دکتری

مصاحبه دکتری برق آزاد






مصاحبه دکتری برق آزاد

هر کدام از ما امکان دارد بنا به هر دلیلی تصمیم به ادامه تصمیم در دوره دکتری بعد از اتمام تحصیلات مقطع ارشد را بگیریم. ولی باید به عرض برسانیم که مسیر وارد شدن به مقطع دکتری چندان هم هموار نیست. زیرا که جهت وارد شدن به این دوره تحصیلی به ناچار باید از سد مصاحبه و آزمون دوره دکتری بگذریم هر فرد داوطلب پس از عبور از اولین سد یعنی همان آزمون ورودی مقطع دکتری باید خود را برای جلسه مصاحبه دوره دکتری آماده نمایند. از جمله رشته های تحصیلی مقطع دکتری در دانشگاه آزاد رشته برق است که پس از اعلام نتایج و اتمام زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته دکتری برق آزاد اسامی افرادی که به مصاحبه دکتری برق آزاد در سایت سازمان سنجش انتشار می یابد و تمامی متقاضیان با مراجعه به این سایت و اطلاع از واحدهای دانشگاهی مجری مصاحبه دکتری برق آزاد خود را به بهترین شکل برای مصاحبه دکتری برق آزاد آماده می کنند. در این مقاله، به بحث در رابطه با مصاحبه دکتری برق آزاد برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با مصاحبه دکتری برق آزاد به دست آورید. زمان مصاحبه دکتری برق آزاد بعد از اعلام اسامی اشخاص قبول شده و کسانی که توانسته اند حدنصاب نمره را در آزمون دکتری برق آزاد به  دست آورند توسط دانشگاه های مجری در خرداد ماه هر سال به اطلاع داوطلبان و متقاضیان شرکت در مصاحبه دکتری برق آزاد می رسد. لیست اسامی افراد پذیرفته شده در مصاحبه دکتری برق آزاد توسط سایت دانشگاه آزاد به نشانی Azmoon.org انتشار می یابد.

نحوه مصاحبه دکتری برق آزاد

مصاحبه دکتری برق آزاد در برخی از مراکز دانشگاهی در دو بخش کتبی و شفاهی برای افراد متقاضی برگزار می شود. ولی در بعضی دیگر از دانشگاه ها تنها شاهد برگزاری مصاحبه دکتری برق آزاد به صورت شفاهی هستیم و عملاً مصاحبه کتبی وجود ندارد. در میان سؤالاتی که در مصاحبه شفاهی دکتری برق آزاد از افراد پرسیده می شود می توان از سؤال های تخصصی، سؤالاتی درباره محتوی و موضوع پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و یا سؤالاتی به زبان انگلیسی نام برد. فوت و فن موفقیت در این بخش این است که از قبل اقدام به تهیه و نوشتن متنی کوتاه در حوزه اقداماتی که تا کنون انجام داده اید و یا حتی مقایسه دانشگاه هایی که دوران کارشناسی و ارشد خود را در آن گذرانده اید را بنویسید.

رازهای موفقیت در مصاحبه دکتری برق آزاد

در این بخش شماری از رازها و راهکارهای مهم جهت موفقیت در مصاحبه دکتری برق آزاد را خدمت شما دوستان عزیز عنوان می کنیم.

صحبتی از مشغله های زندگی و شغلی خود نکنید!!!

به نظر می رسد که این توصیه برای داوطلبان با سن و سال بیشتر مناسب تر است. در جلسه مصاحبه دکتری برق آزاد درست برعکس جلسات مصاحبه شغلی وجود تقاضاهای شغلی برگ برنده محسوب نمی شود. مطمئن باشید که پر مشغله بودن شما به ضررتان تمام می شود. پس تلاش کنید که با پررنگ تر کردن جایگاه اجتماعی و مناسب شغلی خود امتیاز جمع نمایید. در جلسه مصاحبه دکتری برق آزاد حتی باید ثابت کنید که در صورت نیاز گروه آموزشی امکان حضور تمام وقت در دانشکده و کمک به پیشرو اهداف گروه را دارید. حتی برخی از دانشکده ها اقدام به گرفتن تعهد از دانشجو جهت حضور تمام وقت وی در دانشکده می کنند.

صادق باشید و زیاده گویی نکنید

به هیج وجه از شما انتظار نمی رود که دانشمند جامع العلوم رشته تحصیلی خود باشید، پس هیچ نیازی به استفاده از واژگان و لغاتی که اطلاع درستی از معنای علمی آن ها ندارید در جلسه مصاحبه دکتری برق آزاد نیست. زیرا این گونه بیشتر نقاط ضعف تان را نشان می دهید. در بسیاری از مواقع، داوطلب به فرض این که با به زبان آوردن این لغات امکان جلب نظر مثبت مصاحبه کنندگان را پیدا می کند خودشان را به دردسر بزرگ می اندازند. در صورتی که معنی اصطلاحی را نمی دانید هرگز آن را استفاده نکنید زیرا شاید یکی از اساتید اقدام به پرسیدن سؤالات تخصصی از همان واژه از شما نماید و شما ررا در شرایط بدی قرار دارد.

سطح زبان انگلیسی خود را بالاتر ببرید

اطلاع کافی از زبان انگلیسی و داشتن سطح بالایی در این رشته می تواند نقشی بسیار مؤثر در قبولی شما در مصاحبه دکتری برق آزاد داشته باشد. پس یادتان باشد که تمام تلاش خود را برای بالاتر بردن سطح زبان خود بکنید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی مصاحبه دکتری برق آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نحوه مصاحبه دکتری آزاد 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری برق آزاد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *