آیدانیتو > شرایط کسری خدمت ایثارگران 97
کسری خدمت ایثارگران

شرایط کسری خدمت ایثارگران 97

شرایط کسری خدمت ایثارگران 97

 

در ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر سربازی امری اجباری محسوب می شود؛ مردان با رسیدن به سن 18 سالگی تمام موظف به انجام خدمت عمومی می شوند. در سال های اخیر مدت سربازی از 24 ماه به 21 ماه کاهش پیدا کرد. همان طور که گفته شد سربازی برای تمام مشمولین خدمت امری ضروری و اجباری است مگر اینکه شامل استثناهایی شود که به معافیت و یا کسری خدمت منجر شود. یکی از شروط کسری خدمت وجود سهمیه ایثارگری است. در مقالات پیشین به طور مفصل راجع به انواع کسری خدمت و روند اقدام به کسری خدمت، و قوانین کسری خدمت ایثارگران صحبت شد و در این مقاله قصد داریم با بیان شرایط کسری خدمت ایثارگران 97  شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم. مطالب مندرج در مقاله شرایط کسری خدمت ایثارگران ، بر اساس آخرین تغییرات ایجاد شده می باشد. مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری را هم بخوانید.

زمان ثبت نام برای کسری خدمت ایثارگران

نمی دانید که زمان ثبت نام چه موقع است؟ زمان ثبت نام کسری خدمت ایثارگران با توجه به روال سال های گذشته و شرایط برخورداری از آن بسیار اهمیت دارد.
هر ساله در مدت زمانی که از جانب نظام وظیفه مشخص می شود، افراد جهت اولویت بندی برای کسری خدمت ثبت نام می کنند، تمامی افراد واجد شرایط می توانند در این زمان ثبت نام کنند، در سال گذشته زمان تعیین شده جهت ثبت نام در تاریخ 19 آذر  الی 18 دی ماه 96 بود. در حال حاضر زمان دقیقی برای آغاز ثبت نام کسری خدمت ایثارگران مشخص نشده است، در صورت مشخص شدن، این مقاله به روز رسانی خواهد شد. مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کاردانی به کارشناسی هم می توانند به شما کمک کند.

شرایط استفاده کردن از طرح کسری خدمت ایثارگران

  • حضور پدر (یا مادر) در جبهه
  • اسارت پدر (یا مادر
  • جانباز شدن پدر (یا مادر) در جبهه

نیازی نیست تمامی این شرایط را داشته باشید. مشمولان خدمت در صورتی که یکی ازشرایط گفته شده برای کسری خدمت ایثارگران هم داشته باشند، می توانند در طرح کسری خدمت ایثارگران مشارکت داشته باشند، لازم به ذکر است مدت زمان حضور پدر در هر یک از شرایط گفته شده در امتیازدهی متفاوت می باشد. در ادامه از شرایط جدید کسری خدمت ایثارگران مطلع خواهید شد. طبق قانونی که از تأیید مجلس، شورای نگهبان و رهبری برخوردار است:

  • به ازای هر ماه حضور پدر در جبهه (منطقه)، یک ماه کسری به فرزندان وی تعلق خواهد گرفت.
  • به ازای هر درصد جانبازی پدر، 1 ماه کسری به فرزندان وی تعلق خواهد گرفت.
  • به ازای هر ماه اسارت، 1 ماه کسری به فرزندان وی تعلق خواهد گرفت.

این قانون از سال 96/09/19 جایگزین قانون قدیم ایثارگران شد. لازم به ذکر است سالانه 20 هزار نفر بر اساس اولویت می توانند از این طرح استفاده نمایند.

  • تمامی افراد حتی دانشجویان نیز می توانند از این قانون استفاده نمایند.
  • غیبت مانع رسیدگی به این نوع کسری خدمت خواهد شد.
  • سربازان در حین خدمت نیز می توانند از این نوع کسری استفاده نمایند.

  پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاع از قانون کسری خدمت ایثارگران به مقالات مندرج در آیدانیتو مراجعه کنید.  
همچنین پیشنهاد می کنیم در صورتی که با سوالی راجع به قوانین کسری خدمت و یا معافیت ایثارگران روبه رو شدید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *