آیدانیتو > ثبت نام آزمون دکتری 98
ثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام آزمون دکتری 98






ثبت نام آزمون دکتری 98

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، پس از فارغ التحصیلی و دفاع از پایان نامه، معمولاً به فکر ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری می افتند. آزمون دکتری همه ساله در اسفندماه برگزار می شود و داوطلبان پس از پذیرش در کنکور پذیرش دکتری که همه ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، به شرط کسب امتیاز لازم در مصاحبه ای که توسط دانشگاه انجام می شود، در رشته و دانشگاه مورد نظرشان پذیرفته می شوند. ثبت نام در آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال 98 از اوایل آذر ماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه می یابد. شایان ذکر است که اطلاعات ثبت نامی داوطلبان به منظور مشاهده و ویرایش، همزمان با ثبت نام در تاریخ های مذکور، در سایت سازمان سنجش استقرار می یابد. متقاضیان شرکت در آزمون ورودی دکتری سال 98 می توانند از دهه ی اول آذرماه و همزمان با آغاز ثبت نام، دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) سال 98 را از پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور (www.sanjesh.org) دانلود نموده و حتما مطالعه بفرمایند. با توجه به اهمیت موضوع ثبت نام آزمون دکتری 98 ، این مقاله را به بیان نحوه و شرایط ثبت نام آزمون دکتری 98 اختصاص می دهیم.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 98

ثبت نام در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) در سال 98، در دهه ی اول آذرماه صورت می پذیرد. شایان ذکر است که ثبت نام در آزمون ورودی دکتری اینترنتی بوده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است. داوطلبان عزیز بایستی پیش از اقدام به ثبت نام، دفترچه راهنمای ثبت نام را از سایت سازمان سنجش دریافت و به دقت مطالعه نمایند. در ضمن، آماده نمودن مدارک و اطلاعات لازم جهت ثبت نام، پیش از اقدام به ثبت نام اینترنتی، الزامی است. بایستی دقت کنید که پرداخت هزینه ی ثبت نام نیز به صورت اینترنتی انجام می گیرد. به عبارتی متقاضی شرکت در آزمون دکتری باید پیش از شروع ثبت نام، با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام نماید.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری 98

برای ثبت نام در آزمون دکتری 98 نیز همانند سایر آزمون های تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور، شرایط عمومی و اختصاصی تعریف می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. 1) شرایط عمومی: اولین شرط اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تحت پذیرش قانون جمهوری اسلامی ایران است. از جمله شروط دیگر عدم نقض احکام اسلامی، عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی (و یا اثبات تغییر نظر)، عدم سابقه ی عضویت در سازمان ها و گروه هایی که مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی نیستند، عدم احراز فساد اخلاقی و عدم انجام اعمال خلاف شئونات در زمان تحصیل است. 2) شرایط اختصاصی: اگر متقاضی شرکت در آزمون دکتری هستید بایستی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای بوده و یا در سال آخر این مقطع مشغول به تحصیل باشید که در صورت مشغول به تحصیل بودن  بایستی تا قبل از مهرماه و تا پایان شهریورماه از مقطع تحصیلی خود فارغ التحصیل شوید. در ضمن مدارک مذکور بایستی مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار بگیرند.

هزینه ی ثبت نام دکتری 98

از آنجا که ثبت نام در آزمون دکتری به صورت اینترنتی می باشد، داوطلبین بایستی پیش از اقدام به ثبت نام با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه ی شتاب و فعال برای پرداخت الکترونیکی، کارت اعتباری ثبت نام در آزمون حدود 600 هزار ریال (ششصد هزار ریال) را با عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون دکتری برای یک کد رشته (امتحانی) از سایت سازمان سنجش خریداری نمایند. اگر داوطلبان تمایل دارند که از طرق پیام کوتاه، از مراحل مختلف فرآیند آزمون  مطلع باشند، می توانند با فعال نمودن گزینه ی پیام کوتاه و با پرداخت مبلغ جداگانه ای (حدود 5000 ریال)، از این خدمات نیز استفاده نمایند.

مهلت ثبت نام آزمون دکتری 98

مطابق جدول زمانبندی درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر شده توسط سازمان سنجش، ثبت نام آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال 1398 در دهه ی اول آذرماه انجام می پذیرد. اگر قصد ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری را دارید، حتماً دفترچه ی راهنمای آزمون را مطالعه نموده و در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. در ضمن توصیه ی ما این است که حتی اگر مطابق سال های پیش، مهلت ثبت نام چند روزی توسط سازمان سنجش تمدید شود، ثبت نام خود را در بازه ی زمانی تعیین شده توسط سازمان انجام داده و آن را به روزهای آخر موکول نکنید.  

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری 98

با علم به اینکه آزمون دکتری در اسفندماه  برگزار می شود، جدول زمانبندی منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور خبر از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق سایت اینترنتی سازمان، در هفته ی آخر فروردین ماه می دهد. داوطلبین مجاز به انتخاب رشته می توانند در نیمه ی اول اردیبهشت ماه، اقدام به انتخاب رشته نمایند. در نهایت نتایج نهایی آزمون ورودی دکتری (Ph.D)  نیز در دهه ی اول شهریورماه اعلام می گردد.
در این مقاله به بررسی ثبت نام آزمون دکتری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ثبت نام آزمون دکتری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *