آیدانیتو > مصاحبه دکتری عمران – زلزله 98
مصاحبه دکتری مهندسی عمران-زلزله, مهندسی عمران

مصاحبه دکتری عمران – زلزله 98





مصاحبه دکتری عمران – زلزله 98

با توجه به حساسیت و اهمیت مصاحبه دکتری 98، قصد داریم در این مقاله به طور مفصل راجع به مصاحبه دکتری عمران – زلزله 98 بپردازیم. رشته عمران – زلزله از رشته های پر طرفدار گروه فنی و مهندسی می باشد، از این رو رقابت برای ورود به دانشگاه در مقطع دکتری برای رشته عمران – زلزله زیاد می باشد. برای ورود به دانشگاه، گذر از مراحل سخت میسر می شود و یی از این مراحل مصاحبه دکتری است. از سال 96 به بعد تأثیر و نقش مصاحبه در قبولی پذیرش دانشگاه اهمیت ویژه ای پیدا کرد و سهم مصاحبه در پذیرش دانشگاه به 50 درصد رسید. مهم ترین دغدغه و نگرانی که به سراغ داوطلبان دعوت شده به مصاحبه می آید، ابهام در نحوه مصاحبه و سؤالات مصاحبه 98 می باشد. برای اطلاع کامل و دقیق تر راجع به سؤالات مصاحبه 98 به مقالات درج شده در آیدانیتو مراجعه کنید. اما برای موفقیت در مصاحبه چه فعالیت هایی تأثیرگذار می باشد؟ امتیازات مصاحبه به چه نحو ارائه می شود؟ اینها سؤالاتی هستند که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.

زمان مصاحبه دکتری عمران – زلزله 98

در سال 96 زمان مصاحبه دکتری در خردادماه برگزار شد و انتظار می رود طبق روال سال گذشته، زمان مصاحبه دکتری عمران – زلزله 98 نیز در نیمه اول خردادماه باشد. اما زمان دقیق مصاحبه دکتری را دانشگاه های دعوت کننده به مصاحبه مشخص خواهند کرد. داوطلبان عزیز که قصد شرکت در مصاحبه دکتری عمران –زلزله 98 را دارند، دقت کنند که محدودیتی در تعداد مصاحبه های دعوت شده وجود ندارد و داوطلبان می توانند در چند دانشگاه که دعوت به مصاحبه شده اند، حاضر شوند. اما از این نکته غافل نشوید هک زبه زمان تاریخ و ساعت مصاحبه ها دقت کافی شود تا در صورت تداخل زمانی بین مصاحبهف چند دانشگاه، دانشگاهی که اولویت او را برایتان دارد، انتخاب کنید.

نحوه برگزاری مصاحبه

در ابتدا لازم است بگوییم معیار پذیرش دانشگاه ها و دعوت به مصاحبه، تراز علمی داوطلبان می باشد. دانشگاه ها محدوده تراز قابل قبولی را مشخص خواهند کرد و داوطلبانی که تراز قابل قبول را کسب کرده اند، دعوت به مصاحبه می شود.   دلیل این تعداد دعوت شوند این است ممکن است در مصاحبه دکتری افرادی که تراز بهتری را کسب کرده اند نتوانند موفق شود اما دلیل این همه سخت گیری در مصاحبه چه چیزی است؟ مقطع دکتری بالاترین سطح تحصیلی می باشد. بنابراین افراد لایق با سطح علمی بالا می توانند در مقطع دکتری به تحصیل ادامه دهند و یکی از دلایل دیگر، شاید کاهش فارغ التحصیلان با سطح علمی پایین می باشد. بنابراین داوطلبانی که به مصاحبه دعوت می شوند، باید خود را در معرفی خود به عنوان دانشجو با بار علمی بالا نشان دهند. اما اینکه امتیازات مصاحبه در چه فعالیت هایی تقسیم شده است را در ادامه مشاهده کنید.

امتیازات مصاحبه دکتری عمران – زلزله 98

 

سوابق آموزشی پژوهشی

مصاحبه و سنجش علمی
20%

30%

  همان طور که مشاهده می کنید، سوابق آموزشی – پژوهشی 20% سهم مصاحبه را به خود اختصاص داده است و مصاحبه و سنجش علمی 30% این امتیاز را شامل می شود. برای موفقیت در مصاحبه، داوطلبان نیاز به رزومه عالی و تأثیرگذاری در اساتید مصاحبه کننده خواهند داشت. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امتیازات سوابق آموزشی و مصاحبه و سنجش علمی، به مقاله مصاحبه دکتری 98 مراجعه کنند تا از جزئیات آن مطلع شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *