آیدانیتو > شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا
دکتری

شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا

شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا






شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا که تا قبل از انقلاب اسلامی ایران نام فرح پهلوی را بر خود  داشت فعالیت رسمی خود را از سال 1354 هجری شمسی آغاز کرد. دانشگاهی مخصوص دختران که در منطقه ونک تهران جاخوش کرده است. دانشگاه الزهرا، در سال 1343 هجری شمسی با جذب و پذیرش 90 نفر دانشجو فعالیت حرفه ای خود را به عنوان مدرسه عالی دختران شروع کرد و رشته های روانشناسی، فنون خانه داری، مترجمی زبان های خارجی، تغذیه و منشی ری را در برنامه آموزشی خود جای داد. اما از سال 1354 تبدیل به دانشگاه شد و بعد از آن در قالب مجموعه ای از چهار دانشکده اقتصاد، علوم مدیریت، ادبیات و علوم انسانی و پایه فعالیت آموزشی خود را ادامه داد. از جمله امکانات خاص و منحصر به فرد دانشگاه الزهرا می توان به واحد سمعی بصری، آزمایشگاه های زبان، کتابخانه تخصصی تاریخ، مرکز مطالعات چند رسانه ای و کتابخانه تخصصی تاریخ اشاره کرد. در سال قبل یعنی سال 97 کنکور دکتری با حضور پر شور بیشتر از 16 هزار نفر برگزار گردید و پس از مدتی با اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری فرصت انتخاب رشته در دوره های مختلفی من جمله پیام نور، شبانه و روزانه در اختیار داوطلبان و متقاضیان قرار داده شد. به دلیل امکان تمایل شماری از داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری شبانه دانشگاه الزهرا موضوع مقاله حاضر را به بحث در ارتباط با شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا به دست آورید.

شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا

اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری و مشخص شدن رتبه قبولی افراد شرکت کننده با انتخاب رشته در دوره ها و مراکز دانشگاهی مختلفی از جمله دکتری شبانه دانشگاه الزهرا همراه بود. به بیان دیگر هر داوطلب بعد از مشاهده نتیجه آزمون دکتری خود تصمیماتی را در زمینه انتخاب رشته های تحصیلی دکتری در دوره ها و دانشگاه های مختلفی من جمله دانشگاه الزهرا در دوره شبانه می گیرد. ولی از جمله مسائل قابل توجه و بسیار مهم در زمان انتخاب رشته مقطع دکتری شبانه دانشگاه الزهرا بحث شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا است. به این ترتیب و با اطلاع از میزان تعیین شده شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا هر کدام از داوطلبان قادر به گرفتن تصمیمی معقولانه تر و منطقی تر در ارتباط با انتخاب رشته و ادامه تحصیل در دانشگاه الزهرا و در دوره دکتری بگیرند.

نحوه محاسبه شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا

شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا دو گروه شهریه متغیر و ثابت را در بر می گیرد. نرخ شهریه ثابت دکتری شبانه دانشگاه الزهرا همان طور که ار نام آن مشخص است برای تمامی رشته های گروه های آزمایشی فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر و علوم انسانی یکسان است اما مبلغ شهریه متغیر دکتری شبانه الزهرا بر طبق واحدهای عملی و نظری کاملاً با یکدیگر متفاوت است. نکته مهم این که مبلغ شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا برای هر کدام از واحدهای عملی و نظری در گروه های آموزشی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد به عنوان مثال مبلغ شهریه این واحدها در گروه علوم انسانی برابر با 9657010 ریال است. اما مبلغ واحدهای عملی و نظری در گروه فنی و مهندسی با گروه علوم انسانی فرق دارد و معادل 11591195 ریال تعیین شده است.

نکات مهم شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا

نکته بسیار مهمی که لزوماً باید در رابطه به شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا مطرح کنیم این است که نرخ این شهریه هر ساله و بر طبق قانون افزایش می یابد بنابراین، بهتر است در زمان انتخاب رشته های ارشد شبانه دانشگاه الزهرا توجه لازم را به این موضوع مهم داشته باشید. جهت کسب اطلاعاتی دقیق و موثق در رابطه با شهریه مقطع دکتری شبانه دانشگاه الزهرا با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دکتری بدون آزمون شبانه بزنید.
اگر سوالی در زمینه شهریه دکتری شبانه دانشگاه الزهرا ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *