انتخاب رشته کنکور, انتخاب رشته علوم انسانی

لیست رشته های انسانی

لیست رشته های انسانی

این روزها داغ ترین موضوع برای شرکت کنندگان کنکور سراسری، انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور است. داوطلبان تمام گروه های آزمایشی در جست و جوی لیست رشته های مربوط به گروه آزمایشی خود هستند تا بدانند چه رشته هایی در چه دانشگاه هایی ارائه شده اند. در این مقاله به معرفی لیست رشته های انسانی ارائه شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم انسانی می پردازیم و لیست رشته های بدون کنکور سراسری را نیز در اختیارتان قرار می دهیم.

  

لیست رشته های انسانی سراسری

در گروه آزمایشی علوم انسانی 112 رشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته ارائه شده اند. در ادامه لیست رشته های انسانی در هر سه مقطع را بررسی خواهیم کرد.
یک مشاور با تجربه با آگاهی از شرایط منحصر به فرد شما، در کوتاه ترین زمان ممکن، کلیه رشته ها و دانشگاه ها را آنالیز می کند و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهد. برای مشورت در زمینه انتخاب بهترین رشته و دانشگاه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته لیست رشته های انسانی

در لیست رشته های انسانی ، سه رشته به صورت کارشناسی ارشد پیوسته وجود دارند: با توجه به استعداد درخشان بودن شما در دوره کارشناسی میتوانید برای مقطع ارشد از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور اقدام کنید.
  • كارشناسي ارشد پيوسته علوم قضایی
  • كارشناسي ارشد پيوسته معارف اسلامي و ارشاد
  • كارشناسي ارشد پيوسته معارف اسلامي و حقوق

رشته های کارشناسی گروه آزمایشی علوم انسانی

مانند گروه های آزمایشی دیگر، بیشترین تعداد رشته ها در لیست رشته های انسانی در مقطع کارشناسی ارائه شده اند، اما با توجه به زیاد بودن رشته ها، در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را بر می شمریم:
حقوق        روانشناسیحسابداری
جامعه شناسیعلوم ارتباطات اجتماعی مشاوره
مردم شناسیاقتصادمديريت امور بانكي
مديريت امور گمرکیمديريت بازرگانيمديريت بيمه
مديريت بيمه اكومديريت دولتيمديريت صنعتي
مديريت فرهنگي هنريمديريت ماليمديريت و بازرگاني دريايي
ايران شناسيباستان شناسيروزنامه نگاری
علوم تربيتيعلوم سياسيزبان شناسی
فلسفهمددکاریمترجمی زبان عربی
زبان و ادبيات فارسیزبان و ادبيات عربيزبان و ادبيات ترکی آذری
زبان و ادبيات كرديزبان و فرهنگ عربيآموزش مشاوره و راهنمايي
جغرافیاروابط عمومیاديان و عرفان
اديان و مذاهبامنيت اطلاعاتامنيت اقتصادي
برنامه ريزي اجتماعي و تعاونامنيت نرمامنيت بين الملل
پژوهشگري امنيتتاريختاريخ اسلام
حفاظت اطلاعاتتربيت مروج سياسيتاريخ تمدن ملل اسلامي
علم اطلاعات و دانش شناسيضد تروريسمشيعه شناسي
علوم قضاييعلوم قرآن و حديثعلوم فني امنيت
فقه شافعي فقه و حقوق اسلاميفرهنگ و معارف اسلاميعلوم ورزشي
فقه و حقوق شافعیفقه و حقوق حنفيفقه و حقوق امامي
فلسفه و عرفان اسلاميفلسفه و حكمت اسلاميفقه و مباني حقوق اسلامي
گردشگریفناوري اطلاعات و ارتباطاتفلسفه و كلام اسلامي
آموزش تاريخآموزش الهياتآموزش ابتدايي
آموزش زبان عربيآموزش جغرافياآموزش تربيت بدني
آموزش كودكان استثناییآموزش علوم اجتماعيآموزش زبان و ادبيات فارسي
مطالعات خانوادهمطالعات ارتباطي و فناوري اطلاعاتكارشناسي مربيگري عقيدتي
معارف اسلامي و اخلاقمعارف اسلامي- تبليغ و ارتباطاتمعارف اسلامي
معارف اسلامي و علوم تربيتيمعارف اسلامي و تاريخمعارف اسلامي و اديان
معارف اسلامي و مديريتمعارف اسلامي و كلاممعارف اسلامي و علوم قرآني
هتلداري
برخی رشته ها مانند حسابداری، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، حقوق قضایی، علوم قضایی، بیمه، گردشگری و هتلداری و…در مقطع کاردانی هم ارائه شده اند. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه رشته های انسانی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 انتخاب رشته باید بسیار هوشمندانه باشد چرا که یک انتخاب اشتباه می تواند شما را کیلومترها از اهدافتان دور کند. برای بهترین انتخاب با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

لیست رشته های انسانی با رتبه های مورد نیاز برای قبولی

مقاله لیست رشته های انسانی را با ذکر رتبه های موردنیاز برای قبولی در چند رشته پرطرفدار گروه آزمایشی ریاضی ادامه می دهیم.
آخرین رتبه قبولیعنوان رشته
2000حقوق
2000روانشناسی
3000حسابداری

رشته های طلایی که بسیاری آن ها را نمی شناسند!

این سوال رایجی است که از کودکان پرسیده می شود “در آینده می خواهی چه کاره شوی؟!” و اکثر کودکان معمولاً می گویند دکتر یا مهندس! اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا اینگونه پاسخ می دهند؟ چه کسی تضمین کرده است که تمامی دکتر، مهندس ها موفق و پولدار خواهند شد؟ چه عاملی باعث می شود که یک فرد در یک رشته، منحصر فرد باشد؟
اصلا تا بحال از خود پرسیده اید که مگر یک جامعه به چند دکتر و مهندس نیاز دارد؟ چرا در هنگام انتخاب رشته فقط به این فکر هستیم که دیگران در آینده ما را مهندس یا دکتر خطاب کنند؟ اگر کمی منطقی تر به موضوع انتخاب رشته بنگریم، متوجه می شویم که توجه به بازار کار، امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور و شهریه دانشگاه از جمله مواردی است که بیشتر از عنوان مهندس یا دکتر بودن در انتخاب رشته اهمیت دارد!
رشته هایی وجود دارند که بسیاری از داوطلبان آن ها را نمی بینند چرا که کلمه مهندسی در کنار آن ها ذکر نشده ولی بازار کار بسیار خوبی دارند و امکان رشد در آن ها بسیار زیاد است! چرا به این رشته ها توجه نمیکنید؟
اگر هدفتان موفقیت است، باید بسیار ریزبینانه انتخاب رشته کنید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از رشته هایی که بسیاری از داوطلبان به آن ها دقت نمی کنند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

به رشته ای علاقه مندم اما نمی دانم در کدام دانشگاه ها می توانم تحصیل کنم!

اگر به رشته ای علاقه مندید و نمی دانید که تراز کدام دانشگاه بالاتر است، کدام دانشگاه از نظر سطوح امکانات رفاهی بهتر است، شهریه کدام دانشگاه کمتر است، در کدام دانشگاه امکان پیشرفت بیشتری خواهید داشت و ….، پیشنهاد می کنیم که با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.
برای آگاهی از بهترین دانشگاه ها، شهریه ثبت نام و انتخاب رشته حرفه ای می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چگونه بهترین رشته و بهترین دانشگاه را انتخاب کنم؟

حتماً شما هم در اطرافیانتان، افرادی را می شناسید که بدون فکر و مشورت اقدام به انتخاب رشته کرده اند و پس از مدتی با اظهار پشیمانی بسیار از دانشگاه انصراف داده و چند سالی از زندگی و اهدافشان دور افتاده و یا به طور کلی مسیرشان تغییر کرده است. البته در بیشتر موارد، دانشجویان ادامه تحصیل را به انصراف ترجیح می دهند و پس از گذر 4 سال از زندگیشان، در روز فارغ التحصیلی به این موضوع فکر می کنند که بهتر است مدرکشان را در کدام کوزه بگذارند که آب خنک تری نوش جان کنند!
پس اگر باهوش باشید، که قطعا هستید، در همین مرحله جلوی ضرر را میگیرید و از تجربیات پیشینیان خود استفاده کرده و انتخاب رشته خود را حساب شده و با مشورت انجام می دهید. از آنجا که قطعا شما در موضوع انتخاب رشته ” مو میبینید و مشاوران باتجربه پیچش مو”! پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از “گرفتن کاسه ی چه کنم چه کنم در چند سال آینده در دستانتان”، از تجربیات مشاوران تحصیلی آیدانیتو استفاده کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در زمینه بهترین رشته و دانشگاهی که می توانید انتخاب کنید، در اختیارتان قرار دهند.
حتی اگر لیست تمام رشته ها را از حفظ باشید، انتخاب بهترین رشته و دانشگاه نیازمند تجربه است. پیشنهاد می کنیم که حتما در زمینه انتخاب رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر در رشته مورد علاقه ام قبول نشوم، چه کنم؟

مطمئنید که قبول نمی شوید؟ قبل از هر موضوعی باید به این نکته اشاره کنیم که با توجه به اینکه شرایط کنکور هر سال با سال دیگر متفاوت است، نمی توان به طور قطعی درباره قبول شدن یا نشدن، اظهار نظر کرد. پیش بینی تنها از طریق تخمین رتبه و آنالیز کارنامه امکان پذیر است که آن نیز نیاز به تجربه دارد. مشاوران آیدانیتو می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.
اما حال اگر پس از آنالیز متوجه شدید که در کنکور قبول نمی شوید، چرا روش های دیگری را برای ادامه تحصیل، انتخاب نمی کنید. تحصیل بدون کنکور یک فرصت استثنایی است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط، رشته ها و دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل بدون کنکور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
فدای سرتان که قبول نمی شوید، راه های بسیاری وجود دارند که بدون اینکه یکسال دیگر را پشت کنکور بمانید، بتوانید در رشته مورد علاقه تان قبول شوید. در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

در همین زمینه مطالعه مقاله های انتخاب رشته کنکور انسانی و مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری هم پیشنهاد می شود.

26 دیدگاه در “لیست رشته های انسانی

  1. امیر گفت:

    بیشترین پذیرش برای رشته های انسانی کدوما هستند؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بیشترین پذیرش برای رشته های انسانی در هر سال متفاوت است ولی به طور کلی رشته های انسانی چون حسابداری ، حقوق، مدیریت، روانشناسی و علوم تربيتي پر طرفدار تر هستند.

  2. شادمهر گفت:

    سلام.الان رشته ای که خیلی از لحاظ کاری خوب باشه تو رشته های انسانی چیه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، در رشته های انسانی در حال حاضر حسابداری، مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی و حقوق از بازار کاری بهتری نسبت به سایر رشته های انسانی برخوردارند.

  3. نویان گفت:

    سلام چطور می تونم تعداد شرکت کنندگان رشته های انسانی کنکور 98 را بدونم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، تعداد کل شرکت کنندگان کنکور 98 حدودا 1 میلیون و100 هزار نفر است و اگر بخواهیم به صورت دقیق تعداد شرکت کنندگان رشته های انسانی کنکور 98 را بدانیم باید تا زمان انتشار کارنامه، منتظر بمانیم.

  4. نورآهان گفت:

    سلام بهترین رشته های انسانی تو زیر گروه ۱ کدوما هستند؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بهترین رشته های انسانی در زیر گروه 1 علوم قضایی و رشته های انسانی مرتبط با دبيری است.

  5. محدثه گفت:

    من یه عالمه سوال راجع به کنکور و رشته انتخاب کردن دارم
    شما پاسخگویی انلاین ندارید؟؟؟?

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و مشاوره است و شما می توانید برای ارتباط با مشاوران با تلفن ثابت با 9099071974 و یا با تلفن همراه با 02142258 تماس بگیرید.

  6. Leyli گفت:

    سلام ببخشید میشه بگید رتبه و تراز لازم برا آموزش زبان وادبیات فارسی چنده؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بستگی به واحد دانشگاهی مورد نظر شما، رتبه و تراز قبولی متفاوت خواهد بود.

  7. yo83nes گفت:

    سلام رشته معلمی همون علوم تربیتی
    و راستی یکی از بهترین رشته ها کدومه فقط یکی

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ خیر علوم تربیتی نزدیک به روان شناسی و مشاوره است. رشته معلمی در دانشگاه های فرهنگیان ارائه می شود. روان شناسی، حقوق و مدیریت از رشته های برتر گروه علوم انسانی هستند.

  8. علی گفت:

    سلام.خسته نباشید .من دیپلم تجربی دارم.ولی کنکور انسانی شرکت کردم.میخواستم بدونم میشه اینجوری برم رشته های انسانی دانشگاه ها

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست خوبم. بله امکان انجام این امر برای شما وجود دارد. مؤفق و مؤید باشید.

  9. forough75 گفت:

    سلام من22سالمه میخوام کنکور انسانی بدم تو یه شهر کوچیک زندگی میکنم به نظرتون چه رشته ای برامن خوبه ک بازارکارشم تویه شهرکوچیک خوب باشه..واینکه اگه رتبه برتربشم میتونم دبیری قبول بشم بااینکه شرط سنی براقبولی رو ندارم:(

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بهترین رشته برای شما رشته مدیریت هست و اینکه شانس قبولی در دبیری هم دارید

  10. Eli گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من هنرستان رشته گیاهان دارویی خوندم و کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بودم
    اگر کنکور انسانی شرکت کنم امکان قبولی در دانشگاه های دولتی مثل فردوسی رو دارم؟

  11. ناشناس گفت:

    0.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *