آیدانیتو > نتایج آزمون المپیادهای علمی
کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری

نتایج آزمون المپیادهای علمی

نتایج آزمون المپیادهای علمی






نتایج آزمون المپیادهای علمی

المپیادهای علمی دانش آموزی مسابقه ای علمی است که هر ساله در میان دانش آموزان مشغول به تحصیل در دوره دبیرستان برگزار می گردد. باید عرض کنیم که متصدی برگزاری و اجرای این مسابقه مهم علمی باشگاه دانش پژوهان جوان است و این المپیادها در 9 رشته مختلف از جمله کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، ادبی و فیزیک اجرا می شود. نکته قابل ذکر دیگر این که المپیادهای علمی دانش آموزی برای عمق بخشیدن به یادگیری های دانش آموزان، افزایش علم و دانش آن ها و آشنایی با علوم مختلف روز دنیا برگزار می گردد. باید عرض کنیم که المپیادهای علمی دانش آموزی از چندین مرحله تا رسیدن به المپیادهای جهانی تشکیل شده است. در این مقاله به موضوع اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی برای شما عزیزان دانش آموز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کامل و جامعی را در ارتباط با نتایج آزمون المپیادهای علمی به دست آورید.

زمان اعلام نتایج المپیادهای علمی دانش آموزی

کلیه دانش آموزانی که در آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی حضور داشته اند مسلماً مایل هستند که در رابطه با زمان اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی اطلاعاتی را کسب نمایند. همان طور که در بالا اشاره کردیم این المپیادهای مختلف علمی به وسیله باشگاه دانش پژوهان جوان و در طی چند مرحله مختلف برای دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی برگزار می شود. در ادامه این مقاله به ذکر اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی در مراحل مختلف آن می پردازیم.

اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی (مرحله اول)

اولین مرحله المپیادهای علمی دانش آموزی با تعداد بیشتر از 1000 دانش آموز و در 38 منطقه آموزشی در اولین هفته از ماه بهمن 98 برگزار می گردد. این مرحله به شکل آزمون کتبی و با سؤالات تستی چهار گزینه ای برگزار می گردد. باید عرض کنیم که به طور معمول در حدود 10 الی 15 درصد از دانش آموزان و داوطلبان شرکت کننده در مرحله اول المپیادهای علمی موفق به ورود به دومین مرحله می شوند. نتایج آزمون المپیادهای علمی در اولین مرحله برگزاری در دومین دهه از اسفند ماه 98 به عرض دانش آموزان شرکت کننده می رسد. کلیه دانش آموزان پذیرفته شده در این مرحله می توانند با مراجعه به وب سایت oly.medu.ir نتایج آزمون المپیادهای علمی خود را در قالب کارنامه مشاهده نمایند.

اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی (مرحله دوم)

کلیه پذیرفته شدگان اولین مرحله المپیادهای علمی دانش آموزی ملزم به شرکت در دومین مرحله این المپیاد هستند. مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزی در اولین هفته از اردیبهشت ماه 98 برگزار گردید. همچنین نتایج آزمون المپیادهای علمی در این مرحله ( دومین مرحله) در روز یکشنبه برابر با نهم خرداد ماه به اطلاع داوطلبان رسید. دومین مرحله المپیادهای علمی دانش آموزی به شکل کتبی و عملی بوده و سؤالات تشریحی، سؤالاتی با پاسخ کوتاه و سؤالات چند گزینه ای محتوای آزمون کتبی المپیادهای علمی را تشکیل می دهند. پس از اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی در این مرحله از بین دانش آموزان حدود 40 الی 50 نفر اول هر یک از رشته ها به دوره تابستانی باشگاه دانش پژوهان جوان راه می یابند.

اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی (مرحله سوم)

تمامی افراد را یافته به دوره آموزشی تابستان به صورت رایگان و متمرکز و در یک بازه زمانی کوتاه که از اولین هفته تیر ماه شروع می شود در باشگاه دانش پژوهان جوان آموزش های لازم را می بینند و بعد از پشت سرگذاشتن انواع آزمون های عملی و تئوری در این دوره آموزشی بر طبق نمره های کسب شده رتبه بندی می گردند. نتایج آزمون المپیادهای علمی در سومین مرحله آن در دومین هفته از ماه شهریور به اطلاع دانش آموزان شرکت کننده می رسد. در این مرحله و پس از اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی نفر اول هر یک از رشته ها موفق کسب مدال طلا، و بقیه نفرات مدال های نقره و برنز را دریافت می کنند. به اشخاصی که در مرحله سوم مدالی دریافت نکرده اند به جهت راهیابی و حضور در این مرحله لوح تقدیری اعطا می گردد.

اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی (مرحله چهارم)

به غیر از داوطلبان شرکت کننده در المپیادهای ادبی و سلول های بنیادی و پزشکی کلیه افرادی که در دوره آموزشی تابستان (سومین مرحله) مدال طلا کسب کرده اند باید در یک دوره آموزشی به مدت چند ماه در پاییز و زمستان شرکت نمایند. زمان شروع دوره از اولین هفته آذر 98 است کلیه شرکت کنندگان در طی این دوره مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند و بعد نتایج آزمون المپیادهای علمی در این مرحله در نیمه دوم اسفند 98 به عرض داوطلبان می رسد. تمامی افراد پذیرفته شده در این مرحله به عنوان مرحله نهایی در نهایت عضو تیم ملی المپیاد در رشته خود می شوند و خود را برای شرکت در المپیادهای جهانی که در تابستان برگزار می گردد آماده می کنند.

نحوه اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی

اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی در کلیه مراحله آن به وسیله سامانه ثبت نام المپیادهای دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir به عرض داوطلبان می رسد. به این شکل که هر دانش آموز بعد از مراجعه به سایت نام برده شده با کلیک بر روی گزینه ورود دانش آموزان و درج رمز ورود و کد ملی خود به صفحه خود وارد می شوند و نتایج آزمون المپیاد علمی خود را مشاهده می کنند.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی نتایج آزمون المپیادهای علمی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه نتایج آزمون المپیادهای علمی ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *