آیدانیتو > مراکز ترک اعتیاد
ترک اعتیاد

مراکز ترک اعتیاد





 

مراکز ترک اعتیاد

اعتیاد یک فاجعه فردی و اجتماعی است و کمتر کسی منکر خطرات آن است. ترک اعتیاد هم یک فرایند طولانی و دشوار اما خوشبختانه امکان پذیر است و اگر کسی با همه وجود و با انگیزه ای قوی بخواهد اعتیادش را درمان کند، موفق می شود.

مراکز ترک اعتیاد ، در صورتی که از روش های علمی، معتبر و متناسب با ویژگی های شخصیتی افراد معتاد استفاده کنند بهترین امکان برای درمان بیماری اعتیاد هستند. رشد روز افزون این مراکز در شهرهای مختلف کشورمان بیانگر این است که تأثیر مثبت آن ها بر روند ترک ثابت شده است.

خوشبختانه در کشور ما، ایران، هم مراکز ترک اعتیاد تهران تنها مراکز ترک اعتیاد نیستند و امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک، شاهد این هستیم که ترک اعتیاد به روش های مختلفی در کلینیک ها و مراکز تخصصی اتفاق می افتد.

روش های ترک اعتیاد

ترک اعتیاد به روش های مختلفی در مراکز ترک اعتیاد انجام می شود. مهم ترین روش ها شامل موارد زیر هستند:

سم زدایی

سم زدایی یکی از مهم ترین و شایع ترین روش های ترک اعتیاد است و شاید بتوان از آن به عنوان اولین مرحله ترک نام برد. بهتر است که سم زدایی تحت نظارت پزشک باشد. در این مرحله در واقع بدن بیمار از مواد مخدر پاک می شود. البته پاک ماندن بعد از سم زدایی کار آسانی نیست و احتمال عود هم وجود دارد.

دارو درمانی

ترک اعتیاد صرفاً با مصرف دارو امکان پذیر نیست اما داروها می توانند در فرایند کم کردن میزان مصرف ماده مخدر و در نهایت قطع آن مؤثر باشند و به فرد کمک کنند که بر افسردگی یا اضطراب غلبه کند.

 

روان درمانی

برای تشخیص مراکز ترک اعتیاد کارآمد، از مراکزی که عملکردشان تخصصی و حرفه ای نیست، می توان به این موضوع توجه کرد که آیا خدمات روانشناختی و مشاوره ای به بیماران ارائه می دهند یا نه.

کمتر پیش می آید که کسی در کنار اعتیاد از اختلالات روانی ای مثل افسردگی و اضطراب رنج نکشد. به همین دلیل در روند ترک اعتیاد باید حتماً به درمان این اختلال ها هم توجه کرد.

گروه های حمایتی

گروه های حمایتی و برنامه هایی مثل برنامه 12 قدم از جمله مهم ترین بخش های مراکز ترک اعتیاد هستند. در این گروه ها، تعداد زیادی از معتادان در کنار هم قرار می گیرند، تجربیاتشان را با همدیگر به اشتراک می گذارند، با همدیگر هم دل می شوند، به همدیگر اعتماد به نفس می دهند، تجربیات معنوی دارند و در کنار هم اعتیاد را ترک می کنند.

مشاوره اعتیاد در آیدانیتو

 آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران متخصص و با تجربه آیدانیتو با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در این فضا به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.

از آنجایی که روش های ترک متعددند و هر شخصی باید با توجه به خصوصیات شخصیتی منحصر به فردش، روشی ویژه را انتخاب کند، مشاوره اعتیاد فرصتی است تا افراد معتاد و خانواده هایشان به این آگاهی دست پیدا کنند که بهترین روش برای درمان اعتیاد کدام است.

در ادامه مطالعه مقاله مشاوره اعتیاد را به شما پیشنهاد می کنیم.

از اعتیاد رنج می برید؟ شاهد سوختن یکی از اعضای خانواده تان در اعتیاد هستید؟ می خواهید از بهترین روش های ترک و بهترین مراکز ترک اعتیاد تهران و سایر شهرستان ها باخبر شوید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *