آیدانیتو > طلاق در ترکیه
مهاجرت به ترکیه

طلاق در ترکیه






طلاق در ترکیه

در کشور ترکیه، تمامی مسائل مرتبط با طلاق، ازدواج و در مجموع امور مربوط به خانواده تنها در صورت ثبت در اداره نفوس محلی به رسمیت شناخته می شوند. حتی در صورت عدم اقامت فرد در محل ثبت احوال، اطلاعات مربوط به این موارد لزوماً باید در اداره محلی اولیه ثبت گردد. در صورتی که شهروندی ترک اقدام به طلاق یا ازدواج نماید، اسناد مربوط به آن، به وسیله اداره نفوس محلی فرد مورد نظر فرستاده می شود. باید بگوییم که دادگاه طلاق در ترکیه به طور معمول به صورت علنی برگزار می گردد. اگر چه طلاق از جانب هر دو طرف ممکن است توسط قاضی صورت بگیرد. حتی امکان تعیین فاصله زمانی جهت لغو درخواست طلاق و آشتی نیز برای قاضی وجود دارد. فاصله زمانی تعیین شده معمولاً از یک تا سه سال است و در طول این مدت دو طرف می توانند راجع به ادامه زندگی مشترک و عدم طلاق تصمیم قطعی خود را بگیرند. در این مقاله، به بحث در مورد طلاق در ترکیه و علت های آن برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه طلاق در ترکیه دسترسی پیدا کنید.

علل طلاق در ترکیه

مطابق موارد ذکر شده در فصل دوم قانون مدنی ترکیه دلایل طلاق در ترکیه می تواند یکی از موارد زیر باشد.

ترک منزل

در صورتی که یکی از طرفین برای مدت شش ماه اقدام به ترک منزل نموده و دلیل معقول و محکمه پسندی هم برای این کار خود نداشته باشد و از طرفی نتواند قاضی را در این مورد قانع کند، امکان درخواست طلاق در ترکیه از جانب همسر وی فراهم می شود.

ناسازگاری یکی از زوجین

ناسازگاری را می توان یکی از مهم ترین دلایل طلاق در ترکیه دانست. در صورت تشخیص قاضی به بیشتر مقصر بودن فرد مدعی علیه در مقایسه با شاکی ،ادعای شخص شاکی مطرود است. همچنین، در صورت تشخیص قاضی به مورد سوء استفاده قرار گرفتن، حق عدم تمکین و عدم وجود سود و منفعتی برای کودکان و فرد شاکی در حل شدن مشکل خانواده، امکان جاری شدن حکم طلاق بین طرفین فراهم می شود.

جنون و دیوانگی

از دیگر علل طلاق در ترکیه جنون و دیوانگی است که در صورت وجود این بیماری در یکی از طرفین، امکان طلاق برای همسر وی میسر است. بر طبق قوانین کشور ترکیه در صورت استمرار این جنون و دیوانگی به مدت سه سال متوالی و غیر قابل تحمل بودن این وضعیت، طرف مقابل می تواند جهت دادن درخواست طلاق به دادگاه ترکیه مراجعه نماید.

ارتکاب زنا توسط یکی از زوجین

زنا یکی از عوامل طلاق در ترکیه است. به طوری که از تاریخ وقوع زنا توسط زوج یا زوجه نباید بیشتر از پنج سال سپری شده باشد.

رفتار سوء از طرف یکی از همسران

در صورتی که یکی از زوج یا زوجه قصد جان دیگری را داشته و یا رفتار سوئی را مرتکب شده باشد، فرد آسیب دیده می تواند نسبت به طلاق اقدام نماید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با طلاق در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ازدواج در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه طلاق در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *