کنکور

منابع زیست کنکور

منابع زیست کنکور

منابع زیست کنکور

همان طور که در جریان هستید درس زیست شناسی در میان مهم ترین و اصلی ترین دروس و کنکور علوم تجربی محسوب می شود. در صورتی که درصد مابقی دروس را متوسط زده باشید اما درصد درس زیست شناسی شما بالا باشد رتبه و تراز خوبی را به دست می آورید. پس این گونه می توان نتیجه گرفت که این درس تا چه اندازه می تواند در آینده شما اثر داشته باشد. این روزها شنیدن لغت زیست شناسی برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان حجم تقریباً زیادی از مطالب و سؤالات مشکل را در ذهنشان تداعی می کنند. البته کاملاً طبیعی است که درس زیست شناسی با داشتن بیشترین تأثیر در آزمون گروه تجربی دغدغه مهم و بزرگ شمار زیادی از دانش آموزان در رشته تجربی این رشته پرطرفدار و محبوب محسوب می شود. در نتیجه، برای این که به خوبی از پس درس زیست شناسی بربیایید باید تمامی فاکتورهای لازم برای موفقیت در این درس را داشته باشید از جمله این فاکتورها می توان از استفاده از منابعی کامل و خوب در درس زیست شناسی یاد کرد که بسیار مهم به نظر می رسد. بر طبق تجربیات و اطلاعات به دست آمده وجود انواع تست های مطرح شده در کنکور سال های گذشته و همین طور سؤالات تألیف شده به وسیله مؤلف می تواند از ویژگی های منابع زیست کنکور کامل و جامع باشد. در این مطلب قصد معرفی منابع زیست کنکور را به شما عزیزان و داوطلبان کنکور  داریم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کاملی را در رابطه با منابع زیست کنکور به دست آورید. از آنجایی که کنکور سراسری برای دانش و داوطلبان به دو صورت یعنی نظام قدیم و نظام جدید برگزار می شود در این مطلب منابع زیست کنکور را برای هر دو نظام قدیم و جدید ذکر می کنیم.

کتاب فاگوزیست ( دوره نظام قدیم)

کتاب زیست فاگوزیست با محوریت آموزش توسط نویسندگان به رشته تألیف در آمده اند. در این کتاب سعی شده تا مفاهیم و مباحث مختلف کتب مختلف زیست شناسی به صورت گسترده به دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری آموزش داده شود. نکته جالب در رابطه با کتاب های فاگوزیست این که شما هیچ تستی در سری مجموعه های این کتاب ملاحظه نمی کنید. در میان کتب منتشر شده فاگوزیست می توان از فاگوزیست مبحث قلب، فاگوزیست مبحث گیاهی، فاگوزیست مبحث قارچ ها نام برد.

کتاب زیست خیلی سبز (دوره نظام قدیم)

استراتژی کلی در کتاب زیست خیلی سبز به این صورت است که آغاز یک فصل با تست های مربوط به آن است و در پایان تست ها بخش پاسخ نامه تشریحی کتاب دیده می شود. کادرهای آموزشی در بخش پاسخ نامه تشریحی کتاب جا داده شده اند. بخشی که مطالب کتاب درسی در آن کاملاً باز شده است. در میان ویژگی های کتاب زیست خیلی سبز می توان از درس نامه ها یا همان کادرهای آموزشی یاد کرد که به آن ها اشاره کردیم در این درس نامه ها نکته های ترکیبی هر یک از فصول کتاب زیست شناسی با سایر فصول مطرح شده است و شکل هایی هم جهت کمک به درک بیشتر مباحث آورده شده است.

کتاب زیست IQ (گاج دوره نظام قدیم)

کتاب زیست IQ گاج یکی دیگر از منابع زیست کنکور برای داوطلبان و متقاضیان کنکور سراسری به شمار می رود. در میان ویژگی های این کتاب می توان از موارد زیر یاد کرد.

  • کتاب زیست IQ گاج کتابی است در دو جلد که یک جلد آن سؤال و جلد دیگر آن پاسخ نامه تشریحی است.
  • 85 درصد از سؤالات مطرح شده در این کتاب سؤال های تألیفی و ما بقی سؤالات از کنکورهای سراسری سال های گذشته آورده شده اند.
  • نکات ترکیبی و مهم در داخل پاسخ های تشریحی و داخل کادرهای رنگی ذکر شده اند.

کتاب زیست نشر الگو

یکی دیگر از منابع زیست شناسی کنکور علوم تجربی که به طور معمول مورد مطالعه دانش آموزان و داوطلبان قرار می گیرد کتاب زیست نشر الگو است. از میان ویژگی های این کتاب می توان از ذکر پاسخ های کاملاً تشریحی همراه با بیان علت درست یا نادرست بودن آن برای هر یک از گزینه ها همراه با نکته های مهم درس نامه کامل و مطابق کتب درسی زیست شناسی، ارائه توضیحات کاملی از کلیه اشکال کتاب درسی، مطرح کردن سؤالات چهار گزینه ای و پرسش ها و نکات چهار گزینه ای ترکیبی با سایر فصول نام برد.

کتاب زیست کامل میکرو طلایی گاج (دوران نظام جدید)

مؤلفان و نویسندگان در جلد اول کتاب میکروطلایی زیست کامل کنکور به ذکر تست های چالشی همراه با پاسخ نامه تشریحی برای شما پرداخته اند و شما می توانید با خرید جلد دوم آن درس نامه های این مباحث مهم را نیز در اختیار داشته باشید. چینش مباحث و فصول در کتاب نام برده شده شکل درس به درس و پایه به پایه است و با داشتن 3000 تست همراه با پاسخ نامه های کاملاً تشریحی، نمودارها و کادرها جمع بندی مطالب را برای داوطلبان آسان تر می کند. هر یک از فصول کتاب زیست میکرو طلایی گاج به عنوان یکی از منابع زیست شناسی کنکور به طور میانگین بین 100 تا 150 تست را در خود جای داده است که این تست ها در چند بخش تقسیم بندی شده اند و هر یک از بخش ها تست های یک قسمت از کتاب درسی زیست را پوشش می دهند. در هر یک از مباحث کتاب زیست میکروطلایی گاج سعی در طرح سؤالات تألیفی چهار گزینه ای از سطر به سطر کتاب درسی زیست شناسی حتی مثال ها و پاورقی ها شده است. در لابه لای این پرسش ها شاهد مطرح شدن نمونه تست هایی از کنکور سراسری داخل و خارج از کشور هستیم تا هیچ موردی از قلم نیفتد.

بهترین منابع زیست کنکور

در این مطلب مفید شماری از منابع درس زیست شناسی را خدمت شما عزیزان بر شمردیم. اما احتمالاً این سؤال مهم در ذهن شما شکل می گیرد که بهترین منابع زیست کنکور کدام ها هستند؟ جهت اطلاع از جامع ترین و بهترین منابع زیست کنکور با مشاوران برجسته آیدانیتو تماس بگیرید تا اطلاعات خوب و جامعی را در رابطه با بهترین منابع زیست کنکور در اختیار شما عزیزان بگذارند. به کمک اطلاع از بهترین منابع زیست کنکور دیگر به هیچ وجه زمان خود را صرف مطالعه منابع نه چندان عالی و با کیفیت نمی کنید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی منابع زیست کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ” زیست کنکور را چگونه بخوانیم “بزنید.
اگر سوالی در زمینه منابع زیست کنکور ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *