مصاحبه دکتری مهندسی عمران -مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی, مهندسی عمران

مصاحبه دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی 98





مصاحبه دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی 98

با توجه به پذیرش اندک دانشگاه ها در مقطع دکتری، رقابت بیشتری بین داوطلبان دکتری به وجود می آید. تنها داوطلبانی که لایق تحصیل در مقطع دکتری هستند که سطح علمی بالایی داشته باشند. سطح علمی در آزمون دکتری آب و سازه ها و مصاحبه تضمین ورود داوطلبان به دانشگاه های ارائه دهنده ی دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی خواهد بود. همان طور که مطلع هستید در سال 96 تغییراتی درنقش های مراحل ورود به دانشگاه انجام شد. در سال های قبل از 96، تأثیر مصاحبه دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی از آزمون کتبی کمتر بود و در سال 96 به بعد میزان تأثیرگذاری آزمون و مصاحبه به یک اندازه است. با توجه به افزایش مصاحبه دکتری در این مقاله به موضوع مصاحبه دکتری عمران آّب و سازه های هیدرولیکی 98 پرداخته ایم. هدف از این مقاله به کمک به موفقیت داوطلبان دکتری عمران و سازه های هیدرولیکی 98 می باشد. داوطلبان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر از مصاحبه دکتری 98 و سؤالات مصاحبه دکتری 98 به مقالات درج شده در آیدانیتو مراجعه کنید.

زمان مصاحبه دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی 98

زمان دقیق مصاحبه دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی 98، از جانب دانشگاه های دعوت کننده مشخص می شود. داوطلبان عزیز باید به زمان مصاحبه توجه کنند. به این دلیل که فرصت مصاحبه تنها یک بار به آنها داده می شود و اگر به هر دلیلی در جلسه مصاحبه حضور پیدا نکنند، فرصت مصاحبه را از دست خواهند داد و فرصت دوباره ای به آنها داده نمی شود. با توجه به این نکته که داوطلبان می توانند در مصاحبه چند دانشگاه شرکت کنند. به زمان های مشخص شده هر دانشگاه توجه داشته باشند تا بر اثر سهل انگاری، فرصت مصاحبه دانشگاهی که اولویت اول را برایشان داشته، از دست ندهند.

شرایط و نحوه مصاحبه دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی 98

بنابراین داوطلبانی که توانسته اند تراز قابل قبول دانشگاه ها را کسب کنند، دعوت به دانشگاه مورد نظر می شوند. داوطلبان در اتاق مصاحبه با سه تن از اساتید همان دانشگاه رو به رو خواهند شد. در مصاحبه سؤالاتی برای سنجش کیفیت علمی و آموزشی پرسیده خواهد شد.
  • پایان نامه دوره کارشناسی ارشد
  • تسلط داوطلبان به زبان انگلیسی
  • عنوان رساله در دکتری
  • هدف از تحصیل در مقطع دکتری
سؤالاتی است که در مصاحبه دکتری از داوطلبان پرسیده می شود و داوطلبان باید قبل از حضور در مصاحبه راجع به پایان نامه و عنوان رساله خود تسلط پیدا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سؤالات دکتری 98 به مقاله گفته شده در بند اول مراجعه کنند.

نکاتی که در مصاحبه دکتری باید رعایت شود

مواردی هستند که گرچه ساده و کوچک دیده می شوند، اما تأثیرات بزرگ و مثبتی در نتیجه مصاحبه و تأثیرگذاری بر اساتید ایجاد خواهد کرد که در ادامه گفته می شود:
  • با اعتماد به نفس وارد جلسه شوید. دید اساتید از شما به عنوان اساتید آینده دانشگاه ها می باشد. بنابراین داشتن اعتماد به نفس و فن بیان قوی تأثیر فوق العاده ای در مصاحبه خواهد گذاشت.
  • در طول مصاحبه نقات قوت خود را بازگوکنید.
  • با ظاهری آراسته وارد جلسه شوید.
  • سر وقت در جلسه حاضر شوید.
  • در طول مصاحبه آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید و در صورت عدم پاسخگویی به سؤال، فرصت های بعدی خود را بابت استرس و عصبانیت از دست ندهید.
  • مدارک خواسته شده و مدارک معتبر علمی مرتبط با رشته مورد نظر را همراه خود داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *