دو ساله کارشناسی پزشکی و پیراپزشکی انگلستان فرد وارد دوره دو ساله پایه می شود آموزش تخصصی پزشکی پس از سپری شدن دو سال کارشناسی و دوره دو ساله پایه در رشته پزشکی و پیراپزشکی فرد وارد دوره آموزش تخصصی شده که بسیار رقابتی است. ادامه تحصیل در این مقطع ممکن است تا هفت سال طول بکشد در پایان این دوره به افراد گواهینامه معتبر CCT) Certificate of Completion Training) داده می شود.
شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی انگلستان
شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی و پیراپزشکی انگلستان برای دانش آموزان فارغ التحصیل به این صورت است که این قبیل افراد باید سابقه تحصیلی 12 ساله داشته و دوره E-Level را جهت فراگیری و یادگیری درس های پیش نیاز رشته پزشکی و پیراپزشکی و همین طور بالا رفتن سطح زبان انگلیسی بگذرانند. گرفتن نمره A در سه درس ریاضی، فیزیک و شیمی و همین طور آزمون های برگزار شده طی این دوره معیار پذیرش آن ها در رشته پزشکی و پیراپزشکی انگلستان محسوب می شود. اما در مورد داوطلبان فارغ التحصیل دوره دوم دبیرستان باید گفت که این گروه از افراد می توانند به راحتی وارد دوره E.Level شوند. چون این دوره برابر با دو سال آخر دبیرستان در ایران است. اگر چه، الویت ورود به این دوره داشتن تسلط کامل در زبان انگلیسی است اما افراد با سطح توانایی نسبی در این زمان نیز امکان تحصیل در این دوره را دارند.
شرایط سنی پذیرش پزشکی وپیراپزشکی انگلستان
هر یک از داوطلبان مایل به تحصیل در دوره E-Level باید حداقل 16 سال سن داشته باشیند. از طرف دیگر، داوطلبین زیر 16 سال می توانند در دوره CSE شرکت نمایند. علاوه بر این ها، داوطلبان بالای 18 سال امکان شرکت در دوره Foundation را دارند.
مشاغل مربوط به رشته پزشکی و پیراپزشکی انگلستان
باید بگوییم که شمار موقعیت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی از 60 عنوان بیشتر است. حیطه های تخصصی گروه پزشکی و پیراپزشکی در دسته های زیر خلاصه می شوند.
  • پزشک عمومی
  • پاتولوژی
  • جراحی
  • داروسازی
  • روان پزشکی
  • بیهوشی
  • رادیولوژی
در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دانشگاه های انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه پزشکی و پیراپزشکی انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *