آیدانیتو > شرایط کسری خدمت بسیج
کسری بسیج

شرایط کسری خدمت بسیج

شرایط کسری خدمت بسیج 

ایران نیز همانند 21 کشور دیگر از جمله اسرائیل، ارمنستان، سنگاپور، سوریه، قرقیزستان، لیبی، مصر، ویتنام، موزامبیک، کره جنوبی و شمالی، کنگو، سائوتوم و پرنسیب و … بیش از 18 ماه خدمت وظیفه را برای فرزندان پسر درنظر گرفته است. در ایران سن مشمولیت خدمت از 18 سالگی تمام (آغاز 19 سالگی) است، مگر افرادی که از شرایط خاص برخوردار شوند که در این صورت با معافیت و یا کسری از خدمت مواجه شوند. در این مقاله قصد داریم راجع به یکی از شرایط کسری خدمت یعنی شرایط کسری خدمت بسیج صحبت کنیم. افراد در چه صورت می توانند از این نوع شرط برای کسری خدمت سربازی استفاده کنند و میزان کسری خدمت این نوع فعالیت چقدر است؟ در مقاله شرایط کسری خدمت بسیج به پاسخ این سؤالات خواهید رسید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به  مقاله مندرج در آیدانیتو با عنوان فرایند اقدام کسری بسیج از مراحل و روند بررسی کسری بسیج مطلع شوید. ابتدا لازم می دانیم تعریفی از مشمولیت و سن مشمولیت داشته باشیم تا در طول مواجه با این کلمه در مقاله سردرگم نشوید، تمام افراد که به سن 18 سالگی تمام می رسند تا 50 سالگی می رسند، وارد مرحله ی مشخص کرده وضعیت نظام وظیفه هستند.  در این مقاله به موضوع شرایط کسری خدمت بسیج خواهیم پرداخت. هم چنین اطلاعات مفیدی در مقاله مشاوره نظام وظیفه تلفنی برای آگاهی بیشتر شما تهیه شده و آماده برای مطالعه می باشد.


آیا شرایط اولیه برای کسری خدمت بسیج را می دانید؟

باید نسبت به شرایط مورد نیاز برای این کار آگاهی کافی داشته باشید. اولین و مهم ترین شرط جهت دریافت و بررسی کسری خدمت، نداشتن غیبت در خدمت سربازی است. افرادی که به سن مشمولیت می رسند، می بایست تکلیف خود را برای خدمت سربازی مشخص کنند. در صورتی که مشمولین به ادامه تحصیل بپردازند تا زمانی که فارغ التحصیل شوند، به دوران غیبت وارد نمی شوند و در صورت انصراف و یا اخراج از تحصیل می بایست سریعاً جهت اعزام به خدمت سربازی اقدام نمایند. توجه کنید که فارغ التحصیلان دانشگاهی بعد از فراغت از تحصیل  و پس از اخراج و یا ترک تحصیل یکسال فرصت خواهند داشت تا درخواست خود را جهت اعزام به خدمت سربازی ارسال کنند. با توجه به اینکه معمولا قوانین نظام وظیفه دستخوش تغییراتی می شوند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط دریافت کسری خدمت بسیج ، با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین می توانید به کمک مشاوره تلفنی اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنبد.
برای آگاهی از کلیه شرایط کسری خدمت بسیج با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برخی شرایط دریافت کسری خدمت بسیج که نمیدانستید!

افراد بسیجی مشمول خدمت سربازی که مسئولیت فرماندهی حوزه، عضو شورای حوزه، فرمانده واحد را برعهده دارند، در صورت داشتن 6 ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت محوله (یعنی 3 ماه حداقل 60 ساعت فعالیت) به ازای هر سال فعالیت مستمر حداکثر 3 ماه کسری خدمت به آنها تعلق می گیرد.
به مشمولان خدمتی که سابقه مسئولیت فرماندهی پایگاه، عضو شورای پایگاه و یا فرماندهی واحد دارند با داشتن  ساعت فعالیت هفتگی در راستای محوله (3 ماه حداقل 60 ساعت فعالیت) به ازای هر سال فعالیت مستمر 2.5 ماه کسری خدمت به آنها تعلق خواهد گرفت. بسیجیان فعال مشمول خدمت در رده های مقاومت بسیج، با داشتن 4 ساعت فعالیت هفتگی (سه ماه حداقل 40 ساعت فعالیت) به ازای هر سال فعالیت مستمر 1.5 ماه کسری خدمت به آنها تعلق می گیرد. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط دریافت کسری خدمت بسیج در سال جاری با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از کلیه ی شرایط دریافت کسری خدمت بسیج با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

حداکثر میزان کسری خدمت بسیج چقدر می باشد؟

در این زمینه شرایط یکسان نیست. میزان کسری خدمت بسیج به بسیاری از عوامل بستگی دارد که از جمله مهم ترین آن ها سابقه بسیج است، مطابق قوانین حداکثر میزان کسری خدمت بسیج برابر با 6 ماه در نظر گرفته شده است اما با توجه به اینکه قوانین نظام وظیفه همواره در حال بروزرسانی هستند، پیشنهاد می کنیم که برای آگاهی از میزان کسری خدمت خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از میزان کسری خدمت خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برای گرفتن کسری خدمت از کجا باید شروع کنم؟

اگر کسری خدمت بسیج شامل حالتان می شود، بایستی با در دست داشتن مدارک لازم، به منظور اخذ کسری، به سازمان نظام وظیفه عمومی مراجعه کنید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از مدارک لازم به منظور اقدام برای اخذ کسری خدمت، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
به مشمولان خدمت توصیه می کنیم پس از مطالعه شرایط کسری خدمت بسیج سری هم به مقاله مراحل اقدام کسری بسیج بزنند.
در صورت داشتن هرگونه سوال پیرامون نظام وظیفه و کسری خدمت بسیج با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “شرایط کسری خدمت بسیج

  1. احسان گفت:

    کسری خدمت بسیج اگر بسیج فعال باشین خیلی کارتون راحت میکنه.
    من پسر دایی ام خیلی راحت سربازیش رو گذروند.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، دقت کنید که برای اخذ کسری خدمت بسیج بایستی کارت بسیج فعال را ارائه دهید. بسیج دانش آموزی و دانشجویی قابل قبول نیست.

  2. ایلیا گفت:

    سلام
    برای اینکه کسری خدمت بسیج بگیریم باید از قبل عضویت بسیج فعال داشته باشیم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بله برای اینکه کسری خدمت بسیج شامل حالتان شود، بایستی بسیجی فعال باشید.

  3. علی گفت:

    اگر غیب داشته باشم 1 سال نمیتونم کسری خدمت بسیج بگیرم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای اخذ کسری خدمت بسیج بایستی حداقل 6 ماه فعالیت داشته باشید. دقت کنید که ملاک برای اخذ کسری خدمت بسیج، تعداد ساعات حضور در پایگاه است. در ضمن اگر غیبت داشته باشید، نمی توانید کسری خدمت بسیج بگیرید، مگر اینکه غیبتتان توجیه داشته باشد.

  4. سید مصطفی گفت:

    با سلام
    من حدودا ۱۰ سال هست که سابقه بسیج فعال و عضو حلقه های صالحین هستم فلذا در خصوص کسری خدمت بسیج تا سقف چند ماه به بنده کسری تعلق میگیره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، مشمول قانون کسری خدمت بسیج شدن بستگی به سابقه حضورتان در پایگاه دارد. تا حداکثر 6 ماه امکان کسری خدمت بسیج برای شما وجود خواهد داشت.

  5. سعید گفت:

    کسری خدمت بسیج مثل کسری ایثارگری به غایبا تعلق نمیگیره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، غیبت مانع از تعلق گرفتن کسری خدمت بسیج می شود.

  6. Muhammad Hossein گفت:

    سلام
    من تقریبا از سال 91 عضو بسیج فعال هستم ولی دوره تکمیلی سپاه را نگذراندم. آیا تا 6 ماه کسری به من تعلق می‌گیرد یا دو ماه برای نداشتن کارت سبز از کسری کم شده و تا سقف 4 ماه امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *