آیدانیتو > نتایج نهایی دکتری آزاد
اعلام نتایج آزمون دکتری

نتایج نهایی دکتری آزاد





نتایج نهایی دکتری آزاد

داوطلبانی که در کنکور مقطع دکتری شرکت کرده اند، این روزها در انتظار اعلام نتایج نهایی دکتری هستند. در مقاله ای که در پیش رو دارید، درباره اعلام نتایج نهایی دکتری آزاد صحبت خواهیم کرد و داوطلبانی که در کنکور دکتری شرکت کرده اند و منتظر اعلام نتایج هستند، می توانند اطلاعات لازم درباره نتایج نهایی دکتری آزاد را به دست آورند. با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

پیش از آنکه به موضوع اصلی یعنی اعلام نتایج نهایی دکتری آزاد بپردازیم، شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد را مرور می کنیم. مهم ترین شرایط ثبت نام دکتری آزاد به این قرار است:
  • داوطلبان دکتری آزاد یا باید مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای( پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی) داشته باشند یا دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای باشند.
  • مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای می بایست از دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت اخذ شده باشد.
  • داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی می بایست موافقت نامه کتبی از سازمان متبوع خود برای تحصیل تمام وقت در دوره دکتری دریافت کنند.
  • رشته انتخابی دوره دکتری می بایست متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی باشد.
  • دانشجویان مقطع دکتری، اجازه ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری آزاد را ندارند.
  • پذیرفته شدگان آزمون دکتری سال 97 به هیچ عنوان حق ثبت نام در آزمون دکتری 98 را ندارند، حتی در صورت انصراف از تحصیل.

نحوه ثبت نام دکترای آزاد

آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد در هم ادغام شده اند و داوطلبان برای پذیرش دوره دکتری در هر یک از دانشگاه های آزاد و سراسری می بایست در یک آزمون شرکت کنند. داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، انتخاب رشته را به طور جداگانه برای دانشگاه های آزاد و سراسری انجام می دهند. براین اساس ثبت نام برای آزمون دکتری فقط یک بار از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. برای انجام ثبت نام ابتدا می بایست هزینه ثبت نام را پرداخت کرد و سپس فرم تقاضانامه را تکمیل نموده و در پایان کد رهگیری را دریافت کرد.  داوطلبان حتما در نگهداری کد رهگیری کوشا باشند چون مشاهده نتایج با وارد کد رهگیری در سایت امکان پذیر است.
اگر سوالی در زمینه نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند، می توانند حداکثر 40 کدرشته محل را انتخاب کنند. از آنجا که محدودیتی در دعوت به مصاحبه وجود ندارد، داوطلبان کدرشته های انتخابی خود را براساس علاقه مندی مرتب کرده و در فرم انتخاب رشته وارد کنند؛ یعنی کدرشته هایی که در قبولی در آنها برای متقاضی اهمیت بیشتری دارد در اولویت های اول قرار گیرند و کدرشته هایی که اهمیت کمتری دارند در گزینه های بعدی قرار گیرند.

اعلام نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد

براساس اطلاعیه ای که سازمان سنجش آموزش کشور در اردیبهشت ماه متتشر کرد، نتایج نهایی دکتری آزاد در نیمه اول شهریور ماه از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. داوطلبان در زمان مقرر برای آگاهی از اعلام نتایج نهایی دکتری آزاد به سایت مذکور مراجعه نمایند.

اعتراض به نتایج دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

هر ساله و پس از اعلام نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی زمانی نیز برای ثبت اعتراض به نتایج این آزمون در نظر گرفته می شود. در این زمان اعلام شده تمامی داوطلبان می توانند اعتراض خود را نسبت به این آزمون در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ثبت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در این مورد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا بتوانید به پاسخ سؤالات خود در این رابطه برسید. 

در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با نتایج نهایی دکتری آزاد ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام آزمون دکتری 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه نتایج نهایی دکتری آزاد دارید با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *