انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق





 


ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق

رشته محبوب حقوق به عنوان یکی از بهترین و جامع ترین رشته های گروه علوم انسانی در میان مردم شناخته شده و دامنه گرایش های آن در تمامی روابط زندگی قابل مشاهده و بسیار گسترده است. به طور کلی، دو گروه حقوق عمومی و خصوصی را می توان برای این رشته در نظر گرفت. از جمله توامندی های لازم برای تحصیل و اشتغال در زمینه رشته حقوق می توان به برخورداری از خلاقیت ذهنی بالا، تسلط به اصول و فنون زبان فارسی و داشتن فن بیان قوی اشاره کرد. علاوه بر این، داشتن اطلاعات بالایی در زمینه علومی همچون فلسفه، روان شناسی و جامعه شناسی می تواند کمک بسیاری به پیشرفت کاری یک حقوق دان کند.

در این مقاله، بحث ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق را مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات خوبی را در مورد ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق به دست آورید.

شرایط پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق

یکی از شرایط بسیار اساسی و مهم در پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق ، برخورداری از مدارکی همانند دیپلم شش یا چهار ساله نظام قدیم و دیپلم در شاخه های نظری است. از طرف دیگر وجود برگه و کارت معافیت و کارت هوشمند پایان خدمت نظام وظیفه برای پذیرش در کاردانی علمی کاربردی حقوق ضرورت دارد. مورد دیگر این که پذیرش در این رشته و مقطع تحصیلی، بر طبق سوابق تحصیلی داوطلبان بوده و پذیرش از طریق برگزاری آزمون انجام نمی پذیرد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده علمی کاربردی حقوق

ابتدا باید این را بیان کنیم که کاردانی حقوق در دانشگاه علمی کاربردی تحت هفت عنوان زیر وجود داشته و هفت گرایش برای رشته حقوق در دانشگاه جامع علمی کاربردی تعریف می شود که عبارتند از:

 

1

کاردانی حرفه ای حقوق

امور ضابطین قضایی

2

کاردانی حرفه ای حقوق

خدمات قضایی

3

کاردانی حرفه ای حقوق

شورای حل اختلاف

4

کاردانی حرفه ای حقوق

ارشاد و معاضرت قضایی

5

کاردانی حرفه ای حقوق

دستیاری قضایی

6

کاردانی حرفه ای حقوق

نگارش حقوقی

7

کاردانی حرفه ای حقوق

حقوق ثبتی

 

اما در مورد ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق در شاخه های مختلف این رشته باید گفت که به عنوان مثال در سال گذشته رشته کاردانی حرفه ای حقوق- امور ضابطین قضایی کمترین ظرفیت پذیرش متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی بوده که ظرفیتی برابر با 335 نفر را پذیرش کرده است. از طرف دیگر، بیشترین ظرفیت پذیرش در این رشته به دانشگاه های علمی کاربردی مراکز دیگر از جمله مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان چهار محال و بختیاری و مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد.

یکی دیگر از شاخه های رشته حقوق در دانشگاه علمی کاربردی یعنی کاردانی حرفه ای حقوق- خدمات قضایی در مرکز آموزش علمی کاربردی استاد شهریار تیکمه داش تنها 20 نفر ظرفیت داردt اما مرکز آموزشی علمی کاربردی میاندوآب، مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری نهاوند و مرکز آموزش علمی کاربردی زاهدان 2 ، حدوداً 75 دانشجو را در این رشته و گرایش جذب می کنند.

در بخش پایانی مطلب ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق به ذکر ظرفیت پذیرش چند گرایش از این در دانشگاه های جامع علمی کاربردی می پردازیم:

 

 

رشته

نام واحد دانشگاهی

ظرفیت

کاردانی حرفه ای حقوق-حقوق ثبتی

مرکزآموزش علمی کاربردی  شبستر

75نفر

مرکزآموزش علمی کاربردی  بوکان

65نفر

مرکزآموزش علمی کاربردی  ایلام2

75نفر

مرکزآموزش علمی کاربردی  استادشهریار تیکمه داش

25نفر

مرکزآموزش علمی کاربردی  دیلم

75نفر

مرکزآموزش علمی کاربردی  برازجان

75نفر

مرکزآموزش علمی کاربردی  مهران

75نفر

مرکزآموزش علمی کاربردی  شرکت تعاونی بندرسازان گناوه

70نفر

 

رشته

نام واحد دانشگاهی

ظرفیت

کاردانی حرفه ای حقوق- خدمات قضایی

مرکز آموزش علمی کاربردی مهاباد 2

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی گرمی

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی نهبندان

60نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی ابهر

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی کازرون

55نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد  دانشگاهی کرمان

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری نهاوند

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی فارسان

65نفر

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی حقوق بپردازید. 

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی حقوق با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *