کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد

نفت بدون کنکور آزاد

نفت بدون کنکور آزاد

رشته مهندسی نفت یکی از رشته های تاپ گروه ریاضی است و امروزه امکان تحصیل در این رشته بدون نیاز به شرکت در کنکور فراهم شده است. در اینجا می خواهیم شما را با نحوه و زمان ثبت نام و شرایط پذیرش نفت بدون کنکور آزاد آشنا کنیم.

زمان ثبت نام نفت بدون کنکور آزاد

ثبت نام نفت بدون کنکور آزاد همراه با ثبت نام و انتخاب رشته ی رشته های بدون کنکور آزاد است.

زمان دقیق این ثبت نام هنوز مشخص نشده است و البته بهتر است بگوییم زمان زیادی هم تا شروع ثبت نام نفت بدون کنکور آزاد باقی نمانده است. طبق روال سالهای قبل ثبت نام نفت بدون کنکور آزاد در نیمه دوم مردادماه آغاز می شود.

نحوه ثبت نام نفت بدون کنکور آزاد

ثبت نام نفت بدون کنکور آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد صورت می گیرد. برای ثبت نام نیاز است کارت اعتباری را تهیه کنید. مبلغ این کارت اعتباری در سال 97، 40 هزار تومان است. تهیه کارت اعتباری نیز اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد می باشد.

انتخاب رشته نفت بدون کنکور آزاد

برای انتخاب رشته نفت بدون کنکور آزاد شما می توانید 20 کد رشته محل را انتخاب کنید. در انتخاب های خود دقت کنید. زیرا امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد. همچنین انتخاب های خود را بر اساس اولویت های خود رتبه بندی کنید. دانشگاه آزاد فاقد خوابگاه می باشد. بنابراین واحدهایی را انتخاب کنید که بر محل سکونتتان نزدیک باشد. همچنین شما امکان گرفتن انتقالی بعد از پذیرش در رشته نفت آزاد بدون کنکور را ندارید.

نحوه پذیرش نفت بدون کنکور آزاد

نحوه پذیرش در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان می باشد که در اینجا به معنی معدل کتبی دیپلم است. از آنجایی که تمام داوطلبین از هر گروهی امکان شرکت و انتخاب رشته نفت بدون کنکنور را دارند، ضریبی برای تناسب دهی به نوع دیپلم و گروه ریاضی که گروه آزمایشی برای رشته نفت هست، محاسبه شده است. این ضریب بر معدل دیپلم تأثیرگذار است و بعد از داوطلبین بر اساس سوابق تحصیلی و ظرفیت واحد مربوطه پذیرفته می شوند. جدول ضریب تأثیر سوابق تحصیلی برای گروه آزمایشی ریاضی (نفت) در زیر آمده است:

نوع دیپلمضریب تأثیر
ریاضی100
تجربی74.4
انسانی80
معارف اسلامی80
سایر عناوین دیپلم31.4

 

شرایط ثبت نام نفت بدون کنکور آزاد

برای ثبت نام در رشته مهندسی نفت بدون کنکور باید شرایط عمومی، اختصاصی و نظام وظیفه را داشته باشید که تمام موارد را در زیر خواهیم گفت.

1- به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی ایران اعتقاد داشته باشید.

2- با جمهوری اسلامی ایران عناد نداشته باشید.

3- عدم اعتیاد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا

4- عدم منع برای تحصیل از لحاظ قوانین جمهوری اسلامی ایران

5- عدم منع برای تصیل از نظر نظام وظیفه

6- داشتن دیپلم کامل نظام قدیم و یا گواهی نامه پیش دانشگاهی نظام جدید.

برای اطلاع از واحد های پذیرنده میتوانید مقاله لیست دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور آزاد نفت 97 را مطالعه کنید.

شما میتوانید جهت اطلاع از نحوه و زمان ثبت نام و شرایط پذیرش نفت بدون کنکور آزاد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و انتخاب رشته خود را به دست آنها بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *