بدون کنکور

محیط زیست بدون کنکور






محیط زیست بدون کنکور

رشته محیط زیست به عنوان رشته ای بین رشته ای یا چند بخشی در ایران شناخته می شود و آمیخته از علومی همچون ریاضی، شیمی، فیزیک، اکولوژی، بیولوژی، جغرافیا و آمار است. این رشته تحصیلی در تلاش است که با ارائه آگاهی و دانش لازم در مورد نحوه طراحی پارک های ملی و جنگلی، نحوه آلودگی طبیعت و محیط زیست، اکولوژی دریاها و حیات وحش به حفاظت و حمایت از محیط زیست به حل مشکلات زیست محیطی بپردازد. از جمله دروس ارائه شده در مقطع کارشناسی رشته محیط زیست محیطی می توان به خاک شناسی، هیدرولوژی، اقتصاد عمومی، هوا و اقلیم شناسی، مبانی مدیریت حیات وحش، اکولوژی دریاها، زیست شناسی حفاظت و بوم شناسی مهره داران اشاره کرد. امکان تحصیل رشته محیط زیست بدون کنکور نیز در دانشگاه های سراسری ایران وجود دارد. علاوه بر این، دانشگاه آزاد نیز پذیرنده دانشجویان در این رشته تحصیلی به صورت بدون کنکور است. در این مقاله، به بحث در مورد محیط زیست بدون کنکور برای شما دوستان عزیز می پردازیم، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در رابطه با محیط زیست بدون کنکور کسب نمایید.

شرایط ثبت نام محیط زیست بدون کنکور سراسری

در ارتباط با شروط ثبت نام محیط زیست بدون کنکور دانشگاه های سراسری باید این نکته را یادآوری کنیم که جذب دانشجویان در دوره روزانه این رشته تحصیلی و در مقطع کارشناسی بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموزان است. علاوه بر این، دو مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم از ضروریات ثبت نام و انتخاب رشته در محیط زیست بدون کنکور برای هر متقاضی محسوب می شود.

زمان ثبت نام محیط زیست بدون کنکور سراسری

ثبت نام و انتخاب رشته محیط زیست بدون کنکور هر ساله در مرداد ماه و دقیقاً همزمان با انتخاب رشته دوره های با کنکور دانشگاه های سراسری انجام می پذیرد. البته اگر شما هم جزء افراد جا مانده و ثبت نام نکرده در محیط زیست بدون کنکور سراسری هستید، فرصت دیگری در آذر ماه نیز به این امر اختصاص داده خواهد شد.

نحوه ثبت نام محیط زیست بدون کنکور سراسری

سایت سازمان سنجش آموزش کشور تنها سایتی است که جهت ثبت نام محیط زیست بدون کنکور سراسری مورد تایید قرار می گیرد. قبل از هر انتخاب رشته ای، فرد باید اقدام به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی نموده و سپس کد رشته های مورد نظر خود را در محیط زیست بدون کنکور برگزیند. دقت کنید که در پایان، دریافت شماره پرونده و کد پیگیری از سایت جهت مشاهده رشته و محل قبولی در زمان اعلام نتایج ضرورت دارد.

زمان ثبت نام محیط زیست بدون کنکور آزاد

امکان ثبت نام در محیط زیست بدون کنکور در مقطع کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی دو بار در هر سال تحصیلی برای داوطلبان میسر است. اولین مهلت ثبت نام در مرداد و شهریور و مهلت بعدی در آذر یا دی است.

نحوه ثبت نام محیط زیست بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته و ثبت نام در محیط زیست بدون کنکور با خرید کارت اعتباری 40 هزار تومانی آغاز می شود. پس از انجام این فرآیند، فرد باید فرم درخواست اینترنتی را به شکل آنلاین پر نماید و تمامی مدارک خواسته شده از جمله مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم را در سایت بارگذاری کند. سقف کد رشته های انتخابی محیط زیست بدون کنکور برای داوطلبان 20 مورد است.

شرایط ثبت نام محیط زیست بدون کنکور آزاد

ارائه گواهی نامه های دیپلم و پیش دانشگاهی از جمله مهم ترین شرایط و ضوابط تحصیل در محیط زیست بدون کنکور است. همچنین، آقایان نباید هیچ گونه مشکلی از نظر نظام وظیفه در زمان ثبت نام محیط زیست بدون کنکور داشته باشند.

دانشگاه های پذیرنده محیط زیست بدون کنکور سراسری و آزاد

در این قسمت به ذکر اسامی دانشگاه های پذیرنده محیط زیست بدون کنکور برای شما می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های روزانه پذیرنده محیط زیست ( کارشناسی)

1

دانشگاه اراک

2

دانشگاه اردکان

3

دانشگاه بیرجند

4

دانشگاه بیرجند (محل تحصیل آموزشکده کشاورزی سرایان)

5

دانشگاه جیرفت

6

دانشگاه حکیم سبزواری- سبزوار

7

دانشگاه زابل

8

دانشگاه سمنان(محل تحصیل دانشکده منابع طبیعی مهدی شهر)

9

دانشگاه شهرکرد

10

دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص)- بهبهان

11

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

12

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

13

دانشگاه کردستان- سنندج

14

دانشگاه لرستان- خرم آباد

15

دانشگاه ملایر

 

ردیف

دانشگاه های آزاد پذیرنده محیط زیست ( کارشناسی)

1

دانشگاه استان تهران- واحد پرند

2

دانشگاه استان تهران- واحد تهران شمال

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با شرایط تحصیل در محیط زیست بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور 97  بزنید.

اگر سوالی در زمینه محیط زیست بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *