مشاوره تحصیلی

مهمانی پیام نور






مهمانی پیام نور

دانشگاه پیام نور، همواره از جمله شناخته شده ترین و جامع ترین دانشگاه های ایران به شمار می رود. دانشگاهی با تعداد جذب بالای دانشجو در هر سال تحصیلی که با ارائه شمار زیادی از رشته های تحصیلی گامی مثبت در جهت افزایش اطلاعات و توانمندی های افراد جامعه بر می دارد. تحصیل در دانشگاه پیام نور نیز همانند سایر دانشگاه های ایران با شرایطی چند همراه است. از طرفی، تسهیلاتی نیز در طول دوران دانشجویی برای افراد در نظر گرفته شده است که آن ها می توانند از آن استفاده نمایند. از جمله این تسهیلات امکان گرفتن مهمانی پیام نور از دانشگاه مبدأ به دانشگاهی دیگر است. در این مقاله شما را با انواع مهمانی پیام نور آشنا می کنیم و اطلاعات ضروری را در رابطه با آن در اختیارتان قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید تا به دانش لازم در این زمینه دست پیدا کنید.

انواع مهمانی پیام نور

 مهمانی پیام نور به دو گروه موقت و دائمی تقسیم بندی می شود. در مورد مهمان موقت باید گفت که هر دانشجو جهت ارائه درخواست مهمانی باید به شکل غیر حضوری اقدام نماید. به این صورت که وی باید با مراجعه به سیستم گلستان به آدرس reg.pnuac.ir درخواشت خود را ثبت کند. پس از ورود به این سیستم با دنبال کردن مسیر زیر می تواند نسبت به ثبت درخواست اقدام کند. در ابتدای ورود به سیستم باید وارد قسمت آموزش سایت شود. بعد از باز شدن صفحه مورد نظر به ترتیب و با کلیک بر روی گزینه های درخواست ها، تقاضای انتقال و مهمان و تقاضای انتقال به صورت مهمان در واحدها و مراکز داخلی می تواند به آسانی درخواست مهمانی پیام نور را به دانشگاه مقصد ارسال کند. اما ثبت نام فرد برای مهمانی موقت به صورت حضوری و با مراجعه وی به دانشگاه مورد نظر انجام می شود. 

درخواست مهمان پیام نور نیمسال دوم 98-97

درخواست مهمان پیام نور در نیمسال 98-97 نیز همانند روال گفته شده صورت می گیرد. فقط باید به زمان تعیین شده برای این امر توجه کرد و گوش بزنگ اعلام تاریخ دقیق از جانب مسئولین امر بود.

شهریه دانشجویان مهمان پیام نور

در مورد شهریه دانشجویان مهمان پیام نور باید گفت که شهریه این قبیل افراد به دلیل گرفتن مهمانی کمی بالاتر از سایرین است البته میزان افزایش آن با توجه به شهر مقصد مورد نظر تفاوت دارد. به عنوان مثال، شهریه متغیر افراد متقاضی اخذ مهمانی پیام نور به شهرهایی همچون ری، پاکدشت، ورامین، پردیس و همین طور مراکز استان ها با ضریب 2-1 محاسبه و اخذ می شود. اما این ضریب مبلغ شهریه در مراکز چهارگانه استان یعنی پیام نور تهران غرب، پیام نور تهران جنوب و تهران شمال 3-1 است.

شرایط مهمان اضطراری پیام نور

دانش جویان پیام نور امکان تغییر محل امتحان خود را نیز در این دانشگاه دارند. این امکان، تحت عنوان مهمان اضطراری برای دانشجویان مقطع کارشناسی و تغییر محل آزمون برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نامیده می شود. نکته بسیار مهم این که از نیمسال اول سال تحصیلی 98-97 هر دانشجو جهت اخذ مهمان اضطراری موظف به پرداخت مبلغی پول است. به این ترتیب، هر فرد باید مبلغ 50 هزار تومان را برای این امر بپردازد.

مهلت در نظر گر فته شده جهت درخواست مهمان اضطراری و یا تغییر محل آزمون در نیمسال 98-97 از 29 آبان ماه 97 شروع و تا هشتم آذر ادامه داشت. دانشجویان می توانند به وسیله مراجعه به سیستم جامع دانشگاهی گلستان درخواست خود را از طریق وارد شدن به منو آموزش دانشجو درخواست ها و در انتها انتخاب محل آزمون ثبت کنند.

دقت کنید که با تغییر محل آزمون نقط محل امتحان عوض می شود و هیچ تغییری در استاد و تصحیح کننده برگه های تشریحی رخ نمی دهد. اخذ مهمان اضطراری با شرایط خاصی برای فرد همراه نیست و تنها باید بدهی خود را به دانشگاه به طول کامل پرداخت کرده باشید. به عبارت دیگر باید فرم واریز شهریه شما صفر باشد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی مباحث مرتبط با اخذ مهمانی پیام نور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه مهمانی پیام نور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *