انتخاب رشته کنکور

مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد

مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد

در این مقاله به موضوع مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد خواهیم پرداخت. داوطلبان عزیزی که علاقه مندی خود را برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ثبت کرده اند با مطالعه مقاله مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد از زمان شروع انتخاب رشته کنکور آزاد و مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد و تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد مطلع خواهند شد.

توجه کنید موفقیت شما تنها در آزمون آزاد خلاصه نمی شود، برای موفقیت باید کمی بیشتر و در مسائلی مانند نحوه ی انتخاب رشته، مهلت و انجام به موقع انتخاب رشته نیز دقت داشته باشید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد جدای از دانشگاه سراسری و پیام نور و غیر انتفاعی است. در ادامه ی مقاله مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد شما را از زمان انتخاب رشته و بعد مهلت انتخاب رشته آگاه خواهیم کرد. همراه ما باشید.

زمان انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبان عزیز توجه کنند تا مرحله مشاهده نتایج و مراحل دیگر قبل از انتخاب رشته، دانشگاه آزاد و سراسری هم مسیر بودند ولی از این مرحله حساس (انتخاب رشته) راه دو دانشگاه از هم جدا می شود و دفترچه انتخاب رشته و زمان و مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد به صورت مستقل و متفاوت با دانشگاه سراسری است. در حال حاضر به طور دقیق زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد مشخص نشده است. اما با توجه به روال سال های گذشته، می توانیم زمان تقریبی آغاز انتخاب رشته را حدس بزنیم.

انتخاب رشته کنکور آزاد به احتمال زیاد در دهه سوم مردادماه انجام می شود. داوطلبان قبل از انتخاب رشته باید دفترچه منتشر شده از جانب دانشگاه آزاد اسلامی را مطالعه کنند.

آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد 

معمولاً مهلتی که برای انتخاب رشته کنکور آزاد در نظر گرفته می شود، 1 هفته است و داوطلبان می بایست در این مهلت انتخاب های خود را ثبت کنند. اما با توجه به سال های گذشته می توان گفت مهلتی که برای انتخاب رشته آزاد وجود دارد، بیش از این یک هفته است!!

برای اطلاع از تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ادامه مطلب را مطالعه کنید.

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد 

همان طور که گفته شد، فرصتی نهایی که به داوطلبان داده می شود تا انتخاب رشته خود را تکمیل کنند، بیش از یک هفته (مدت زمان اصلی برای انتخاب رشته) است.

معمولاً بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته فرصت چند روزه به عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد به داوطلبان داده می شود. اما ممکن است این تمدید مهلت بیش از یک بار باشد. اما نکته ای که وجود دارد، این است تمدید مهلت به طور قطعی مشخص نیست. بنابراین داوطلبان بهتر است در مهلت اولیه انتخاب های خود را ثبت کنند.

همان طور که می دانید تنها مجاز به وارد کردن 20 کد رشته هستید، پس با توجه به محدودیت انتخاب هایتان باید نهایت دقت را در انتخاب رشته داشته باشید. با توجه به مهلت مناسب انتخاب رشته می توانید با آرامش و منطقی بر اساس شناخت و کسب اطلاعات لازم انتخاب رشته کنید و دلیلی بر عجله و استرس برای انتخاب رشته وجود ندارد. البته این موضوع به معنی واگذاری انتخاب رشته به روزهای پایانی و تمدید مهلت نیست.

علاوه بر مطالعه مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد شما را به مطالعه مقاله زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد دعوت می کنیم.

داوطلبان عزیز بهتر است برای انتخاب رشته خود از مشاوران با سابقه مشورت بگیرند. پیشنهاد می کنیم با مشاوران آگاه و با سابقه آیدانیتو در زمینه انتخاب رشته در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *