انتخاب رشته کنکور

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

در این مقاله به موضوع مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری خواهیم پرداخت. داوطلبانی که قصد دارند آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع شوند با مطالعه مقاله پیش رو به اطلاعات مورد نیاز حوادث دست پیدا می کنند.

کنکور سراسری یکی از مهم ترین مراحل و رقابت های داوطلبان در طول زندگی محسوب می شود. داوطلبان عزیز تلاش های بسیاری کردند تا در دانشگاه و رشته دلخواه خود پذیرفته شوند، اما تنها تلاش برای موفقیت آزمون، نتیجه بخشی اهداف بزرگ داوطلبان نخواهد بود. اطلاع از زمان و مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری از موضوعات مهمی است که در این مقاله به آن پرداخته می شود، لازم به ذکر است انتخاب رشته دانشگاه سراسری امل دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی نیز می شود و داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در این دانشگاه ها را دارند باید در 150 انتخاب خود تمامی دانشگاه های مدنظر  اعم از روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور و.. را بگنجانند. در ادامه مقاله به موضوع زمان انتخاب رشته کنکور سراسری رداخته ایم با ما همراه باشید.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری که شامل انتخاب رشته در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و … است در دهه ی دوم مردادماه انجام خواهد شد. داوطلبان عزیز برای انتخاب رشته در گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر، زبان خارجی، در تاریخ گفته شده به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه خواهند کرد. در ادامه مقاله از مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع خواهید شد.

آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 

از زمان شروع انتخاب رشته به طور حدودی مطلع شدید، اما در این مبحث به مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری پرداخت. معمولاً مهلت زمانی که برای انتخاب رشته کنکور سراسر درنظر گرفته می شود، 5 الی 7 روز است. یعنی تقریباً یک هفته زمان برای انتخاب رشته خواهید داشت.
همان طور که در مبحث قبلی گفته شد، حدوداً یک هفته فرصت انتخاب رشته وجود دارد. اما معمولاً این مدت تمدید خواهد شد. با توجه به روال سال های گذشته که حدود 2 الی 3 روز تمدید مهلت انتخاب رشته درنظر گرفته شد، احتمال می دهیم در سال 1400 نیز با تمدید 3 روزه انتخاب رشته رو به رو شویم. اما بهترین کار انتخاب رشته در ابتدای آغاز انتخاب رشته است. بنابراین سعی کنید انتخاب رشته ی خود را به مرحله ی تمدید واگذار نکنید.

نحوه ی انتخاب رشته کنکور سراسری

لازم است قبل از انتخاب رشته، اطلاعات مورد نیاز خود را برای انتخاب رشته بدست آورید. مهم ترین اطلاعات شناخت رشته مورد نظر، بازار کار، نوع دانشگاه، شهریه دانشگاه است. با توجه به زمان 7 الی 10 روزه انتخاب رشته، زمان کافی برای انتخاب رشته منطقی و هوشمندانه را خواهید داشت. بنابراین برای انتخاب رشته کنکور سراسری نیازی به عجله همراه با بی دقتی نخواهید داشت. 

علاوه بر مطالعه مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری شما را به مطالعه مقاله مهلت انتخاب رشته کنکور آزاد دعوت می کنیم.

اگر سؤالی در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری و مهلت انتخاب رشته دارید، با مشاوران مجرب و آگاه آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *