آیدانیتو > طلاق در استرالیا
مهاجرت به استرالیا

طلاق در استرالیا






طلاق در استرالیا

کشور استرالیا در طول سال های اخیر شاهد تغییر و تحولاتی مهم در زمینه طلاق و ازدواج بوده است. بر طبق آمارهای به دست آمده آمار طلاق طی دو دهه اخیر کاهش چشمگیری در این کشور داشته و در مقابل شاهد رشد آمار ازدواج در استرالیا هستیم. در حقیقت، درست برعکس سایر کشورهای دنیا، استرالیا شاهد رویدادهای مثبتی در این زمینه بوده و ازدواج ها قوام بیشتری در این کشور داشته اند. از جمله دلایل این تحول مثبت در استرالیا، مراجعه به مشاور خانواده قبل از هر گونه تصمیمی برای ازدواج است. اما در هر صورت، طلاق در استرالیا حتی با آمار بسیار پایین نیز دیده می شود. بنابراین، این مقاله را به بحث در مورد طلاق در استرالیا اختصاص داده ایم، پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعاتی ضروری در مورد طلاق در استرالیا دست پیدا کنید.

طلاق در کشور استرالیا

در خواست طلاق بدون ارائه دلایلی محکم و محکمه پسند بعد از اصلاحات قانونی انجام شده در سال 1975 میلادی به عنوان روش موسوم طلاق در استرالیا پذیرفته شده است. به این معنا که زوجین هیچ نیازی به ارائه بهانه و دلیلی جهت دادن درخواست برای طلاق نداشته و فقط دادگاه باید به عدم امکان ادامه زندگی مشترک دو نفر راضی و قانع شود. در صورت دادن درخواست طلاق در کمتر از دو سال بعد از تاریخ ازدواج، زوجین موظف به مراجعه به نزد مشاور خانواده و سعی در حل و فصل مشکلات خود را دارند. اما در صورت عدم تمایل به انجام این کار باید به دادگاه رفته و موافقت قاضی را برای طلاق کسب نمایند. جهت انجام این امر ارائه اظهارنامه همراه با سوگند به دادگاه الزامی است.

انواع درخواست طلاق در استرالیا

باید به عرض برسانیم که درخواست طلاق در استرالیا به دو صورت درخواست طلاق مشترک یا توافقی و همین طور درخواست یک طرفه است. در این جا به ارائه توضیحات هر چند کوتاه در مورد هر کدام برای شما دوستان می پردازیم. در صورت تمایل زوجین به درخواست طلاق مشترک یا توافقی، هر یک از آن ها باید این موضوع را ثابت کند که به مدت یک سال و یک روز جدا از یکدیگر زندگی کرده اند. اما در صورت پذیرفتن دعوی آن ها به وسیله دادگاه، مشکلی برای اقدام به طلاق آن ها وجود ندارد.
در صورت ارائه درخواست طلاق یک طرفه، تحویل اظهارنامه همراه با سوگند ضروری است. علاوه بر این، از جانب شخص سومی نیز اظهارنامه ای به همراه سوگند باید به دادگاه ارائه گردد. علت این امر نشان دادن زندگی جداگانه زوجین به مدت 12 ماه و یک روز است. باید بگوییم که ارائه اظهارنامه به همراه سوگند نقش بسیار مهم در پروسه طلاق ایفا می کند. این سند به عنوان مهم ترین دلیل اثبات تغییری در روابط بین زوجین شناخته می شود. در صورت رد این تغییر به وسیله یکی از زوجین، فرد درخواست دهنده طلاق مجبور به اثبات وقوع تغییر در زندگی مشترک با همسرش است. از میان این تغییرات می توان به کاهش فعالیت های خانوادگی و مشترک، جداکردن حساب های بانکی مشترک و کم شدن کارهای مرتبط با خانه داری اشاره کرد.

مراحل طلاق زوجین ایرانی در استرالیا

طلاق زوجین ایرانی در کشور استرالیا مستلزم طی فرایندی میسر است. در زیر به مراحل انجام این کار در این کشور اشاره می کنیم.

  • انجام آزمایش بارداری توسط زن
  • ارائه تأیید ترجمه و وکالت نامه توسط زوجین
  • انتخاب وکیلی مناسب در ایران
  • فرستادن مدارک لازم به ایران
  • ثبت کردن طلاق در دفترخانه
  • حاضر شدن وکیل در دادگاه
  • ترجمه فارسی تأییدیه دکتر مبنی بر عدم بارداری زن

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با طلاق در استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله امور حقوقی در استرالیا بزنید.

اگر سوالی در زمینه طلاق در استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *