مصاحبه دکتری مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی, مصاحبه دکتری مهندسی مکانیک-دینامیک کنترل و ارتعاشات, مصاحبه دکتری مهندسی مکانیک-ساخت و تولید, مصاحبه دکتری مهندسی مکانیک-سیستم اطلاعات جغرافیایی, مصاحبه دکتری مهندسی مکانیک-مکانیک جامدات, مهندسی مکانیک

مصاحبه دکتری مکانیک 98






مصاحبه دکتری مکانیک 98

مهندسی مکانیک یکی از رشته های فنی و مهندسی است که به بررسی و تغییر حرکت در اجسام می پردازد. تا با استفاده از این بررسی ها در طراحی و ساخت و تولید اجسام متحرک مانند خودروها، طرح های بهتر و کارآمدتر ارائه دهد. این علم رابطه تنگاتنگی با علم فیزیک دارد و از قوانین آن برای پیشبرد کار خود کمک می گیرد. داوطلبانی که در هر یک از گرایش های ساخت و تولید، مکانیک جامدات دینامیک، کنترل و ارتعاشات و تبدیل انرژی دکتری مهندسی مکانیک شرکت کرده اند در صورتی که حد نصاب های لازم برای هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد را کسب کرده باشند و در کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند وارد قسمت دوم آزمون که مصاحبه دکتری مهندسی مکانیک 98 است، شوند. مصاحبه دکتری آزاد و سراسری در رشته مهندسی مکانیک واجد شرایط و مراحل خاص خود است و اطلاع از چگونگی آن برای متقاضیان ضروری است. بر این اساس با توجه به این ضرورت سنجی در ادامه مطلب ملزومات مهم آن را بررسی کرده ایم.

شرایط مصاحبه دکتری مکانیک سراسری و آزاد 98

برای ورود به مرحله مصاحبه دکتری مکانیک 98 در هر یک از دانشگاه های آزاد و سراسری لازم است داوطلبان حد نصاب های مورد نیاز را به دست آورده باشند. این میانگین ها در کارنامه داوطلبان درج شده است و در صورتی که فرد موفق به کسب آنها شده باشد، ابتدا امکان انتخاب رشته برای آنها را دارد و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، دعوت شدگان مشخص خواهند شد. از این رو ضابطه ضروری برای شرکت در مصاحبه دکتری مهندسی مکانیک سراسری و آزاد در گام نخست، کسب میانگین های مورد نیاز و تعیین شده در هر یک از گرایش های دکتری مهندسی مکانیک است و بر اساس همین معیار، نوع دانشگاه ها برای دعوت متقاضیان مشخص می شود.

نحوه مصاحبه دکتری مکانیک آزاد و سراسری 98

مصاحبه دکتری مکانیک 98 در هر یک از واحدهای دانشگاهی آزاد و سراسری به صورت حضوری انجام می شود و لازم است داوطلب در زمان های تعیین شده توسط هر یک از دانشگاه ها در مکان مشخص شده حضور یابد. عدم حضور وی در مهلت مقرر شده به معنی انصراف وی از شرکت در مصاحبه تلقی خواهد شد. نحوه ارزیابی دعوت شدگان نیز بر اساس فاکتورهای ارائه شده توسط وزارت علوم و نیز اهداف علمی و آموزشی هر یک از دانشگاه هاست. مصاحبه دکتری آخرین مرحله برای ورود به مقطع دکتری مهندسی مکانیک است و در صورتی که داوطلب در این بخش پذیرفته نشود، از ورود به دوره دکتری باز خواهد ماند.

نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری مکانیک آزاد و سراسری 98

دانشگاه های سراسری و آزاد دارای امتیازبندی یکسان در محاسبه دکتری هستند. بدین صورت که سهم آزمون دکتری و مصاحبه برای هر دو دانشگاه برابر است و سهم هر کدام 50 امتیاز است. خود مصاحبه هم از دو بخش روزمه پژوهشی و سنجش علمی تشکیل شده است که سهم رزومه داوطلب که شامل: تألیف و ترجمه و سخنرانی در تشریفات و کنفرانس های داخلی و بین المللی معتبر است. 20 امتیاز و سهم مصاحبه حضوری 30 امتیاز خواهد بود. کسب حداقل های لازم در هر یک از این بخش ها برای پذیرفته شدن در دکتری مهندسی مکانیک لازم است. حال برای تقویت یا کسب این امتیازات، نکات زیر را حتماً عملی کنید:
  • به دنبال نوشتن مقالات مرتبط با رشته مهندسی مکانیک باشید و حداقل در روز مصاحبه 2 مقاله معتبر به اساتید ارائه دهید. این اقدام شما را در چند گام از رقبا جلو می برد. ترجمه کتاب ها و مقالات معتبر از زبان های مختلف به زبان فارسی نیز قطعاً مورد توجه اساتید قرار می گیرد.
  • هرگز بدون شناخت و آگاهی به دانشگاه هایی که شما را دعوت به مصاحبه کرده اند، نروید.
عدم شناخت یعنی مهم بودن مراحل و نحوه مصاحبه در دانشگاه مورد نظر و درنهایت کسب نتیجه نه چندان مطلوب. از این رو به دانشگاه های مربوطه سر بزنید. در اینترنت آن ها را سرچ کنید و دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه ها را پیدا کنید و از آنها اطلاعات کسب کنید و مقالات و کتاب های اساتید گروه آموزشی مهندسی مکانیک را مطالعه نمایید. ضمناً از پذیرفته شدگان سالهای قبل هم در مورد چگونگی انجام مصاحبه مهندسی مکانیک سؤال کنید تا از حوزه های مورد نظر برای پذیرش اساتید با خبر شوید.آرامش خود را حفظ کنید. در حضور اساتید متواضع و فروتن باشید و لباسی انتخاب کنید که با جو علمی و آموزشی همخوانی داشته باشد.
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مکانیک پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مصاحبه دکتری سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مکانیک ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *