مهاجرت به ترکیه

مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه






مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه

ترکیه از آن دست کشورهایی به شمار می آید که زندگی در آن مساوی با بهره مندی از مطلوب ترین و بهترین امکانات و استانداردهای زندگی است. وجود چندین فرهنگ مختلف در این سرزمین امکان آشنایی مردم و مهاجران را با آن ها فراهم نموده و همین موضوع نقش بسزایی در جذب مردم به این کشور دارد. اما همان طور که مطلع هستید، اقامت و سفر به این کشور دیدنی به ویزا نیاز دارد. در نتیجه، در صورت تصمیم به اخذ اقامت دائم و یا سفر به ترکیه، باید اقداماتی ضروری را در ارتباط با اخذ ویزای این کشور انجام دهید. به طور مسلم، اخذ انواع ویزای ترکیه به مدارکی چند نیاز دارد. در این مقاله، به بحث در مورد مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه برای شما دوستان می پردازیم پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی مفید و کاربردی را در ارتباط با مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه به دست آورید.

ویزای کار در ترکیه

افراد متقاضی دریافت ویزای کار در ترکیه در ابتدای امر باید به نمایندگی های ترکیه در کشور محل اقامت خود مراجعه نموده و مدارک ضروری جهت تکمیل پرونده را ارائه دهند. بعد از طی این مراحل نوبت به ارسال مدارک به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه جهت تأیید می رسد. در صورت تأیید مدارک، مجوز صدور ویزا برای فرد درخواست دهنده از طرف اداره کار، صادر و وی امکان اخذ روادید خود را طی مدت سه ماه از نمایندگی مربوطه دارد. باید بگوییم که دریافت ویزای کار در ترکیه فرصت اجازه کار نامحدود و مدت دار را برای کارکنان مستقل و همین طور وابسته فراهم می کند. بعد از استخدام فرد و یافتن کار مورد نیاز، وی موفق به دریافت ویزای یکساله می شود. باید بگوییم که در صورت زندگی فرد در ترکیه به مدت 5 سال ( به صورت متوالی) و مشغول بودن به کار، امکان اخذ ویزای اقامت دائم در ترکیه وجود خواهد داشت.

ویزای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در ترکیه

در ابتدا بایستی به این نکته توجه داشته باشید که تنها با ثبت شرکت نمی توان موفق به دریافت اقامت دائم در ترکیه شد. اما هر فرد واجد شرایط پس از اخذ اجازه کار، به کمک ثبت شرکت، امکان اخذ اقامت موقت در ترکیه به مدت یک سال را دارد. البته اگر شرکت فعالیت کاری خود را تا مدت 5 سال ادامه دهد و وقفه ای در روند کاری خود ایجاد نکند، فرد می تواند ویزای اقامت دائم را پس از گذشت این مدت اخذ نماید. در صورت اخذ اقامت دائم شناسنامه و پاسپورت ترک نیز برای شما صادر می شود.

ویزای ازدواج در ترکیه

مطابق قوانین مهاجرت به ترکیه، امکان اخذ اقامت دائم در ترکیه از طریق ازدواج با شهروندی اهل این کشور، فراهم می شود. بعد از ازدواج با شهروندی اهل ترکیه، امکان اخذ اقامت دائم در این کشور بعد از سپری شدن سه سال از پنج سال تعیین شده جهت دریافت ویزا، برای متقاضیان وجود دارد. در زمان تصمیم به ازدواج با فردی دارای ملیت و پاسپورت ترکیه، توجه به یک نکته ضروری می نماید و آن هم صوری نبودن ازدواج است . در این زمان، باید مدارکی جهت ثابت کردن صوری نبودن ازدواج ارائه شود.

ویزای تحصیلی ترکیه

با عنایت به علاقه دانشجویان ایرانی در طول سال های اخیر جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی در ترکیه، شمار درخواست ها برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه افزایش پیدا کرده است. جهت دریافت این نوع ویزا باید مراحل مختلفی طی شود. بدین ترتیب که هر فرد بعد از ثبت نام در دانشگاه مورد نظر در ترکیه و اخذ پذیرش در آن، ملزم به مراجعه به ایران و ارائه گواهی پذیرش به نمایندگی کشور ترکیه است. ویزای تحصیلی ترکیه اعتباری یک ساله دارد و فرد دانشجو به مدت یک ماه فرصت مراجعه به اداره امنیت ترکیه و دریافت دفترچه اقامت خود را دارد.

مدارک لازم اخذ انواع ویزای ترکیه

شماری از مدارک برای دریافت انواع ویزاهای ترکیه مشترک است و هر فرد برای اخذ آن ها ملزم به تهیه این مدارک می باشد. در این قسمت، شماری از مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه را خدمتتان بر می شماریم. 

  • دو قطعه عکس از متقاضی در اندازه 4*3
  • هزینه ویزای مورد نظر
  • ارائه برگه رزرو هتل
  • ارائه فرم مشخصات فردی
  • ارائه اصل گذرنامه متقاضی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر در این زمینه و شناخت تمامی مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه می توانید با مشاورین مجرب و متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


1 دیدگاه در “مدارک لازم برای پذیرش و ویزای ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *