آیدانیتو > پردیس کیش دانشگاه شریف
مشاوره تحصیلی

پردیس کیش دانشگاه شریف






پردیس کیش دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف یکی از برترین نهادهای علمی کشور، در سال 83 همکاری خود را با دانشگاه کیش آغاز کرد. به موجب قرارداد دانشگاه صنعتی شریف و منطقه آزاد کیش، دانشگاه کیش به دانشگاه شریف واگذار شد و در نهایت تحت عنوان پردیس کیش دانشگاه شریف (دانشگاه صنعتی شریف -پردیس بین المللی کیش) اقدام به پذیرش دانشجو نمود.

با توجه به اینکه جزیره کیش یکی از مناطق مهم تجاری است، به نظر می رسید که به منظور پیشرفت بیشتر، بایستی از نظر علمی و پژوهشی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد، به همین منظور حضور دانشگاه صنعتی شریف تحت عنوان پردیس کیش دانشگاه شریف ، فرصتی طلایی را به وجود آورد.

از جمله مزایای پردیس کیش دانشگاه شریف امکان دوره های آموزش الکترونیکی از راه دور است. در واقع پس از سال 82 که دانشگاه صنعتی شریف اقدام به برگزاری موفق دوره های کوتاه مدت آموزش از راه دور کرد، در نهایت تصمیم به تاسیس مرکز آموزش مدرن از راه دور گرفت که این امر این دانشگاه را در زمره دانشگاهی پرطرفدار قرار داده است.

شهریه پردیس کیش دانشگاه شریف 

حتما شنیده اید که می گویند، در انتخاب رشته آنچه بسیار اهمیت دارد، علاقه مندی به رشته است، اما به نظر می رسد که تنها یک عامل نمی تواند عامل موفقیت شما باشد. عوامل متعددی وجود دارد که در انتخاب رشته بایستی به آن ها دقت کنید که یکی از مهم ترین آن ها شهریه دانشگاهی است که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید. از آنجایی که نرخ شهریه در هر سال متفاوت است، توصیه ما این است که قبل از اقدام به انتخاب رشته به منظور آگاهی از شهریه دقیق پردیس کیش دانشگاه شریف با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید

نحوه پذیرش پردیس کیش دانشگاه شریف

پردیس کیش دانشگاه شریف به صورت های مختلفی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. یکی از روش های پذیرش پردیس دانشگاه شریف ، پذیرش از طریق کنکور سراسری است که این دانشگاه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از طریق آزمون سراسری، دانشجو می پذیرد. داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه، با مشاهده تراز و رتبه اقدام به انتخاب رشته نموده و در صورتی که حدمجاز را به دست بیاورند، در پردیس دانشگاه شریف پذیرفته می شوند.

یکی دیگر از روش های پذیرش پردیس کیش دانشگاه شریف ، پذیرش بدون کنکور ( بر اساس سوابق تحصیلی) است. پذیرش بدون کنکور پردیس دانشگاه شریف نیز در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صورت می پذیرد.

یکی از ویژگی های برجسته پردیس کیش دانشگاه شریف این است که این دانشگاه به منظور ارتقاء سطح کیفی آموزش، پذیرفته شدگان را بورسیه می نماید. به عنوان مثال در سال جاری (98-97) این دانشگاه در رشته های مهندسی صنایع، عمران، کامپیوتر، مواد، مکانیک و هوافضا فراخوان بورسیه تحصیلی اعلام کرده است.

در ضمن پردیس کیش دانشگاه شریف ، اقدام به پذیرش دانشجوی بین الملل هم می نماید و این یک فرصت طلایی برای داوطلبانی است که می خواهند به صورت بین المللی در رشته دلخواهشان ادامه تحصیل دهند.

رشته های دانشگاه صنعتی شریف کیش

در دانشگاه صنعتی شریف کیش ، دو دانشکده تاسیس شده اند که عبارتند از:

  • دانشکده مهندسی و علوم
  • دانشکده مدیریت

دانشکده مهندسی و علوم پردیس کیش دانشگاه شریف

دانشکده مهندسی و علوم پردیس کیش دانشگاه شریف در مقطع کارشناسی در رشته های مهندسی مکانیک، مکاترونیک، کامپیوتر (فناوری اطلاعات) و عمران دانشجو می پذیرد.

در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی و علوم پردیس کیش دانشگاه شریف در رشته های بیشتری اقدام به پذیرش دانشجو می نماید که در جدول زیر آن ها را معرفی می نماییم:

رشته های ارشد پردیس کیش دانشگاه شریف – دانشکده مهندسی و علوم

مهندسی صنایع (سیستم های بهره وری)

مهندسی برق – الکترونیک دیجیتال

مهندسی مکانیک – مکاترونیک

مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی

مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی

مهندسی کامپیوتر- فن آوری اطلاعات و شبکه های کامپیوتری

مهندسی عمران-مدیریت ساخت

مهندسی عمران – زلزله

مهندسی عمران- سازه

مهندسی عمران- محیط زیست

مهندسی نانوفناوری (نانو مواد)

 

 

در مقطع دکتری نیز دانشکده علوم و مهندسی پردیس کیش دانشگاه شریف در رشته های مهندسی عمران، کامپیوتر، مکانیک، مواد و … اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

دانشکده مدیریت پردیس کیش دانشگاه شریف

دانشکده مدیریت پردیس کیش دانشگاه شریف تا به امروز ، فقط در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های MBA با گرایش محصول و بازار، کارشناسی ارشد مدیریت ( با تمرکز بر مدیریت پروژه)، گرایش های عمومی نیمه حضوری و فناوری اطلاعات MBA  دانشجو پذیرفته است، اما با توجه به پیشرفت این دانشگاه، پیش بینی می شود که رشته های دیگری نیز در سال های آتی در این دانشگاه تدریس خواهند شد.

شرایط پذیرش پردیس کیش دانشگاه شریف

از آنجایی که پردیس کیش دانشگاه شریف در مقاطع مختلفی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید، برای هر مقطع به صورت جداگانه شرایط خاصی را تعریف می نماید. به عنوان مثال اگر داوطلب ادامه تحصیل در مقطع دکتری در پردیس کیش دانشگاه شریف هستید ، بایستی هیچ گونه منعی از نظر قوانین نظام وظیفه به منظور ادامه تحصیل نداشته باشید، در دوره کارشناسی ارشد حداقل معدل 15 را کسب کرده باشید، حداکثر تا 31/6 سال جاری از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشید، در مصاحبه دکتری نمره لازم را کسب کرده باشید و مدرک مورد نظر کارشناسی ارشد تایید شده وزارت علوم را که پیش نیاز رشته مورد نظرتان است حتما به همراه داشته باشید. به عبارتی شما مجاز نیستید که با هر مدرک کارشناسی ارشدی در هر رشته ای که علاقه مندید، ادام به ثبت نام کنید بلکه باید حتما رشته ای را انتخاب کنید که مدرک کارشناسی ارشدتان با آن مرتبط بوده و مورد تایید دانشگاه است. علاوه بر این موضوع، ارائه مدرک زبان بین المللی نیز از شروط پزیرش پردیس کیش دانشگاه تهران است.

در این مقاله به معرفی پردیس کیش دانشگاه شریف پرداختیم. توصیه می کنیم در این زمینه مقاله پردیس کیش دانشگاه تهران را هم بخوانید.

در ضمن اگر سوالی در زمینه ادامه تحصیل در پردیس کیش دانشگاه شریف و یا انتخاب رشته دارید، با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *