آیدانیتو > نتایج دکتری بدون آزمون سراسری
اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری

نتایج دکتری بدون آزمون سراسری





نتایج دکتری بدون آزمون سراسری

معمولاً دانشجویان دوره ارشد که مایل به ادامه تحصیل در دوره دکتری هستند، به شدت و با پشتکار فراوان تلاش می کنند تا جز 10 تا 15% برتر فارغ التحصیلان گروه خود باشند و بتوانند بدون کنکور برای دکتری وارد دانشگاه شوند. این گروه از داوطلبان بعد از دو سال تلاش برای استعداد درخشان شدن و بعد از انتخاب رشته و درخواست ورود به مقطع دکتری، باید در انتظار اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری بمانند.

اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری

داوطلبین ورود به مقطع دکتری بدون کنکور نیز باید به مانند سایر داوطلبان، هر دو مرحله پذیرش اولیه و مصاحبه را پشت سر بگذارند. به عبارتی این داوطلبان باید در انتظار دو مرحله اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری باشند.

اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری مرحله اول در مرداد ماه و از طریق سایت هر دانشگاه به صورت جداگانه منتشر می شود. داوطلبینی که اسمشان در لیست نتایج دکتری بدون آزمون سراسری قرار گرفته است، باید در زمان اعلام شده برای مصاحبه به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند. داوطلبین استعداد درخشان دکتری لازم است که 70% نمره مصاحبه را از جدول ارزش یابی، کسب کنند.

بعد از انجام مصاحبه بایستی در انتظار اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری مرحله دوم باشید. نتایج دکتری بدون آزمون سراسری برای هر دانشگاه به طور جداگانه و از طریق سایت رسمی هر دانشگاه منتشر می شود.
اگر سؤالی در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری

همان طور که گفتیم، نتایج دکتری بدون آزمون سراسری هر دانشگاه به طور جداگانه اعلام می شود. بنابراین اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری هماهنگ و یک زمان انجام نمی شود. البته محدوده زمانی اعلام نتایج برای همگی دانشگاه ها در یک حدود است. به طور کلی می توان زمان اعلام نتایج بدون آزمون سراسری را 15 مرداد تا نیمه دوم شهریور ماه در نظر گرفت.

نحوه مشاهده نتایج دکتری بدون آزمون سراسری

در ابتدا به شما تبریک می گوییم که جزء استعدادهای درخشان دانشگاه سراسری هستید. امیدواریم در مقطع دکتری پذیرفته شوید و سهمی در پیشرفت جامعه داشته باشید. برای مشاهده نتایج دکتری بدون آزمون سراسری ، بایستی به سایت هر یک از دانشگاه هایی که در انتخاب رشته خود آن ها را انتخاب کرده بودید (که اکثراً همان دانشگاه دوره ارشد شما است)،سری بزنید. نتایج دکتری بدون آزمون سراسری هر واحد بر اساس برنامه زمانی دانشگاه در سایت رسمی دانشگاه اعلام خواهد شد.

تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

اگر اسم شما در لیست نتایج دکتری بدون آزمون سراسری قرار نگرفته است، ناامید نباشید، زیرا شما می توانید در سال آینده با تلاش و پشت کار بیشتری، موفق به قبولی در آزمون دکتری شوید. آزمون دکتری سراسری دارای مرحله تکمیل ظرفیت نیز هست. اما این تکمیل ظرفیت تنها به داوطلبینی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، اختصاص دارد و شامل حال داوطلبین استعداد درخشان نمی شود. اگر مایل به شرکت در آزمون دکتری نیستید، شما می توانید به تحصیل در پردیس های خودگردان دانشگاه های سراسری بیندیشید. تحصیل در مقطع دکتری پردیس های خودگران دانشگاه های سراسری بدون کنکور نیز امکان پذیر است.

بشتابید که دوستان شما برای تحصیل دکتری در خارج از شما سبقت گرفتند!!!!

در عصر حاضر اکثر مردم ایران در فکر رفتن به خارج و ادامه تحصیل در دانشگاه های باکیفیت وسطح بالا در کشورهای مختلفی از جمله کشورهای اروپایی هستند. مسلماٌ در بن دوستان شما هم افرادی با فکر رفتن به خارج و گذراندن مقاطع تحصیلی مختلف از جمله مقطع دکتری هستند. شما نباید از آن ها عقب بیفتید!!!! این حق شماست که در یکی از بین دانشگاه های خارج از کشور تحصیل علم کنید و مقطع دکتری را به پایان برسانید. اگر در این زمینه راهنمایی و مشاوره ای نیاز داشتید و سؤالاتی در ذهنتان به وجود آمده است می توانید از مشاوران آیدانیتو کمک بخواهید تا در کمال میل به شما کمک کنند. 

برای اطلاع از نحوه پذیرش بدون کنکور دکتری پردیس های خودگردان می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین می توانید مشاهده نتایج دکتری بدون آزمون سراسری خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.

در صورتی که بعد از اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری پذیرفته نشده اید میتوانید مقاله دکتری بدون کنکور پردیس را نیز مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *