کنکور

ویرایش انتخاب رشته کنکور

ویرایش انتخاب رشته کنکور

کلیه داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در سر جلسه این آزمون حضور داشته اند و براساس کارنامه اولیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان انتخاب رشته را دارند می توانند بدون هیچ مشکلی اقدام به انتخاب و ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری نمایند. از طرف دیگر دقت کنید که هم زمان با آغاز فرایند انتخاب رشته آزمون سراسری امکان ویرایش رشته های انتخابی نیز برای داوطلبان در سایت سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان وجود دارد. به این ترتیب، کلیه داوطلبان می توانند بعد از اتمام مراحل انتخاب رشته و تأیید نهایی و دریافت پرینتی از انتخاب رشته خود در صورت علاقه می توانند تا اتمام زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها از طریق مراجعه دوباره به سایت سنجش نسبت به اضافه یا حذف کد رشته محل ها و همین طور جا به جا کردن اولویت های انتخابی اقدام نمایند. در این مقاله، به بحث در مورد ویرایش انتخاب رشته کنکور برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با ویرایش انتخاب رشته کنکور به دست آورید.

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم دقیقاً هم زمان با شروع عملیات انتخاب رشته آزمون سراسری فرصت طلایی برای اضافه کردن و یا حتی حذف کد رشته محل های انتخابی داوطلبان در زمان انتخاب رشته و همچنین جا به جا کردن ترتیب رشته ها و دانشگاه های وارد شده در صفحه انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در کنکور سال های گذشته زمان انتخاب رشته و همین طور ویرایش انتخاب رشته کنکور در دومین دهه از ماه مرداد بود ولی در حال حاضر با توجه به ایجاد تغییراتی شایان توجه در کنکور سراسری زمان دقیق ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری هنوز مشخص نیست و همچنان باید منتظر بود. اما به محض مشخص شدن زمان دقیق ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری این مقاله به روز رسانی می شود.

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور

تمامی متقاضیان و داوطلبان جهت انجام فرایند ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری باید در ابتدا به سایت سازمان سنجش وارد شوند و پس از طریق منوی سمت راست موجود در صفحه وارد گزینه سراسری شوند و بعد از هدایت به صفحه بعد بر روی لینک انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک کنند. بعد از ورود به صفحه بعدی باید گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب کنند تا صفحه فرم انتخاب رشته برای آن ها باز شود. در صفحه باز شده داوطلبان امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری را دارند و پس از اعمال تغییرات مد نظر خود می بایست بر روی لینک ثبت نهایی کلیک کنند. توجه کنید که سامانه انتخاب رشته سایت سازمان سنجش به شکلی طراحی شده است که داوطلبان باید تمامی کد رشته محل های مورد علاقه خود را برگزینند و بعد دکمه ثبت نام را بفشارند. به بیان دقیق تر هر کدام از داوطلبان در هر بار انجام ویرایش فقط مجاز به یک بار زدن دکمه ثبت نهایی هستند. با توجه به اهمیت اولویت کد رشته های انتخابی برای کلیه داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری می تواند به عنوان فرصتی دوباره برای داوطلبان تلقی شود.
در این مقاله به تحلیل و بررسی ویرایش انتخاب رشته کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور زنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با ویرایش انتخاب رشته کنکور در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *