دکتری

فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری





فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

در این مقاله با موضوع فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری همراه شما هستیم تا شما را با آخرین تغییرات ایجاد شده در فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری آشنا کنیم. فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری، فرصتی کوتاه است که دانشجویان دکتری می توانند برای تحصیل به خارج از کشور بروند. برخی از دانشجویان از این فرصت صرف نظر می کنند و یا آن را به بعد از دکتری موکول می کنند. اما اگر مایل به استفاده از فرصت مطالعاتی هستید بهتر است در زمان تحصیل برای فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری اقدام کنید.

چه کسانی می توانند از فرصت مطالعاتی استفاده کنند؟

فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری ویژه دانشجویان دکتری است که شرایط لازم را هم دارا هستند. در ابتدا لازم است دانشجو، دانشجوی یکی از دانشگاه های دولتی آن هم به صورت تمام وقت باشد. شرط دیگر ارائه طرح پیشنهادی دکتری و گذران آزمون جامع دکتری است. همچنین لازم است حداقل سه سال از زمان آغاز تحصیل وی گذشته باشد. همچنین لازم است دعوت نامه یا پذیرش تحصیلی دانشگاه مقصد را نیز دریافت کرده باشد. علاوه بر تمامی ویژگی های فوق لازم است حداقل 50% نمره آزمون زبان MSRt را دریافت کرده باشد. سپس لازم است فرم بورسیه دانشگاه خود را پر و مراحل اداری را طی کند.

افرادی که از فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری استفاده می کنند می توانند حواله شش ماه دریافت ارز را دریافت کنند. این حواله به عنوان کمک مالی هزینه های متقاضی ارائه می شود. اما با توجه به تغییرات نرخ ارز در سال 97 قوانین تهیه ارز برای متقاضیان فرصت مطالعاتی نیز قدری تغییر کرده است.

هزینه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

در سال 97 با توجه به تغییرات ارزی و سیاست گزاری های ارزی تغییراتی در نحوه دریافت ارز برای متقاضیان فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری ایجاد شده است. در ابتدا لازم است یادآور شویم که تعداد متقاضیان استفاده از فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری افزایش 30% داشته است، و این خود بر تغییرات بی تأثیر نبوده است.

طبق گفته رئیس سازمان امور دانشجویان افرادی که تا پایان شهریور ماه اعزام شده اند شامل دریافت ارز 4200 تومانی شده اند. اما بعد از آن پرداخت ارز متوقف شد و تغییراتی در این سازمان شکل گرفت.

در حال حاضر دو راه برای اعزام دانشجو و استفاده از فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری با دریافت ارز در نظر گرفته شده است.

راه اول حذف و توقف اعزام دانشجویان است. اما برای آن دسته از دانشجویانی که تمام مراحل اداری استفاده از فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری را طی کرده اند و ویزای خود را اخذ کرده اند زمان کمی برای اعزام دارند، راه دیگری در نظر گرفته شده است و آن هم استفاده از پس انداز در ارز شش ماه اول است. همچنین از دانشجویان خواسته شده است، مدت زمان تحصیل خود را کاهش دهند. امید است این مشکل نیز حل شود.

فرصت مطالعاتی دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز امکان استفاده از فرصت مطالعاتی دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد را برای دانشجویان و اساتید و اعضای هیئت علمی خود فراهم کرده است. در اینجا تنها فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد را بررسی می کنیم.

دانشجویان بورسیه دانشگاه آزاد که آزمون جامع خود را گذرانده اند و یکسال از زمان تصویب موضوع هر ساله که دکتری آنها گذشته است می توانند از فرصت مطالعاتی خارج از کشور با دریافت حقوق و مزایا  استفاده  کنند. مدت زمان این فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری آزاد شش ماه است.

اما اگر متقاضی در گروه دانشجویان بورسیه قرار نداشته باشد و تمایل به استفاده از فرصت مطالعاتی داشته باشند، در صورت دارا بودن شرایط می توانند با هزینه شخصی از مدت شش ماهه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری استفاده کنند.
در صورتی کانادا را برای فرصت مطالعاتی انتخاب کرده اید، میتوانید مقاله مدارک لازم برای پذیرش و ویزای کانادا را نیز مطالعه کنید.
اگر سوالی در زمینه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری دارید میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *