انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کنکور سراسری شهرسازی 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کنکور سراسری شهرسازی 98

در این مقاله به موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کنکور سراسری شهرسازی 98 پرداخته ایم. داوطلبان عزیز گروه آزمایشی (1) (ریاضی و فنی) که قصد انتخاب رشته شهرسازی 98 را دارند، می توانند با مطالعه ی مقاله ی “محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کنکور سراسری شهرسازی 98” از ظرفیت دانشگاه ها، شهرهای ارائه دهنده رشته مورد نظر، و … مطلع شوند.

رشته مهندسی شهرسازی

رشته مهندسی شهرسازی در کنکور سراسری از رشته های گروه ریاضی و فنی است که در زیرگروه 1 ارائه می شود. در ادامه کد ضریب دروس تخصصی و عمومی رشته مهندسی شهرسازی را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است ضریب دروس تخصصی در عدد 3 و ضریب دروس عمومی در عدد1 ضرب می شود تا اهمیت هر یک مشخص شود.
دروس تخصصی و عمومی
نام درسکد ضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2
زبان ادبیات و زبان فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان خارجی2

دوره های ارائه شده مهندسی شهرسازی

رشته مهندسی شهرسازی در دوره های مختلف در دانشگاه های سراسر ایران ارائه شده است؛ روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور از جمله دوره های ارائه شده برای این رشته تحصیلی هستند. داوطلبان عزیز توجه کنند از تمامی دوره های غیر از دوره روزانه شهریه دریافت می شود که میزان شهریه در هر دوره و نوع مدرک متفاوت می باشد. به عنوان مثال مدرک تحصیلی نوبت دوم همانند روزانه است با این تفاوت که دانشجویان موظف به پرداخت مبلغی به عنوان شهریه هستند. در جدول زیر اطلاعات رشته مهندسی شهرسازی قرار داده شده است:

زیرگروهمقطعنوع گزینش
1کارشناسیقطبی

 

گزینش قطبی

همان طور که در جدول مشاهده کردید، نوع گزینش رشته مهندسی شهرسازی قطبی است. در واقع از دسته بندی چند ناحیه یک قطب بومی به وجود می آید و بر این اساس تنها حدود 20 درصد از ظرفیت های دانشگاه ها به دانشجویان آزاد (غیر بومی) تعلق می گیرد و مابقی به دانشجویان بومی قطب اختصاص داده می شود. بر این اساس احتمال قبولی دانشجو در رشته مهندسی شهرسازی در سایر قطب ها ضعیف تر از منطقه بومی خود خواهد بود.
قطب های بومیاستان های تابع
قطب یکالبرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی
قطب دوخراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان
قطب سهآذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و همدان
قطب چهاراصفهان، ایلام، چهار محال و بختیاری، خوزستان، لرستان، یزد
قطب پنجبوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان

 

امکانات رفاهی

به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم امکانات رفاهی مانند خوابگاه، وام دانشجویی، سرویس و … را قبل از انتخاب رشته در هر دانشگاه بررسی کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند. داوطلبان عزیز می توانند برای اطلاع از شرایط رفاهی دانشگاه ها از دفترچه راهنمای انتخاب رشته (انتهای دفترچه) و یا از سایت www.msrt.ir استفاده کنند.

شهرهای پذیرنده رشته مهندسی شهرسازی

در این مبحث شهرهای پذیرنده رشته مهندسی شهرسازی را مشاهده خواهید کرد.
نام دانشگاه
آذربایجان غربییزد
 آذربایجان شرقیهمدان
خراسان شمالیمرکزی
خراسان رضویکرمان
خراسان جنوبیقم
قزوینکرمانشاه
تهرانالبرز
بوشهرسمنان
سیستان و بلوچستاناصفهان
فارسگلستان
سمناناردبیل
کردستانایلام
گیلانچهارمحال و بختیاری
لرستانخوزستان
مازندرانزنجان
لرستانهرمزگان
اصفهانیزد

بیشترین ظرفیت پذیرنده رشته مهندسی شهرسازی

بیشترین ظرفیت پذیرنده رشته مهندسی شهرسازی در دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی و برخی از دانشگاه های سراسری، 60 دانشجو می باشد. در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه هنر اسلامی تبریز، 30 ظرفیت برای دانشجویان و 30 ظرفیت برای دانشجویان زن لحاظ شده است. به داوطلبان یشنهاد میکنیم بعد از مطالعه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کنکور سراسری شهرسازی 98 ،مقالات دیگر در زمینه رشته شهرسازی مانند کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری شهرسازی 98 را مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *