آیدانیتو > پروژه کسری خدمت
پروژه کسری خدمت

پروژه کسری خدمت

پروژه کسری خدمت

با توجه به این موضوع که خدمت سربازی از سن 18 سالگی براى پسران اجبارى می شود، قصد داریم آنها را با قوانین مختلف نظام وظیفه آشنا کنیم. لازم می دانیم در ابتدا با مفهوم مشمول و سن مشمولیت صحبت کنیم تا در طول مطالعه مقاله پیش رو با سردرگمی مواجه نشوید. در نظام جمهوری اسلامی ایران سن مشمولیت 18 سالگی تمام تا 50 سالگی تمام می باشد و افرادی که وارد این سن می شوند در شمول قانون قرار می گیرند و موظف هستند وضعیت سربازی خود را مشخص کنند. طبق ماده 1 قانون خدمت وظیفه عمومی تمامی افراد موظف هستند از جان و مال و ناموس مردم دفاع کنند و اجرای این وظیفه بر تمام اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران واجب است و هیچ فرد مشمول به خدمت سربازی را نمی توان از این قانون معاف کرد.، مگر به دلایل و شرایطی که طبق قانون نظام وظیفه، کسری خدمت و یا معافیت دائم و موقت به مشمول واجد شرایط تعلق بگیرد برای دانستن این شرایط می توانید مطالب موجود در صفحه مشاوره نظام وظیفه تلفنی را مطالعه نمایید. یکی از مورادی که موجب کسری خدمت سربازی است، پروژه کسری خدمت است که در این مقاله با جزئیات آن آشنا خواهید شد. پروژه کسری خدمت به چه افرادی تعلق می گیرد و در چه ارگان هایی پروژه کسری خدمت ارائه می شود. شرایط کسری خدمت و مدارک مورد نیاز پروژه کسری خدمت چیست؟ نحوه ی گرفتن پروژه کسری خدمت چگونه است؟ این ها سؤالاتی هستند که در مقالات مرتبط در پروژه کسری خدمت به آنها خواهیم پرداخت. به مشمولان خدمت سربازی توصیه می کنیم در این مقاله با آیدانیتو همراه باشند.

اخذ پروژه کسری خدمت سربازی

مشمولان خدمت که قصد دارند از پروژه کسری خدمت استفاده کنند، در دو دسته قرار می گیرند:

  1. نخبگان و استعدادهای برتر
  2. سایر افراد (عادی)

در صورتی که در دسته اول قرار دارید و از نخبگان و استعدادهای برتر به حساب می آیید، نحوه اخذ پروژه کسری خدمت راحتی خواهید داشت و حتی با مدرک کارشناسی با مراجعه به سازمان های مربوطه می توانید از این طرح استفاده کنید، این دسته از داوطلبان بعد از انجام پروژه تنها به مدت 2 ماه آموزش خواهند داشت. در صورتی که در دسته دوم قرار دارید و قصد دارید از پروژه کسری خدمت استفاده کنید، تنها با داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می توانید برای اخذ پروژه اقدام کنید. مشمولان خدمت که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، می توانند پروژه های مورد تأیید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح را انجام دهند و از مزایای این طرح استفاده کنند. تا به اینجا با افرادی که مجاز به اخذ پروژه جهت کسری خدمت سربازی هستند آشنا شدید. در ادامه روند اقدام و مدارک مورد نیاز به صورت مختصر و کوتاه توضیح داده شده است.

روند اخذ پروژه کسری خدمت سربازی

مهم ترین چیز برای انجام این کار مدارک می باشد. در ابتدا نیاز است مدارک و رزومه خود را ( مدرک مربوط به عضویت در بنیاد نخبگان) را تهیه کنید و با مراجعه به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح به سازمان مربوط به حوزه کاری خود معرفی خواهید شد. با توجه به تمایل خود به یکی از ارگان ها و سازمان های مورد نظر مراجعه کرده و تکلیف پروژه خود را مشخص کنید (در انتخاب سازمان دقت کنید و با توجه به شرایط پروژه و علاقه خود این کار را انجام دهید.) پروژه های کسری خدمت با توجه به سختی و آسانی (پروژه های کوچک و بزرگ) مدت زمان متفاوتی جهت کسر از خدمت را شامل می شوند. لازم به ذکر است مشمولان عزیزی که قصد انجام پروژه دارند، می توانند موضوعی خارج از رشته تحصیلی خود انتخاب کنند.

به نکات زیر توجه کنید

  1. برای اخذ پروزه تنها نیاز است که دانشجوی ارشد بالاتر باشید.
  2. فارغ التحصیلان لیسانس (غیر از دسته 1) نمی توانند از این طرح استفاده کنند.
  3. اخذ پروژه و موضوع آن می توانند با سازمان خدمت مغایرت داشته باشد.
  4. تنها اخذ 2 پروژه برای مشمولان خدمت مجاز می باشد. (1 پروژه در حین خدمت سربازی، 2 پروژه قبل از اعزام به سربازی)
  5. به ازای هر پروژه 2 تا 19 ماه کسری خدمت لحاظ می شود.
  6. در صورت وارد شدن به مرحله ساخت پروژه مدت کسری خدمت افزایش می یابد (رشته هایی که شبیه سازی هستند)
  7. غیبت در خدمت سربازی مانع بررسی این نوع کسری خدمت می شود.

به مشمولان خدمت توصیه میکنیم بعداز مطالعه پروژه کسری خدمت مقاله پروژه کسری خدمت 99 را نیز مطالعه کنند.
اگر سوالی پیرامون پروژه کسر از خدمت دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *