آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98
انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک-ساخت و تولید

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98






ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98

همه ساله در گیرو دار برگزاری کنکور دکتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان بعد از اینکه از مرحله کنکور عبور نمودند به دنبال ظرفیت های پذیرش رشته ها و صد البته به دنبال شانس قبولی خود در رشته های مورد نظر خود هستند.ساخت و تولید از گرایش های مهندسی مکانیک می باشد که همه ساله جهت ورود داوطلبان کارشناسی ارشد به مقطع دکتری تعداد یاز دانشجویان را پذیرش می نماید. در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98 خواهیم پرداخت.

پذیرش دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98

ظرفیت پذیرش رشته های مختلف در هر سال را سازمان سنجش آموزش کشور در دفنرچه راهنمای انتخاب رشته دکتری به اطلاع داوطلبان می رساند. در زیر ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری را آورده ایم . تا در جهت انتخاب رشته ای موثرتر و کسب نتایج درخشان تر در کنکور سراسری گامی برداشته باشیم.

نام دورهنام دانشگاهظرفیت پذیرش
روزانهدانشگاه ارومیه3
روزانهدانشگاه بیرجند4
روزانهدانشگاه تبریز2
روزانهدانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران3
روزانهدانشگاه تربیت مدرس9
روزانهدانشگاه تهران5
روزانهدانشگاه سمنان2
روزانهدانشگاه صنعتی اصفهان4
روزانهدانشگاه امیرکبیر تهران8
روزانهدانشگاه امیرکبیر تهران*1
روزانهدانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران5
روزانهدانشگاه مالک اشتر2
روزانهدانشگاه نوشیروانی بابل4
روزانهدانشگاه علم و صنعت تهران2
روزانهدانشگاه کاشان1
نوبت دومدانشگاه ارومیه1
نوبت دومدانشگاه بیرجند1
نوبت دومدانشگاه تبریز1
نوبت دومدانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران3
نوبت دومدانشگاه تربیت مدرس5
نوبت دومدانشگاه تهران2
نوبت دومدانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران1
نوبت دومدانشگاه مالک اشتر2
نوبت دومدانشگاه کاشان1
پردیس خودگرداندانشگاه تهران7
پردیس خودگرداندانشگاه نوشیروانی بابل4
پردیس خودگرداندانشگاه علم و صنعت تهران2

* در این ظرفیت محل انجام پروژه پژوهشکده فناوری های نو می باشد.

جدولی که پیش رو دارید شامل ظرفیت پذیرش مهندسی مکانیک ساخت و تولید می باشد که به صمع و نظر شما داوطلبان کنکور دکتری مهندسی مکانیک رسید قابل ذکر است که این رشته در دو نوبت روزانه،نوبت دوم (شبانه) و پردیس های خود گردان می باشد.

نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98

داوطلبان آزمون مهندسی مکانیک می توانندبا توجه به ظرفیت پذیرش مهندسی مکانیک ساخت و تولید نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. مراحل انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید به این گونه می باشد که داوطلبان ضمن مشاهده و اطلاع از ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98 لازم است به سایت سازمان سنجش مراجعه و به بخش دکتری تخصصی رفته و به در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی و ازمونی خود نسبت به انتخاب کد رشته محل های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام نمایند. در نهایت می بایست توجه شود که انتخاب رشته زمانی تکمیل می گردد که به شما کد رهگیری 15 رقمی داده شود درایفت این کد به منزله پایان انتخاب رشته خواهد بود.

دروس آزمون دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98

دروس آزمون دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98 در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری قابل مشاهده می باشد.آزمون دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید از دو بخش سوالت عمومی و تخصصی تشکیل گردیده است. سوالات عمومی که در مورد تمامی رشته ها در آزمون دکتری یکسان می باشد شامل سوالات دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی خواهد بود.سوالات دروس اختصاصی شامل دو بخش دروس دوره کارشناسی که ریاضیات مهندسی را شامل شده و دروس دوره کارشناسی ارشد که آنالیز شكل دادن فلزات – متالورژی در تولید را شامل میگردد.

دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید دانشگاه آزاد 98

در حال حاضر که این مقاله را مطالعه می فرمایید رشته دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید در دانشگاه آزاد در واحد دانشگاهی الیگودرز ارائه می گردد. برای اینکه بدانید در دانشگاه آزاد درشته مهندسی مکانیک ساخت و تولید شانس قبولی شما چه میزان می باشد بهتر است که تراز آخرین نفر قبولی دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید را بدانید تا بتوانید بهتر و هوشمندانه تر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام نمایید.

دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید در ایران

رشته مهنسی مکانیک ساخت و تولید در مقطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) به سه گرایش سيستمهای توليد صنعتی، شکل دهی فلزات و (در برخی از دانشگاه ها مکاترونيک) تقسيم می گردد. هدف از رشته ساخت و تولید تربیت کارشناسانی است که به کاربردن تکنولوژی مربوط به ابزارسازی، ريخته گری ، جوشکاری، فرم دادن فلزات ، طرح کارگاه يا کارخانه های توليدی آماده کار در زمينه ساخت و توليد ماشين آلات و صنايع (کشاورزی ، نظامی، ماشين سازی، ابزارسازی، خودروسازی و … ) باشند. فارغ التحصیلان بعد از دانش آموختگی قادر خواهند بود در صنایع ماشین سازی، ابزارسازی، خودروسازی و… مشغول به کار شوند. لازم به ذکر دانشجویان این رشته جهت تحصیل می بایست از سلامت برخوردار باشند تا بتوانند به انجام وظایف خود بپردازند.

دانشگاه های دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید

به طور قطع به یقین، اطلاع از دانشگاه های پذیرنده سراسری در دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید در زمان انتخاب این رشته تحصیلی از اهمیتی اساسی برخوردار است. در صورتی که شما دوست عزیز نیز قصد ادامه تحصیل در این رشته را در دوره دکتری دارید اما اطلاع دقیقی از دانشگاه های پذیرنده این رشته ندارید مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهند. جهت کسب این اطلاعات می توانید با آن ها تماس بگیرید. 

بهترین دانشگاه های سراسری دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید کدامند؟

مسلماٌ هر داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید تمایل به تحصیل در بهترین دانشگاه ها را در این رشته دارد. اگر شما نیز علاقه به اطلاع از این موضوع دارید و قصد شرکت و انتخاب رشته در دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید را دارید مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهند. با برقراری تماس تلفنی با آن ها می توانید اطلاعات خوبی در این زمینه بدست آورید. 

در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی مکانیک ساخت و تولید سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *