انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته کنکور

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شهرسازی آزاد 98





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شهرسازی آزاد 98

در این مقاله به موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شهرسازی آزاد 98 در خدمت داوطلبین گروه ریاضی که مایل به تحصیل در رشته شهرسازی هستند، هستیم. قبل از بررسی دانشگاه های پذیرنده رشته شهرسازی نگاهی به معرفی رشته و عوامل تأثیرگذار در قبولی آن می اندازیم.

معرفی رشته شهرسازی

در جامعه امروز که روز به روز بر جمعیت آن اضافه می شود و شهرها گسترده تر می شوند، نیاز به مدیریت شهری و برنامه ریزی و طراحی شهری بیشتر می شود. رشته شهرسازی همان طور که از اسمش پیدا است، تلاش می کند با در نظر گرفتن مسائل اجتماعی و اقتصادی یک شهر هماهنگ و منظم را طراحی کند. و دسترسی بر تمام قسمت های شهر را برای همه آسان کند. متخصصین شهرسازی به مدیران شهری کمک می کنند تا برنامه ریزی شهری مناسب تری داشته باشند.

جایگاه رشته شهرسازی در کنکور 98

رشته مهندسی شهرسازی یکی از رشته های گروه ریاضی است و در زیرگروه یک این مجموعه قرار گرفته است. برای بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شهرسازی آزاد 98 بایدضریب دروس عمومی و اختصاصی تأثیرگذار بر رشته شهرسازی را بدانیم. این ضرایب در جدول زیر آمده است. لازم به ذکر است که دروس عمومی برای تمامی گروه ها در زیرگروه ها ضریب یکسان دارند.
ضریب دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان انگلیسی2
زبان عربی2
معارف اسلامی3

 

ضریب دروس اختصاصی
نام درسضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2
  در پذیرش دانشگاه آزاد سهمیه مناطق تأثیرگذار نیست. به همین دلیل عاملی که برای قبولی مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد، تراز و رتبه کشوری است. بنابراین برای انتخاب رشته محل در دانشگاه آزاد، رتبه کشوری در زیرگروه یک خود را در نظر بگیرید. سهمیه هایی که بر قبولی در دانشگاه آزاد تأثیرگذارند، عبارتند از: سهمیه ایثارگران و شهدا، سهمیه بسیج فعال و سهمیه عادی

دانشگاه های پذیرنده شهرسازی آزاد

واحد نجف آباد و تهران جنوب تنها واحدهای دانشگاه آزاد هستند که پذیرنده رشته شهرسازی هستند.

منابع امتحانی برای رشته شهرسازی

همان طور که ضریب دروس مختلف را برای قبولی در رشته شهرسازی گفتیم، شما با نام دروس امتحانی آشنا شدید. اما اینکه سؤالات کنکور از کدام یک از دوره های درس ها مطرح می شوند، نیز اهمیت دارد. که در اینجا آن را توضیح می دهیم. برای درس های ریاضی، شیمی، ادبیات و معارف از دوره های دوم، سوم و پیش دانشگاهی، زبان انگلیسی (خارجی به انتخاب داوطلب) از دوره سوم و پیش دانشگاهی، زبان عربی از دوره های دوم و شیمی ، برای درس فیزیک از دوره های اول، دوم، سوم، پیش دانشگاهی و آزمایشگاه سالی واحدی، سؤال طرح خواهد شد.

ظرفیت پذیرش شهرسازی آزاد

ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد مشخص نیست و هر واحد بنابر ظرفیت خود در هر سال دانشجو می پذیرد. معمولاً این تعداد حدود 30 دانشجو است و ممکن است کمتر و یا بیشتر باشد. داوطلبین با میانگین درصد دروس عمومی 15% و دروس اختصاصی 10% می توانند در واحدهای دانشگاه آزاد در رشته شهرسازی پذیرفته شوند. سطح و رتبه علمی واحد تهران جنوب از نجف آباد بالاتر است و افرادی که تراز بالاتری کسب کرده اند، موفق به پذیرش در واحد تهران جذب خواهند شد. رتبه های کشوری بین 85000 تا 150000 دارای احتمال قبولی بالایی برای قبولی در رشته شهرسازی دانشگاه آزاد دارند. در این مقاله با موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شهرسازی آزاد 98 همراه شما بودیم. شما میتوانید مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری شهرسازی 98 را نیز مطالعه کنید. برای اطلاع از محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شهرسازی آزاد 98 میتوانید از مشاوران آیدانیتو مشاوره بگیرید. تا محل قبولی شما را بسته به رتبه و ترازتان برای شما مشخص کنند و انتخاب محل را برایتان آسان تر کنند. مشاورران تلفنی آیدانیتو آماده اند تا شما برای محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شهرسازی آزاد 98 را راهنمایی کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *