انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق

ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق

اگر بگوییم که اکثر افراد فارغ التحصیل گروه آزمایشی علوم انسانی گوشه چشمی نیز به رشته حقوق در میان سایر رشته های دانشگاهی دارند به هیچ وجه اغراق نکرده ایم. شاید باید این طور گفت که رشته حقوق سطح بالاترین رشته انسانی و در واقع گل سر سبد آنهاست. البته اکنون دیگر مانند سال های قبل مجبور به مطالعه دروس سنگین و سخت علوم انسانی جهت قبولی در رشته حقوق نیستید. حال با ورود طرح بدون کنکور در مؤسسات آموزشی از جمله غیر انتفاعی، می توانید بدون رد شدن از سد کنکور تحصیل در این رشته را آغاز نمایید.

باید بگوییم که رشته حقوق دو گرایش کاملاً متفاوت حقوق خصوصی و حقوق عمومی را شامل می شود که هر کدام مبحث خاصی را مورد مطالعه قرار می دهند. نکته جالب این که به علت درآمیختگی رشته حقوق با فلسفه، روانشناسی و یا جامعه شناسی و لزوم اطلاع از آنها، یک حقوقدان نیاز به افزایش آگاهی خود در این سه رشته را دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق را دارید، توصیه ما به شما افزایش دانش در زمینه زبان و ادبیات فارسی و بدست آوردن تسلط در آن است.

در این مقاله، بحث ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق را مطرح می کنیم. امیدواریم که با استفاده از اطلاعات مندرج در این مقاله، آگاهی و دانش مورد نیاز را در رابطه با ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق کسب کنید.

نحوه پذیرش کارشناسی بدون کنکور حقوق غیر انتفاعی

تنها معیار لازم برای شرکت در کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق و پذیرش در آن سوابق تحصیلی فرد داوطلب بوده و همان طور که از نام این دوره پیداست، هیچ کنکوری در کار نیست.

نکته مهم اینکه هر چه معدل شما بالاتر باشد و تلاش بیشتری کرده باشید، امید به قبولی شما در بهترین دانشگاه غیر انتفاعی بیشتر است. فقط دقت کنید که معدل خود را در فرم تقاضای ثبت نام به درستی وارد کنید. عدم رعایت این موضوع عواقب خوبی نداشته و موجب باطل شدن ثبت نامتان می شود.

شرایط پذیرش کارشناسی بدون کنکور حقوق دانشگاه غیر انتفاعی

مجاز بودن شما به ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق منوط به دارا بودن گواهی پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام قدیم است. در صورتی که هنوز دانش آموز دوره پیش دانشگاهی علوم انسانی هستید، لزوماً باید تا قبل از ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق از تحصیل فارغ و مدرک خود را اخذ نموده باشید. وجود کوچکترین مشکلی در نظام وظیفه آقایان می تواند مانع بزرگی برای ثبت نام و پذیرش آنها در کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق باشد، در نتیجه، از این مسئله غفلت ننمایید.

زمان پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی حقوق

باید به اطلاع شما دوستان برسانیم که ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق 97 ، در نیمه مرداد، یعنی ماه گذشته صورت گرفت ( فرصتی 10 روزه که برای ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق در اختیار داوطلبان قرار داده شده بود).  در واقع فرآیند انتخاب رشته و ثبت نام به صورت کاملاً اینترنتی و با دسترسی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به راحتی صورت می گیرد. اگر در فاصله زمانی 15 تا 24 مرداد یعنی اولین مرحله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق ، نتوانسته اید ثبت نام خود را نهایی کنید، آذرماه هم فرصت خوبی برای ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور حقوق دانشگاه غیر انتفاعی است.

مدارک پذیرش کارشناسی بدون کنکور حقوق غیر انتفاعی

باید بگوییم که انجام  فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور حقوق غیر انتفاعی در گرو تهیه تعدادی مدارک بوده که باید توسط فرد داوطلب ارائه گردد.

1- یک قطعه عکس رنگی با زمینه سفید و تمام رخ از داوطلب (دقت کنید که سایز این عکس لزوماً باید کمتر از 300×200 پیکسل باشد، اما اندازه آن نباید از 300×400 پیکسل تجاوز کند. علاوه بر این داشتن فرمت jpg و حجمی کمتر از 70 کیلوبایت نیز برای این عکس ضروری است)

2- دو گواهی نامه معتبر و با ارزش دیپلم و پیش دانشگاهی( در صورت عدم وجود امکان ثبت نام به شما داده نمی شود)

ظرفیت دانشگاه های پذیرنده غیر انتفاعی حقوق

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق در مؤسسه غیر انتفاعی طلوع مهر قم ، از بقیه دانشگاه های غیر انتفاعی کمتر بوده و تنها 2 نفر را پذیرش می کنند. مورد دیگر اینکه بالاترین تعداد پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق 18 نفر بوده که مؤسسه غیر انتفاعی ابن یمین در شهر سبزوار از توابع استان خراسان رضوی یکی از آن مراکزی است که 18 نفر از ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق را به خود اختصاص می دهد.

در این بخش از مقاله ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی حقوق را در مؤسسات غیر انتفاعی ایران بازگو می کنیم:

رشته تحصیلی                                        نام مؤسسه آموزش عالیظرفیت
حقوقاستان اردبیل – مؤسسه غیر انتفاعی مقدس اردبیلی – اردبیل3
حقوقاستان اصفهان – مؤسسه غیر انتفاعی فیض الاسلام – خمینی شهر اصفهان (ویژه خواهران)3
حقوقاستان اصفهان – مؤسسه غیر انتفاعی هشت بهشت اصفهان پویا – اصفهان3
حقوقاستان اصفهان – مؤسسه غیر انتفاعی صنعتی فولاد – فولادشهر اصفهان3
حقوقاستان آذربایجان شرقی – مؤسسه غیر انتفاعی رشدیه – تبریز3
حقوقاستان آذربایجان شرقی – مؤسسه غیر انتفاعی سراج – تبریز18
حقوقاستان آذربایجان غربی- مؤسسه غیر انتفاعی آذرآبادگان – ارومییه3
حقوقاستان آذربایجان غربی – مؤسسه غیر انتفاعی میعاد – مهاباد3
حقوقاستان بوشهر – مؤسسه غیر انتفاعی خرد – بوشهر18
حقوقاستان تهران – مؤسسه غیر انتفاعی مجازی ایرانیان – تهران6
حقوقاستان تهران – مؤسسه غیر انتفاعی مجازی نور طوبی – تهران6
حقوقاستان چهار محال و بختیاری – مؤسسه غیر انتفاعی نور هدایت – شهر کرد18

 

در نهایت،  پس از بررسی مطلب ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق ، نگاهی هم به مطلب لیست دانشگاه های کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق 97 بیندازید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه  ظرفیت پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در رشته حقوق دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *