آیدانیتو > معافیت کفالت خواهر
معافیت کفالت

معافیت کفالت خواهر

معافیت کفالت خواهر 

 

  در این مقاله به موضوع معافیت کفالت خواهر پرداخته ایم. مشمولان خدمت می توانند با مطالعه این مقاله از جزئیات معافیت کفالت خواهر 97 و شرایط اخذ معافیت کفالت خواهر مطلع شوند. هر چند مشمولان خدمت که از معافیت کفالت خواهر در سال های اخیر استفاده نموده اند، نسبت به سایر معافیت های کفالت کمتر بوده است اما با این حال در نظر داریم با مطرح کردن این موضوع شما را با کفالت خواهر آشنا کنیم تا در صورت واجد شرایط بودن از این نوع معافیت بهره مند شوید.  شرایط اخذ معافیت کفالت خواهر چیست؟ در صورتی که خواهر شاغل باشد آیا این معافیت به مشمول تعلق می گیرد؟ در صورتی که مادر در قید حیات باشد، آیا معافیت کفالت خواهر ممکن است؟ در صورتی که پدر در حبس و … باشد، کفالت خواهر به برادر مشمول خدمت تعلق می گیرد؟ و … در این مقاله به تمامی سؤال های مطرح شده پرداخته می شود. اطلاعات بیشتر و جامع تری را از صفحه مشاوره نظام وظیفه تلفنی اکتساب کنید.

کفالت خواهر

مشمولان خدمت که متقاضی معافیت کفالت خواهر هستند به این نکته توجه کنند که کفالت خواهر در 2 مورد بررسی معافیت قرار می گیرد:

  1. معافیت کفالت خواهر مطلقه
  2. معافیت کفالت خواهر مجرد

معافیت کفالت خواهر مطلقه در صورتی که خواهر فاقد همسر و پدر و سرپرست دیگری باشد و فرزند ذکور بالای 18 سال نداشته باشد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لازم است به این نکته توجه کنید که در صورتی که مشمول خدمت دچار غیبت شده باشد، این نوع معافیت برای وی بررسی نخواهد شد. بنابراین از مهم ترین اصل های بررسی معافیت کفالت خواهر مطلقه عدم وجود غیبت خواهد بود. معافیت کفالت خواهر مجرد در صورتی که خواهر فاقد پدر باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته این نوع کفالت قوانین دیگری نیز دارد که در ادامه به آن آشنا خواهید شد.

  • در مطالب فوق گفته شد خواهر فاقد پدر باشد، منظور از این عبارت تنها فوت پدر می باشد و در صورت طلاق گرفتن پدر و مادر، زندانی بودن پدر و هر یک از شرایطی که پدر در قید حیات باشد، مانع از معافیت این نوع کفالت می شود.
  • مشمول می بایست برادر تنی خواهر باشد تا معافیت کفالت وی بررسی شود.
  • در صورتی که مادر در قید حیات باشد، شرایط کفالت خواهر به دست مشمول تغییری نمی کند، مادر هر شرایط جسمانی و سنی باشد مانع از معافیت مشمول نخواهد شد.
  • شاغل بودن خواهر نیز تأثیری در معافیت کفالت ندارد.
  • مشمولان خدمتی که قصد دارند از معافیت کفالت خواهر بهره ببرند، توجه کنند در صورتی که برادر بالای 18 سال دیگری داشته باشند، تنها در صورتی به معافیت مشمول رسیدگی می شود که بنا به رأی پزشکان برادر دیگر بیمار و فاقد صلاحیت سرپرستی و کفالت خواهر باشد و در صورتی که برادر سرپرست فوت نمایند، برادر دیگر می تواند به عنوان سرپرست خواهر معافیت دریافت نمایند.
  • معافیت کفالت خواهر در صورتی بررسی می شود که مشمول عملاً سرپرست خواهر باشد.
  • در صورتی که سرپرستی خواهر فاقد پدر به سازمان های خیریه داده شود، برادر می تواند در خواست معافیت کفالت خواهر نماید.

کاربران عزیز می توانند برای اطلاع بیشتر از شرایط معافیت کفالت برادر به مقاله مرتبط مندرج در آیدانیتو مراجعه نمایند.  
اگر سوالی پیرامون نظام وظیفه و معافیت کفالت خواهر دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *