میکروبیولوژی

میکروبیولوژی بدون کنکور

میکروبیولوژی بدون کنکور

میکروبیولوژی بدون کنکور

تو باید در خانه بمانی و درسهایت را بخوانی… تو نباید برای تفریح با دوستانت بیرون بروی… از فلانی یاد بگیر ببین چقدر خوب درس می خواند تا در دانشگاهی عالی قبول شود…. این جملات و امثال آن ها جملاتی است که همه ما نوجوانان دیروز روزگاری بارها و بارها از اعضاء خانواده خود شنیده ایم. روزگاری که قبول شدن یا نشدن در دانشگاه یکی از بزرگترین و مهم ترین دغدغه های ذهنی ما پس از تمام شدن مقطع دبیرستان بود.

در واقع بحث کنکور و دانشگاه به طرز عجیبی با سرنوشت و زندگی روزمره ما پیوند خورده بود. اما پس از گذشت سال های متمادی از برگزاری کنکور ورق برگشت و تغییر بزرگی در پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها به وجود آمد. تحولی که شاید بتوان گفت حجم زیادی از استرس ها و تنش های دانش آموز برای ورود به دانشگاه را کم کرد. احتمالاً حدس می زنید که راجع به چه چیزی صحبت می کنیم. بله درست حدس زدید منظور ما از این تغییر و تحول امکان ورود به تعداد زیادی از دانشگاه ها به صورت بدون آزمون و در رشته های بدون کنکور است.

در حال حاضر، هر فرد داوطلب ورود به دانشگاه در انواع گروه های آزمایشی، در صورت داشتن شرایط می تواند در زمان مقرر جهت ثبت نام در دوره های بدون کنکور دانشگاه ها از جمله پیام نور، غیرانتفاعی و غیره اقدام کند. ولی در درجه اول باید بداند که به تحصیل در چه رشته ای علاقمند است. دیگر این که کدامیک از دانشگاه ها پذیرنده دانشجو در رشته مورد نظر وی هستند. مسلماً این گونه می تواند تصمیمی بهتر و عاقلانه تر برای ادامه تحصیل و آینده خود بگیرد. از جمله رشته های پرطرفداری که از قضا به صورت بدون کنکور هم در دانشگاه های مختلف از جمله سراسری و آزاد به داوطلبان ورود به دانشگاه ارائه می شود رشته میکروبیولوژی است. رشته ای که تحت عنوان یکی از گرایش های علم زیست شناسی به مطالعه و تحلیل میکرو ارگانیسم ها می پردازد.
شاید شما دوست عزیز نیز مشتاق تحصیل بدون آزمون در رشته میکروبیولوژی باشید و فکر به دست آوردن اطلاعاتی مفید و کاربردی در رابطه با این رشته دانشگاهی را در سر بپرورانید. به عنوان مثال، این که در کدام دانشگاه ها چه سراسری و چه آزاد می توان به تحصیل در میکروبیولوژی بدون کنکور پرداخت؟ و یا این که شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام در این رشته از گروه تجربی چه می تواند باشد؟ اگر می خواهید به پاسخ این سؤالات و موارد مشابه آن ها دست پیدا کنید مطالعه مقاله حاضر می تواند کمک بزرگی به شما باشد.

زمان ثبت نام میکروبیولوژی بدون آزمون سراسری

همان طور که می دانید امسال یعنی سال 98 در مرحله اول برای ثبت نام بدون کنکور میکروبیولوژی سراسری در نظر گرفته شد. مرحله اول از 20 اسفند ماه 97 شروع شد و داوطلب تا  آخرین روز شهریور برای ثبت نام مهلت داشت. اما مرحله دوم این ثبت نام از 28 آبان ماه آغاز شده و داوطلبان تا اواخر دی ماه برای انجام فرایند ثبت نام بدون کنکور سراسری زمان دارند.

شرایط ثبت نام بدون آزمون میکروبیولوژی سراسری چیست؟

شرایط در نظر گرفته شده از طرف سازمان سنجش برای ثبت نام بدون آزمون در رشته میکروبیولوژی دو نوع شرایط اختصاصی و عمومی را شامل می شود. اگر قصد دارید از تمامی این شرایط در نظر گرفته شده مطلع شوید بهتر است از مشاور تحصیلی برجسته ای در این زمینه کمک بخواهید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری میکروبیولوژی چگونه است؟

بعد از انتشار لیست دانشگاه های پذیرنده میکروبیولوژی بدون کنکور و ظرفیت پذیرش هر کدام از آن ها فرد داوطلب باید جهت انجام ثبت نام به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شود. پس از ورود به سایت ذکر شده وی باید لیست کد رشته محل های مورد نظر خود در رشته میکروبیولوژی را در فرم انتخاب رشته درج نماید.

دانشگاه های پذیرنده میکروبیولوژی بدون آزمون سراسری کدامند؟

با توجه به اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته سراسری بهمن ماه تنها چند دانشگاه پذیرنده بدون آزمون میکروبیولوژی هستند. پس می بینید که دست شما برای انتخاب کد رشته های این رشته در دانشگاه سراسری محدود است.

ردیفدانشگاه های پذیرنده میکروبیولوژی بدون آزمون سراسری
1استان بوشهر- مؤسسه غیرانتفاعی خرد- بوشهر
2استان خراسان رضوی- مؤسسه غیرانتفاعی کاویان- مشهد
3استان فارس- مؤسسه غیرانتفاعی- شیراز
4استان مازندران- مؤسسه غیرانتفاعی اندیشه سازان علوم پایه مازندران- نکا
5استان مازندران- مؤسسه غیرانتفاعی روزبهان- ساری
6استان مازندان- مؤسسه غیرانتفاعی سفا- ساری

شرایط ثبت نام بدون کنکور آزاد میکروبیولوژی چیست؟

ثبت نام رشته میکروبیولوژی بدون کنکور آزاد نیز همچون دانشگاه سراسری با شرایط خاصی برای فرد داوطلب همراه است. به عنوان مثال، می توان از دو مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نام برد که حتی می توانند جزء مهم ترین شرایط ثبت نام باشند.

چگونه می توان در میکروبیولوژی بدون آزمون آزاد ثبت نام کرد؟

ثبت نام داوطلب در میکروبیولوژی بدون آزمون دانشگاه آزاد طی فرایندی و با ورود به سایت این دانشگاه انجام می شود. آپلود مدارک درخواستی، کامل کردن فرم تقاضانامه اینترنتی و خرید کارت اعتباری ثبت نام از جمله مراحل ثبت نام در میکروبیولوژی بدون آزمون آزاد هستند.

ثبت نام میکروبیولوژی بدون آزمون آزاد چه زمانی است؟

باید عرض کنیم که دو تاریخ متفاوت برای ثبت نام میکروبیولوژی بدون کنکور آزاد در نظر گرفته شده است. این رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی به داوطلبان ارائه می شود. زمان ثبت نام مقطع کارشناسی پیوسته در این دانشگاه با زمان ثبت نام دیگر مقاطع تحصیلی آزاد با یکدیگر متفاوت است. اگر مایل به اطلاع از تاریخ دقیق این ثبت نام هستید برقراری تماس تلفنی یا حضوری با یک مشاور می تواند به شما کمک کند.

کدام دانشگاه ها پذیرنده میکروبیولوژی بدون آزمون آزاد هستند؟

در صورت قصد داشتن به تحصیل در رشته میکروبیولوژی بدون آزمون آزاد به مراتب اطلاع از لیست دانشگاه های میکروبیولوژی بدون آزمون دانشگاه آزاد برایتان ضروری است. اگر می خواهید کلیه دانشگاه های آزاد پذیرنده میکروبیولوژی را بشناسید می توانید از کمک مشاور تحصیلی برجسته ای استفاده کنید.

ردیفدانشگاه های پذیرنده بدون کنکور آزاد میکروبیولوژی
1استان مرکزی واحد دلیجان
2استان یزد- واحد اشکذر
3استان آذربایجان شرقی- واحد اهر
4استان مرکزی- واحد ساوه
5استان مرکزی – واحد فراهان

اگر سوالی در زمینه میکروبیولوژی بدون کنکور ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *