مهاجرت به کانادا

مدارک لازم برای پذیرش و ویزای کانادا






 


مدارک لازم برای پذیرش و ویزای کانادا

همه ساله هزاران نفر با اهداف مختلف وارد کانادا می شوند و تعداد زیادی از آن ها ایرانی هستند. ما ایرانیان برای سفر و مهاجرت به اکثر کشورهای دنیا نیازمند ویزا هستیم و برای اخذ ویزا باید مدارکی را به آن کشور ارائه بدهیم.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به انواع ویزای کانادا و مدارک لازم برای پذیرش و ویزای کانادا بپردازیم:

ویزای Single Entry

وقتی کسی دارای ویزای Single Entry یا یک بار ورود باشد، به این معنی است که فقط یک بار می تواند وارد کانادا شود و با خروج او، اعتبار ویزایش به پایان می رسد. افسران کانادایی تصمیم می گیرند که فرد چه مدت می تواند در کانادا اقامت داشته باشد اما در اکثر مواقع اعتبار ویزای Single Entry شش ماه است.

ویزای Multiple Entry

ویزای Multiple entry یا چند بار ورود یک ویزای پنج ساله است و به فردی که این ویزا را اخذ می کند اجازه می دهد که در طول پنج سال هر چند بار که بخواهد وارد خاک کانادا شود.

البته در هر بار ورود، فرد فقط می تواند شش ماه در کانادا اقامت داشته باشد و بعد از این مدت باید از خاک کانادا خارج شود. در چنین شرایطی فرد می تواند با یک خروج چند ساعته دوباره وارد کانادا شود.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا در واقع نوعی ویزای اقامت موقت است. توریست ها، کسانی که می خواهند به دیدار اعضای خانواده و فامیل بروند و افرادی که قصد شرکت در دوره های تحصیلی کوتاه مدت و کارگاه ها و همایش ها را دارند معمولاً ویزای توریستی کانادا را اخذ می کند.

اکثر ویزاهای توریستی از نوع مولتیپل یا چند بار ورود هستند.

ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویان بین المللی زیادی برای ادامه تحصیل وارد کشور کانادا می شوند چون بسیاری از دانشگاه های کانادا در لیست بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان قرار دارند و هزینه تحصیل در آن ها نسبت به دانشگاه های کشورهای دیگر پایین تر است.

این ویزا به کسانی تعلق می گیرد که از جانب یک دانشگاه کانادایی پذیرفته شده باشند.

سوپر ویزا

سوپر ویزا مخصوص والدین یا پدربزرگ ها و مادر بزرگ هایی است که فرزندان یا نوه هایشان شهروند کانادا یا مقیم دائم این کشور باشند و بخواهند برای مدت طولانی به دیدار آن ها بروند. کسی که این ویزا را داشته باشد، می تواند در هر بار ورود به این کشور، دو سال در آن جا اقامت داشته باشد.

ویزای دائم کانادا

ویزای دائم کانادا به کسانی تعلق می گیرد که به واسطه برنامه Express Entry و با توجه به امتیاز بالایشان به عنوان یک کارگر حرفه ای یا نیرویی متخصص وارد یکی از استان های کانادا و در آن جا مشغول به کار شوند.

کسانی هم که به واسطه تحصیل یا کار موقت، یک دوره اقامت موقت را پشت سر گذاشته باشند، می توانند در صورت برخورداری از شرایط و ویژگی های لازم ویزای موقت خود را به ویزای دائم تبدیل کنند.

ویزای تجارت

ویزای تجارت شامل حال سه نوع از افراد می شود:

  • سرمایه گذاران
  • کارآفرینان
  • خود اشتغال ها

کسانی که سرمایه کافی داشته باشند و بتوانند آن سرمایه را وارد چرخه اقتصادی کانادا کنند و کارآفرینانی که سرمایه دارند و می توانند کسب و کاری را در کانادا راه بی اندازند امکان اخذ ویزای تجارت را دارند.

همچنین افراد خود اشتغال یعنی کسانی که در زمینه های ورزشی، هنری، فرهنگی و… شهرت جهانی دارند و می توانند در کانادا مشغول به کار شوند و کسب و کار شخصی داشته باشند، واجد شرایط برای دریافت ویزای تجارت هستند.

انواع مدارک لازم برای پذیرش و ویزای کانادا

اگر چه هر نوع ویزایی نیازمند مدارک خاص خودش است. اما به طور کلی مدارک لازم برای پذیرش و ویزای کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • اصل همه پاسپورت های فرد متقاضی
  • شناسنامه و ترجمه آن
  • سند ازدواج و ترجمه آن (در صورتی که همسران با هم اقدام کنند)
  • سند ملکی و ترجمه آن
  • مدارک شغلی و ترجمه آن
  • دعوت نامه ( در صورت وجود )
  • رزرواسیون هتل در صورت عدم وجود دعوت نامه
  • دو قطعه عکس ۴/۵*۳/۵ با پس زمینه سفید
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • پرکردن فرم اطلاعات خانوادگی

در این مقاله به بررسی مدارک لازم برای پذیرش و ویزای کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «مهاجرت به کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ انواع ویزاهای کانادا، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *