آیدانیتو > قانون کسری خدمت ایثارگران 97
کسری خدمت ایثارگران

قانون کسری خدمت ایثارگران 97

قانون کسری خدمت ایثارگران 97

 

در ایران خدمت سربازی به افراد (مردان) که به 18 سال تمام می رسند اجبار می شود و مشمولان خدمت موظف به انجام دوره سربازی (21 ماه) هستند. منظور از مشمولان خدمت، افرادی هستند که به سن قانونی (18 تا 50 سالگی) جهت شرکت در خدمت عمومی رسیده اند. سربازی بر تمامی افراد به استثنای کسانی که به دلایل خاص (جسمی، روانی، خانوادگی و …) مجاز به معافیت یا کسری از خدمت خواهند شد، ضروری است. با توجه به تغییر و تحولات ایجاد شده در حیطه ی قوانین کسری خدمت ایثارگران به مشمولانی که مجاز به کسری خدمت ایثارگری می شوند، پیشنهاد می کنیم با مقاله قانون کسری خدمت ایثارگران 97  با ما همراه باشند. یکی از موارد مهم برای معافیت و کسری خدمت، کسری خدمت ایثارگران است. مشاوره تحصیلی تلفنی می تواند در این راه به کمک شما بیاید.

شرایط استفاده از کسری خدمت مخصوص ایثارگران

  1. مهم ترین شرط برای بهره مندی افرادی که پدر (یا مادر) آنها در جبهه حضور داشته است، نداشتن غیبت می باشد.
  2. با توجه به اینکه سالانه 20 هزار نفر از این طرح استفاده می کنند، اولویت با امتیازات بالا (بیشترین درصد جانبازی، آزادگی، رزمندگی) با جمع سابقه ایثارگری است.

اولویت بندی بهره مندی از کسری خدمت

  1. اولویت اول کارکنان وظیفه در حال خدمت
  2. مشمولانی که غیبت ندارند و دارای برگ اعزام هستند.
  3. اگر ظرفیت 20 هزار نفر تکمیل نگردد مشمولانی که دارای معافیت موقت اعم از کفالت، پزشکی و تحصیلی هستند، نیز شامل این طرح خواهند شد.

قانون قدیم کسری خدمت فرزندان ایثارگران

در این زمینه قوانین مهمی وجود دارد . این قانون تا قبل 96/09/19 قابل اجرا بود و طبق این قانون اگر سابقه حضور پدر در جبهه از 30 ماه و یا درصد جانبازی از 25 درصد و یا مدت اسارت از 29 ماه کمتر بود، مشمولان خدمت می توانستند به شروط زیر از کسری خدمت استفاده کنند.

  • عدم وجود غیبت
  • متولدین 72 به قبل
  • به از ای حضور پدر در منطقه عملیان 9 روز کسری تعلق خواهد گرفت.
  • به ازای هر 12 ماه اسارت، 6 ماه کسری تعلق می گیرد.
  • میزان درصد جانبازی و کسری خدمت را در جدول زیر ببینید:
درصد جانبازی قانون قدیم
درصد جانبازیکسری خدمت
10-5 درصد2 ماه
15-11 درصد4 ماه
20-16 درصد5 ماه
24-21 درصد8 ماه

 

کسری خدمت برای ایثارگران

با توجه به تغییرات ایجاد شده در قانون نظام وظیفه لازم است از نحوه کسری خدمت مشمولین دارای سهمیه ایثارگری مطلع شوید، قانون کسری خدمت سربازی ایثارگران که چند روزی است به تصویب رسیده و در حال اجرا است خبر خوشی برای تمامی ایثارگران خواهد بود ، طبق این قانون فرزندان تمامی ایثارگران می توانند از قانون کسری خدمت ایثارگران بهره مند شوند و بر این اساس هر 1 ماه سابقه ایثارگری ، 12 روز کسری خدمت برای مشمولین به همراه خواهد داشت و آن دسته از ایثارگرانی 28 و 29 ماه سابقه ایثارگری دارند میتوانند معافیت از سربازی را کسب کنند. مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کاردانی به کارشناسی هم می تواند به شما کمک کند .

غیبت در خدمت سربازی

بسیاری از افراد سر وقت به خدمت سربازی نمی روند . این طرح برای افرادی قابل اجرا می باشد که شامل غیبت در خدمت سربازی نشوند و در صورت غیبت این نوع کسری خدمت برای آنان بررسی نخواهد شد. هر ساله در زمانی که از جانب نظام وظیفه اعلام می شود، افراد برای اولویت بندی ثبت نام می کنند و بر اساس اولویت تنها 20 هزار نفر از این قانون جهت کسری خدمت استفاده خواهند کرد. در سال گذشته تاریخ ثبت نام افراد 97/09/19 الی 96/10/18 بود که بعد از اعلام نتایج افرادی که امتیاز آنان 28 و 29 ماه بوده ، از این طرح استفاده کردند. به مشمولین خدمت توصیه می کنیس از مطالعه قانون کسری خدمت ایثارگران 97 برای اطلاع از جزئیات بیشتر به مقاله شرایط کسری خدمت ایثارگران مراجعه کنند.
در صورتی که بعد از مطالعه مقاله پیش رو  سوالی پیرامون قانون کسری خدمت ایثارگران 97 و  تغییرات جدید  کسری خدمت ایثارگران داشتید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “قانون کسری خدمت ایثارگران 97

  1. مهدی علیزاده گفت:

    جانبازان نیروهای مسلح برای کسری خدمت به یگان خدمتی باید بروند یا جاییدیگر ممنون

  2. مهدی علیزاده گفت:

    جانبازان نیروهای مسلح برای کسری خدمت به یگان خدمتی باید بروند یا جاییدیگر ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *