آیدانیتو > انواع کسری خدمت 99
کسری خدمت

انواع کسری خدمت 99


انواع کسری خدمت 98

 

بسیاری از مشمولان سعی دارند تا 2 سال از زندگی خود را صرف خدمت سربازی نکنند و به زندگی خود برسند. خرید خدمت سربازی و کسری خدمت از اهداف مشمولان خدمت به سربازی است که تمایل چندانی به انجام خدمت سربازی ندارند، اگر شما هم به سن مشمولیت وارد شده اید قبل از اینکه وارد غیبت و محدودیت های آن شوید بهتر است وضعیت خود را بررسی کنید تا در صورتی که شامل معافیت و یا کسری خدمت می شوید این فرصت را از دست ندهید، کسری خدمت به دلایل مختلفی به مشمولین و سرباز ها داده می شود که در این مقاله آنها را بررسی می کنیم.
 سربازی در ایران به خدمت سربازی عمومی گفته می شود که افراد (مردان) با کامل شدن 18 سالگی به خدمت سربازی اعزام می شوند، در برخی موارد استثناهایی شامل حال برخی افراد می شود و به معافیت خدمت سربازی و یا کسر از خدمت منجر می شود. انواع کسری خدمت 99 موضوعی است که لازم می دانیم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم. گذراندن دوره سربازی برای تمامی مشمولان خدمت سربازی اجباری می باشد. بنابراین در صورت رسیدن به سن مشمولیت (18 سال تمام تا 50 سال تمام) در صورت عدم ادامه تحصیل یا انصراف از تحصیل و … می بایست اقدامات لازم را انجام دهید. برای آگاهی کامل از این اقدامات می توانید مقاله مشاوره تلفنی را بخوانید.

انواع کسری خدمت

  • کسر از خدمت ایثارگران
  • کسر از خدمت فرزند
  • کسر از خدمت نخبگان
  • کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق امنیتی غیر درگیر، مناطق عملیاتی، مناطق محروم و بد آب و هوا
  • کارکنان وظیفه در مناطق جنگی و امنیتی درگیر
  • کسر از خدمت بسیج
اگر از شرایط کسری خدمت برخوردار هستید اما غیبت در سربازی دارید متاسفانه نمیتوانید از این طرح استفاده کنید، یکی از شرایط مهم کسری خدمت عدم وجود غیبت در سربازی است. بنابراین مشمولان به خدمت با رسیدن به سن 18 سالگی در صورت عدم ادامه تحصیل یا اتمام تحصیل و یا انصراف، سریعاً برای مشخص شدن وضعیت خود اقدام کنند.  

کسری خدمت

 

  • خدمت مناطق امنیتی غیر درگیر، مناطق عملیاتی و مناطق محروم و بد آب و هوا 2 ماه کسر از خدمت خواهند داشت و مدت سربازی آنان 19 ماه است.
  • خدمت کارکنان وظیفه در مناطق جنگی و امنیتی درگیر، 3 ماه کسری خدمت خواهند داشت و مدت سربازی آنان 18 ماه است.
  • خدمت مشمولان متأهل و فرزند دار به ازای هر فرزند 3 ماه کسری از خدمت خواهند داشت.
  • میزان کسری خدمت بسیج (بیش از یک سال) با توجه به فعالیت ها و مسئولیت های متفاوت از 1 الی 6 ماه کسری خدمت وجود خواهد داشت.

پروژه کسری از خدمت

برای گرفتن پروژه کسری خدمت تحصیلات مشمولان بیشتر تحت نظر گرفته می شود. دانشجویان غیر غایب با مدرک لیسانس و بالاتر می توانند با انجام پروژه کسری خدمت بگیرند. البته میزان کسری خدمت به سختی پروژه بستگی دارد و طی کردن 2 ماه آموزشی برای این دسته از مشمولین ضروری است. دانشجویان فوق لیسانس و بالاتر می توانند در حین تحصیل پروژه خود را انجام دهند و حداکثر 19 ماه کسری خدمت دریافت نمایند. مشمولان خدمت می توانند برای استفاده از این طرح حداکثر 2 پروژه قبل از خدمت و در حین خدمت 1 پروژه اخذ نمایند. رشته هایی که تحقیقات آن ها نظری است، حداکثر 6 ماه کسری برای هر پروژه خواهند داشت و پروژه های شبیه سازی شده می توانند تا 9 ماه کسری (برای هر پروژه) دریافت کنند. توجه داشته باشید در صورتی که بیش از 2 ماه کسری خدمت بابت پروژه دریافت شود، 2 دفاع در سازمان و بنیاد نخبگان برای آن ضروری است. برای اخذ پروژه به سازمان هایی که مرتبط با رشته ی شما می باشد، مراجعه کنید.
برای اخذ پروژه نیاز است عضو یکی از دو بنیاد زیر شوید:
  • بنیاد نخبگان ملی
  • بنیاد نخبگان مسلح
پس از مراجعه به بنیاد و گرفتن معرفی نامه، به ارگان های مربوطه مراجعه و پروژه را دریافت کنید و بعد از انجام نامه نگاری جهت اخذ نامه شروع پروژه، کار روی پروژه را آغاز خواهید کرد.
در دفاع اولیه در ارگان مربوطه نامه اتمام کاری را دریافت می نمایید و بعد از گرفتن پروژه دوم و اتمام آن زمان دفاع از جانب بنیاد ملی نخبگان نیروی مسلح اعلام می شود، پس از دفاع، جلسه کمیسیون و مدت زمان کسری برگزار می شود، با گرفتن نامه کسری بعد از 2 روز با مراجعه به نظام وظیفه، ثبت نام خود را انجام خواهید داد(تنها 10 روز مهلت برای ثبت نام در این مرحله دارید).
پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه کامل انواع کسری خدمت 99 با مراجعه به مقالات مربوطه از مدارک لازم جهت کسری خدمت 99 ، شرایط کسری خدمت 99 به طور مجزا از جزئیات هر یک مطلع شوید.
در صورت داشتن هر گونه سوال پیرامون نظام وظیفه و کسری خدمت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “انواع کسری خدمت 99

  1. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من درباره انواع کسری اطلاعات کافی ندارم میتونم با تماس با مشاوراتون از انواع کسری خدمت به صورت تخصصی و جامع و کامل اطلاعات کسب کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ وقت شما نیز بخیر، بله می توانید در زمینه انواع کسری خدمت سربازی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

  2. بهزاد گفت:

    سلام من شرایط انواع کسری رو دارم لطفا توی انواع کسری خدمت منو راهنمایی کنید ممنونم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ می توانید برای آگاهی از انواع کسری خدمت با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

  3. احمد گفت:

    سلام…
    انواع کسری خدمت رو میشه بگین
    من انواع کسری رو بررسی کردم ولی شاملش نشدم ..میخوام ببینم بازم چیزی هس یا نه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ انواع کسری خدمت عبارتند از: کسری بسیج، کسری ایثارگری، کسری مهارت، کسری مناطق بد آب و هوا، کسری مناطق امنیتی، کسری پروژه، کسری مربوط به اختراع و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *